صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

ایران در ایران

دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به قم امروز انجام می‌شود
از تعیین تکلیف مونوریل قم تا رونمایی از واحدهای مسکونی آماده تحویل
 قم-  سیدابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور، امروز پنجشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه به همراه وزیران، معاونان و اعضای دولت به استان قم سفر می‌کند.
این دومین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم به استان قم است. سفر نخست رئیس‌جمهور و هیأت دولت به این استان دی‌ماه ۱۴۰۰ انجام شد که در آن ۱۴۷ مصوبه به تصویب رسید. ۱۹ مصوبه از این تعداد در حوزه سرمایه‌گذاری و تسهیلات، ۷۶ مصوبه اختصاص اعتبار و ۵۲ مصوبه نیز در بخش مجوز و تعیین‌تکلیف بود.
به گفته استاندار قم، مراسم استقبال از آقای سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه ساعت ۱۰ از میدان روح‌الله به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام می‌شود.
سید محمد آقامیری، موضوع مسکن را نیز یکی از اولویت‌های این سفر برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به موضوع مسکن دارد و از پروژه‌های ساخت مسکن در این استان بازدید خواهد کرد و ۴۶۷ واحد مسکونی همزمان با این سفر تحویل متقاضیان خواهد شد. استاندار قم ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان، طرح توسعه ظرفیت بخش ۲۳۰ کیلوولت پست نیروگاه قم به میزان ۱۶۰ مگاولت آمپر در نیروگاه سیکل ترکیبی قم به بهره‌برداری خواهد رسید.
آقامیری با بیان اینکه این پروژه ظرف 7 ماه و با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان به سرانجام رسید، گفت: با وارد شدن این پست به مدار برق استان، نوسانات برق و خاموشی‌های سال‌های گذشته رفع خواهد شد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت‌های ویژه در این سفر، موضوع فرودگاه و مونوریل است که ان‌شاءالله بتوانیم تا پایان دولت سیزدهم این دو پروژه بزرگ استان قم را به سرانجام برسانیم. تخصیص اعتبار برای ساخت، تکمیل و بهسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح‌های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان‌زدایی و توسعه روش‌های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح‌های فرهنگی و هنری استان، تکمیل و تجهیز مجتمع‌های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی از جمله برنامه‌های دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به این استان است.

بارندگی‌ها تا پایان هفته ادامه دارد
ایران زمین - سازمان هواشناسی تا پایان هفته جاری در اغلب استان‌های کشور بارش باران و افت نسبی دما پیش‌بینی کرد.
بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (پنجشنبه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور، رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک رخ خواهد داد.
همچنین شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی و کاهش محسوس دما برای شمال شرق بویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. فردا (جمعه) نیز برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت واحتمال وزش باد شدید و احتمال گردوخاک در شرق و جنوب شرق کشور بویژه در منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود. از سوی دیگر شنبه هفته آینده، برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه نیز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی