صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

در حالی که ورود تانک‌های اسرائیلی به رفح باعث نگرانی جهانی شده است، رئیس‌جمهور ترکیه از سران کشورهای غربی خواست با ورود به این مسأله، تل آویو را تحت فشار قرار دهند تا ضمن کاهش خشونت‌ها در رفح، از اقدام حماس استقبال کرده و به سمت آتش بس گام بردارد و به توافق نهایی با حماس دست یابد.

 

نو داچلند
آلمان

این یک واقعیت تاریخی است که مردم اتحاد جماهیر شوروی، روس‌ها، اوکراینی‌ها، بلاروسی‌ها، قزاق‌ها و... بیشترین بار رهایی اروپا از دست فاشیسم هیتلر را متحمل شدند اما اکنون نیز اقدام بوندستاگ، پارلمان آلمان در تصویب روز ملی کهنه سربازان اقدامی در خدمت نظامی کردن جامعه آلمان است.

 

واشنگتن پست
امریکا

استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن که دونالد ترامپ را متهم به دادن حق السکوت کرده است، این هفته در دادگاه نیویورک حاضر شد و شهادت داد ترامپ چگونه بعد از اقدامات غیر اخلاقی خود، تلاش کرد با دادن حق السکوت مانع از انتشار حقیقت شود.
ترامپ هنگام سخنان او فقط سر تکان می‌داد و با وکلایش پچ پچ می‌کرد.

 

گلوب‌اند میل
کانادا

اسرائیل که گذرگاه رفح را در کنترل خود گرفته است، می‌تواند مانع ورود کمک‌های انسانی به غزه شود و فاجعه‌ای دیگر را رقم زند.
 این در حالی است که همین الان هم میزان کمک‌های امدادی که به دست 2.3 میلیون آواره فلسطینی در غزه می‌رسید، جوابگوی نیاز آنها نبود و آنان در شرایط سختی زندگی می‌کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی