صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و دو - ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایسنا

   علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌زیست در نامه‌ای به مدیران کل محیط‌‌زیست استان‌ها دستور داد نظارت جدی و مستمری بر فعالیت باغ‌‌وحش‌ها داشته باشند و هر گونه جابه‌جایی جانوران وحشی در این مراکز باید با اجازه کتبی این سازمان انجام گیرد. وی در این نامه با اشاره به اینکه واحدهایی که منفک از اهداف و بیشتر به منظور خرید و فروش گونه احداث شده‌اند، باید در مدار ساماندهی قرار گیرند، تأکید کرد: در صورت عدم تمکین، این باغ‌وحش‌ها در مدار تعطیلی و حذف قرار خواهند گرفت.

 

ایرنا

   محمد‌فرزاد میرزایی‌قلعه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد کشور از برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی گردشگری با رویکرد هتلداری، رستوران‌داری و صنایع وابسته از ۳۰ اردیبهشت تا دوم خرداد سال ۱۴۰۳ در جزیره کیش خبر داد.

 

مهر

   امیر عبدوس، دبیر نخستین جشنواره ملی خانه‌های محیط‌‌زیست برتر کشور، از برگزاری دور نهایی داوری برگزیدگان این جشنواره خبر داد و گفت: خانه‌های محیط‌‌زیست برتر کشور در سه دوره داوری مشخص شدند. در این رویداد ملی در فاز نخست، به ازای هر ۵۰ خانه محیط‌‌زیست یک سهمیه خانه برتر به استان‌ها اعطا شد.

 

صدا و سیما

  علی مستوفیان، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان‌شمالی از بررسی ۲۷ پرونده در کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری این استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها با عناوین متل، مجتمع گردشگری، اردوگاه گردشگری، مرکز تفریحی و سرگرمی، منطقه نمونه گردشگری و اقامتگاه بومگردی برای صدور موافقتنامه اصولی، مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

 

ایرنا

   گولان فرزامی، معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، خواستار توقف ساخت‌‌وسازهای خارج از ضوابط در منطقه جهانی هورامان شد و گفت: بافت‌های تاریخی هر شهر و روستایی نمایانگر فرهنگ و هویت آن منطقه است.

جستجو
آرشیو تاریخی