صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و سه - ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

مهر

  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور میانگین ذرات معلق در هوای کرمان را ۴ برابر استانداردهای جهانی خواند و گفت: میانگین غلظت ذرات معلق موجود در جو ایران ۶ برابر استاندارد جهانی (who) یعنی حدود ۳۰ میکروگرم بر سانتیمتر است که این آمار در ایران حدود ۲.۵ برابر استانداردهای موجود کشور است.

 

ایلنا

   سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: ۱۵۱ شهید و ۳۸۶ جانباز محیطبان در مسیر حفاظت از محیط زیست کشور تقدیم شده است. تنها با تکیه بر سازمان حفاظت محیط زیست و محیطبان نمی‌توان از محیط زیست حفاظت کرد و این امانت را به نسل آینده سپرد بنابراین مشارکت مردمی یکی از اهداف این سازمان است.

 

ایرنا

  روح‌الله عبادی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: خانه محیط‌زیست پردیس در نخستین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور، خانه برتر معرفی شد. از سال ۱۴۰۱ تاکنون در سطح استان تهران۳۲ خانه محیط‌زیست ایجاد شده است.

 

میراث آریا

   فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از ثبت شاهنامه به زبان کردی در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد.

 

ایسنا

  علیرضا عسگری چاوردی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از تشدید شکاف‌ها در محوطه باستانی نقش رستم خبر داد و گفت: در دوران هخامنشی این محوطه یک سازکار مدیریتی برای نظام آب داشته که اکنون از بین رفته است. به احتمال خیلی زیاد کانال آبی بوده است که پر شده و اکنون کارکردش را از دست داده است. از طرفی، رانشی در سازه‌های اطراف کعبه زرتشت که در پایان کاوش‌های باستان‌شناسی توسط مرمتگران ساخته شده، رخ داده است.

 

ایسنا

   هادی میرزایی ـ مدیرکل موزه‌ها در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ از نمایش الواح هخامنشی مسترد شده به ایران همزمان با روز جهانی موزه‌ها خبر داد و تأکید کرد: صرف برگرداندن یک شیء و نمایش آن در موزه هدف ما نیست، بلکه پژوهش و دلیل خروج آن از کشور، هدف ماست.

 

مهر

   حسین یاری، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: مطالعات آبخیزداری در ۱۹۷ حوضه آبخیز استان انجام و تاکنون در ۱۵۴ حوضه پروژه اجرا شده است.

 

ایسنا

   مهدی زمانپور، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شوشتر از مهار آتش در منطقه حفاظت‌شده «کرایی» خبر داد و گفت: با وقوع آتش‌سوزی در منطقه شوگردی روستای کرایی علیا در منطقه حفاظت‌شده «کرایی» در نزدیکی پاسگاه کرایی، حدود ۳۰ هکتار از اراضی منطقه طعمه حریق شد که با حضور بموقع مأموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شد.

 

ایرنا

   روح‌الله عبادی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه ۳۲ خانه محیط‌زیست از سال ۱۴۰۱ تاکنون در سطح استان تهران ایجاد شده است، گفت: خانه محیط‌زیست پردیس در نخستین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط‌زیست برتر کشور، خانه برتر معرفی شد.

 

مهر

   ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کشف ۶۵ شیء عتیقه در لاهیجان خبر داد.

 

میراث آریا

   حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: شهرستان خلخال ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد که این شهرستان را در مسیر توسعه قرار داده است.

جستجو
آرشیو تاریخی