صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

تداوم حملات
مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی
روز گذشته، حزب‌الله لبنان مواضع صهیونیست‌ها در شهرک صهیونیست نشین المطله و شهرک المناره و همچنین 2 ساختمان در شهرک شلومی را که نظامیان در آن مستقر بودند مورد هدف قرار داد. این حملات به شهرک صهیونیستی آویویم باعث هلاکت و زخمی‌شدن شماری از صهیونیست‌ها شده است. رسانه‌های صهیونیستی هم از وقوع یک حادثه غیرعادی در منطقه اشغالی المناره که موجب هلاکت یک نظامی ارتش شده خبر دادند. المیادین هم گزارشی از هلاکت شماری از نظامیان صهیونیست و تخریب تجهیزات جاسوسی در حمله صورت‌گرفته از سمت لبنان به موضع صهیونیستی المالکیه در شمال سرزمین‌های اشغالی ارسال کرد.
 
کشاکش نظامی
روسیه و ناتو ادامه دارد
همزمان با فراگیر شدن زمزمه‌های اعزام نیروهای ناتو و نظامیان چند کشور اروپایی به اوکراین، مسکو نیز سطح هشدارها و تهدیدات را افزایش داد. به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه هشدار داد سربازان فرانسوی در صورت حضور در منطقه عملیات ویژه نظامی، به هدف نیروهای مسلح روسیه تبدیل خواهند شد.
در تازه‌ترین موضعگیری، نخست‌وزیر لیتوانی نیز مدعی شد دولت او هم اعزام نیروهای نظامی به اوکراین برای یک مأموریت آموزشی را در دست بررسی دارد.در واکنش به این اظهارات و زمزمه حضور ناتو در اوکراین، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک نشست توجیهی گفت، کرملین بحث استقرار نیروهای ناتو  در اوکراین را تحریکی خطرناک می‌داند.
 
اخراج وابسته نظامی روسیه از انگلیس
دولت انگلیس وابسته نظامی مسکو در لندن را به بهانه افزایش تهدیدهای فزاینده روسیه در سراسر اروپا، اخراج و تحریم‌های جدیدی علیه این کشور وضع کرد. به گزارش ایرنا، وزارت کشور انگلیس دیروز با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که این تحریم‌ها در چهارچوب «هدف قرار دادن و خنثی کردن عملیات جمع‌آوری اطلاعات روسیه در بریتانیا» اعمال شده است. انگلیس علاوه بر اخراج وابسته نظامی روسیه از لندن، جایگاه دیپلماتیک چندین ملک متعلق به دولت مسکو را حذف و محدودیت‌های جدیدی را برای صدور روادید دیپلماتیک از جمله محدود کردن مدت زمانی که دیپلمات‌های روس می‌توانند در بریتانیا اقامت داشته باشند، اعمال کرده است.
 
قتل مشکوک ژنرال صهیونیست در مصر
براساس گزارش‌ها، یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی در اسکندریه مصر به قتل رسیده است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، برخی منابع اعلام کردند که جوانی مصری در شهر اسکندریه یک (بازرگان) ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح سرد به قتل رسانده است. شبکه عبری زبان کان هم اعلام کرد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در مورد قتل این فرد اسرائیلی تحقیق خواهد کرد. این در حالی است که این قتل مشکوک توصیف شده است. از زمان طوفان الاقصی و سپس حمله رژیم صهیونیستی به غزه تا کنون برخی صهیونیست‌ها در مصر به قتل رسیده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی