شفاف‌سازی عابدینی از بخش‌های دیگر فساد

غده فساد را جراحی نکنید، باید فاتحه فوتبال را بخوانیم

 شهاب رستگار
خبرنگار

امیر عابدینی در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره پرونده فساد در فوتبال که اخیراً رسانه‌ای شده است و اینکه چرا هیچ‌گاه شاهد پاکسازی درست و حسابی در این رشته ورزشی نیستیم، گفت: «روز گذشته با اسنپ به دفتر کارم می‌رفتم. در مسیر هواداران استقلال را دیدیم که با پرچم‌های آبی به سمت استادیوم می‌رفتند. در این بین راننده اسنپ جمله عجیبی به من گفت: «طفلکی‌ها نمی‌دانند اسیر مافیا هستند!» این یعنی ذهن جوان ایرانی و مردم ما به این گونه آلودگی‌های فکری پوشیده شده است و باعث شده است تا تشخیص سره از ناسره سخت شود. اینکه چه کسی خوب است و چه کسی بد. چه زمانی فضا اینطور می‌شود؟ زمانی که کلاف سردرگم و در خود تنیده باشد و نمی‌توانید سرنخ را پیدا کنید. فوتبال ما امروز چنین وضعیتی دارد.»
 وی ادامه داد: «این درد برای امروز نیست و در ادوار مختلف بوده است. من به صورت ریز با جزئیات درباره پرونده اخیر خبر ندارم اما ممکن است بحث یک تیم باشد. هرچند به نظر من بحث تیم‌ها، مدیریت‌ها و آدم‌هاست. یک روزی در لیگ یک تیم‌داری می‌کردم و دوستی به من زنگ زد که شما چه ببرید و چه ببازید، در جدول مانده‌اید و برایتان نتیجه مهم نیست، پس حاجی جان برای این بازی تیم دوم خود را در زمین بگذار. من در واکنش به این بنده خدا گفتم «تو رفیق من هستی و ای‌کاش چنین چیزی را از من نمی‌خواستی، اگر در رفاقت من را شناخته بودی هیچ وقت چنین درخواستی را مطرح نمی‌کردی. درست است به من امتیازی نمی‌دهند و نتیجه به حال تیمم تأثیر ندارد اما تو در رقابتی و اگر این کار را بکنم حق دیگری را ضایع کرده‌ام!»
 وی تصریح کرد: «این اتفاقات برای امروز نیست. اگر مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها نخواهند پاکسازی کنند، کار را تمیز کنند و وقت بگذارند اتفاقات نامیمون در تضییع حقوق باشگاه‌هایی که واقعاً دارند سالم کار می‌کنند، می‌افتد و آنها اسیر شرایط می‌شوند. می‌رسد به امروزی که همه می‌گویند یک اتفاقی افتاده اما کسی ریزش را نمی‌داند شاید هم جرأت نمی‌کنند به سمتش بروند. من اگر ریزش را بدانم رحم نمی‌کنم و با آمار حرف‌هایم را می‌زنم. اگر بخشی از بدن درگیر تومور بدخیم شد نمی‌گذارید رشد کند، پس همین امروز جلوی این غده سرطانی را بگیرید. اگر این کار را نکنید کل سیستم فوتبال زیر سؤال می‌رود، در غیر این صورت باید فاتحه فوتبال را بخوانید.»

جستجو
آرشیو تاریخی