دورنما

اکونومیست
بریتانیا

در نگاهی اجمالی این‌طور به نظر می‌رسد که اقتصاد جهان دارای انعطاف‌پذیری خوبی نسبت به وقایع سیاسی است. برای مثال می‌بینیم که با وجود جنگ در خاورمیانه یا جنگ اوکراین و رقابت‌های چین و امریکا، اقتصاد جهان توانسته است بدون تورم چندانی و در شرایطی نسبتاً با ثبات پیش برود، با این حال نمی‌توان کتمان کرد که نظم اقتصاد جهان دستخوش تغییراتی شده است.

 

اشپیگل
آلمان

حملات خشونت‌آمیز، آتش‌افروزی و تهدید به مرگ، چیزهایی هستند که این روزها در شبکه‌های اجتماعی بسیار دیده می‌شوند و جوانان خشم خود را از سیاست‌های سیاستمداران با چنین واکنش‌هایی نشان می‌دهند اما این نفرت از کجا می‌آید و چگونه باید با آن مقابله کرد؟ زیرا بر اساس برآورد کارشناسان تهدید سیاستمداران و خشونت‌ها علیه آنان می‌تواند پایه‌های دموکراسی را تضعیف کند.

 

ویک
امریکا

حمایت‌های مداوم کاخ سفید از اسرائیل و جنگی که در غزه به راه انداخته و موجب مرگ هزاران انسان شده است، خشم مردم امریکا را طوری برانگیخته که به اعتقاد برخی ناظران، مواضع جو بایدن در قبال این جنگ می‌تواند بر انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر تأثیر بگذارد و همین یک عامل باعث شکست او مقابل دونالد ترامپ شود، اما واقعاً این تأثیر تا چه حد است؟

جستجو
آرشیو تاریخی