صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد
نمایشگاه کتاب با بازدید رهبر انقلاب از سی‌وپنجمین دوره این رویداد فرهنگی باز هم در شبکه اجتماعی ایکس ترند شد و از تصاویر وایرال شده توسط کاربران این شبکه همین حضور رهبری در مصلای تهران بود. کاربری ویدیوی حضور رهبری در انتشارات روزنامه ایران را به اشتراک گذاشته که رهبری در خوش و بش با سرپرست انتشارات روزنامه ایران؛ محمد مهدی اسلامی، نوه شهید جواد اسلامی، حال پدر و مادربزرگ او را جویا می‌شود و نوشته است: «کاش منم از آشناهاتون بودم آقا، می‌دیدمتون ذوق‌زده می‌شدم شما هم!» تصویری از کتاب «تل‌آویو سقوط کرد» در دستان مقام معظم رهبری از دیگر سوژه‌های تکرار شونده است. کاربری نوشته: «تل‌آویو سقوط کرد! نام کتابی که حضرت آقا در بازدید از نمایشگاه کتاب در دست دارند. خانم سمیه علی هاشم سناریوی این کتاب عربی را نوشته بودند و در جشنواره کتاب فلسطین جایزه گرفت!» کاربر دیگری به نام نازنین تصویر پربازدید رهبری در کتابخانه شخصی‌شان را به اشتراک گذاشته و نوشته است: «از کودکی به مطالعه علاقه داشتم، اما به یقین تأکید حضرت آقا به مطالعه، دیدارهاشون با اهل قلم و بازدیدهاشون از نمایشگاه کتاب، بر علاقه من به این امر در دوران نوجوانی و جوانی بسیـار افزود، عمیقاً معتقدم «هیــچ چیز جای کتاب را پُر نمی‌کند.»» کاربری به نام پهلوانی هم نوشته است: «اونقدری که این پیر فرزانه داره تلاش می‌کنه جامعه رو به سمت آگاهی هدایت کنه هیچکی به این اندازه مسئولیت گردن نمی‌گیره».
 
دستی به کتاب و دستی به گشایش روزنه ایمان
پرستو علی عسگرنجاد ویدیویی از بازدید رهبر انقلاب را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و در متنی با عنوان «جهان است بنشسته در گوشه‌ای» نوشته است: «من شیفتهٔ حزب‌اللهی‌های باسوادم. کیف می‌کنم ببینمشون، بشناسمشون. کتابخونا همیشه برام آدمای جذابی هستن، اما مذهبی‌های کتابخون رو یه جور دیگه، شیفته‌وار، مؤمنانه، دوست دارم. من مجذوب اون آدمایی می‌شم که وقتی بقیه سرگرم دنیا بودن، اینا رفتن برای فهمیدن، برای پیداکردن راه، «صراط»، زحمت کشیدن، ولی در عین حال، خیلی بیشتر از کتابخونای بی‌اعتقاد، با ادبیات و هنر زیست می‌کنن. آدمایی که کلمه رو ادراک می‌کنن، آدمایی که عضو ثابت اون جشن جاودانگی‌ان که فلوبر می‌گه. کسایی که هم دین رو خوب می‌شناسن و از شریعت و فلسفه و عرفان سردرمیارن و به دین مؤمنن، هم ادبیات و هنر رو می‌فهمن، جذاب‌ترین آدمای دنیان برای من. وقتی بقیه درگیر و مجذوب کتابا می‌شدن، اینا با همون کتابا، تبدیل به آدمایی می‌شدن که بقیه مجذوبشون شن! مؤمن‌های کتابخون خیلی عمیق‌تر و غنی‌تر از بی‌دین‌ها و شل‌مذهب‌ها زیست می‌کنن. یه دستشون به کتابه و با دست دیگه توی قلبشون به سمت ایمان روزنه وا می‌کنن. چقدر تماشایی‌ان این آدما! بزرگ قبیله‌شون رو تماشا کنین.»
 
واکنش روح‌الامین به خادمی امام‌ رضا(ع)
حسن روح‌الامین که در روزهای گذشته از تابلوی تازه‌اش با عنوان «مائده» با محوریت کرامت و صفت معین‌الضعفای امام رضا(ع) رونمایی شد و عنوان و نشان خادمی امام رضا(ع) را دریافت کرد، تصویری از نشان خادمی امام رضا(ع) را بر لباسش به اشتراک گذاشته و نوشته است: «حس می‌کنم نگاه تو را ایها الرئوف»
 
اعماق خلوت زائران امام رضا(ع)
مسعود زارعیان، مستندساز که جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند «غیرمسکونی» را از شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت در کارنامه کاری‌اش دارد، با دلنوشته‌ای در صفحه اینستاگرامش از پخش مجموعه مستند تازه‌اش با محوریت زائران امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت خبر داده است. او نوشته: «من شیخ سجاده‌نشین باوقاری بودم که عاشق کشف بودم و بر خلاف خانواده‌های دیگه که مثلاً روحانی شدن درشون موروثیه، همه قبیله من عالمان دین نبودن و‌ پی کشف وارد حوزه شدم... اواسط مباحث رسائل و ‌مکاسب بودم که دوربین دست گرفتم و گندم سینما رو خوردم و سعی کردم تا می‌تونم خودم رو وعظ کنم و قاب سینما و پرده نقره‌ای بشه محل عرضه تجربه‌های زیسته‌ام. این مجموعه به تهیه‌کنندگی رفیقِ عزیزِ سال‌های دور«مجید ظریف» به عمل آمده است.
جستجو
آرشیو تاریخی