صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و یک - ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

فرهنگ

انتصاب محمدخزاعی به عنوان دبیر
جشنواره فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری را با حفظ سمت به عنوان دبیر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب کرد. محمد مهدی اسماعیلی در پاسخ به سؤالی درباره این انتصاب گفته است: «این‌گونه انتصاب به دبیری جشنواره فیلم فجر در سال‌های قبل هم وجود داشته است و مسئول سازمان سینمایی دبیر جشنواره فیلم فجر بوده است و ما طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم دبیری این دوره از جشنواره فیلم فجر را خود آقای خزاعی برعهده بگیرند. محمد خزاعی پیش از این نیز سابقه دبیری جشنواره را داشته است و امیدواریم بتوانیم شاهد ارتقای این دوره از جشنواره باشیم.»

 

قدردانی معتمدی
برای تدوین
سندملی موسیقی

محمد معتمدی خواننده و فعال موسیقی، ضمن قدردانی از وزارت فرهنگ و شورای انقلاب فرهنگی برای تدوین سند‌ ملی موسیقی، بر آغاز ذائقه‌سازی هنری از کاشان تأکید کرد. او گفت: «باید سازکاری فراهم باشد تا هنرمندان شرایط معاش داشته باشند که مردم بتوانند به رایگان از آن هنر استفاده کنند.» معتمدی افزود: «همایش‌ها و کنسرت‌هایی را می‌توان با رعایت چهارچوب‌های جامعه در کاشان اجرا کرد؛ به جای اینکه برنامه‌های هنری از شهری مانند کاشان حذف شود می‌تواند یک استاندارد‌سازی شروع شود. در زمینه ذائقه‌سازی فرهنگی و هنری تا امروز آن‌طور که مناسب باشد اتفاقی صورت نگرفته است.» این خواننده در ادامه گفت: «تدوین سند‌ ملی موسیقی کار بسیار بزرگ و زمین‌مانده‌ای بود که انجام شد و به نمایندگی از همه مردم و هنرمندان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای انقلاب فرهنگی کشور تشکر می‌کنم.» سیدمحمدهاشمی، جانشین وزیر فرهنگ در رویداد رایحه و عطر ایرانی در واکنش به پیشنهاد محمد معتمدی خواننده ایرانی که در این رویداد مطرح کرد گفت: «پیشنهاد هنرمند توانمند آقای محمد معتمدی که بتوانیم از بافت مذهبی کاشان استفاده کنیم و یک ذائقه‌سازی در حوزه‌های‌مختلف هنری داشته باشیم بسیار پیشنهاد پخته و بجایی است.»

 

رخدادی مبارک برای بهترکردن جهان

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را به هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی ارسال کرد. در بخشی از پیام سالاری آمده است: «این رخداد مبارک در راستای رسالت ناب هنر نمایش برای بهتر کردن جهان، دریچه روشنی است تا از آن به روزهای پرامیدتر و موفق‌تر نمایش ایران چشم داشته باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی