صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲

در جلسه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور اعلام شد

۱۲۱ قرارداد خارجی در حال اجرا و عملیاتی شدن

در جلسه پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی که روز گذشته به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اعلام شد در ۸۰۰ مذاکره انجام شده با سران کشورهای خارجی، تاکنون ۲۵۰ تفاهمنامه، ۱۷۶ توافقنامه و ۱۲۱ قرارداد در حال اجرایی و عملیاتی شدن است. محمد مخبر در این جلسه با اشاره به موفقیت سیاست خارجی دولت سیزدهم در گسترش ارتباطات و دیپلماسی بین‌المللی تأکید کرد: در این دولت با کشورهای همسو، همسایگان و مستقل روابط بسیار مستحکمی برقرارشده است و همچنین عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های مهم بین‌المللی امکانات و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که باید وزارتخانه‌های ذیربط تفاهم‌ها، توافق‌ها و قراردادهای سفرهای خارجی رئیس جمهور را پیگیری و عملیاتی کنند.
معاون اول رئیس جمهور افزود: یک طرف مهم مذاکرات رئیس جمهور و مقامات دولتی با سران سایر کشورها، دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها هستند که معاونین مربوطه برای پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی مسئولیت جداگانه و ویژه‌ای برای عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته با کشورها را دارند.
مخبر از معاونین وزارتخانه‌های پیگیر طرح‌های مشترک همکاری با کشورهای خارجی خواست که تا 10 روز آینده در یک برنامه عملیاتی زمانبندی شده، تمامی توافق‌ها، تفاهم‌ها و قراردادها پیاده‌سازی و تدوین شوند و براساس آن گزارش عملکرد ماهانه ارائه شود.

جستجو
آرشیو تاریخی