صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۰

اسکان آسیب دیدگان آتش سوزی امامزاده ابراهیم انجام شد

جبران خسارت های روستای چوبی گیلان از صندوق بیمه حوادث

ایران زمین - وزیر کشور ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان آتش سوزی امامزاده ابراهیم گیلان اعلام کرد: دولت از مسیر صندوق بیمه حوادث ورود پیدا کرده است و سعی می‌کند به کسانی که دچار حادثه شده‌اند کمک کند و آنجا بازسازی شود.
احمد وحیدی روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به حادثه آتش سوزی روستای شفت امام‌زاده ابراهیم گفت: این حادثه بسیار تلخ بود. مشکل اصلی و عامل گسترش آتش سوزی سازه چوبی خانه‌ها بود و به راحتی آتش توسعه پیدا کرده است. همچنین استاندار گیلان با ارائه گزارشی از آخرین ارزیابی حادثه حریق در روستای شفت گفت: حدود یک چهارم روستا آسیب دیده و باید همه توان استان را به کار بگیریم تا مشکل روستاییان رفع شود، باید مرهم این مردم خسارت دیده باشیم و با اظهارنظرهای غیرکارشناسی نمک بر زخم‌ها نپاشیم؛ وظیفه ماست که کارهای اساسی را برای جلوگیری از تکرار این حادثه انجام دهیم. اسدالله عباسی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ بلوک تخریب شده داریم که هر کدام دارای چند طبقه هستند، اظهار کرد: طبق برآوردها حدود ۳۰۰ واحد اعم از مسکونی و تجاری آسیب دیده که ۳۹ خانوار حادثه دیده تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند؛ همچنین تعدادی از خانوارها ساکن دائم و برخی دیگر ساکن موقت منطقه محسوب می‌شوند.
استاندار گیلان با اشاره به حضور فرماندار و بخشدار و مدیران دستگاه‌ها در صحنه حادثه در همان ساعات اولیه، تأکید کرد: همه نیروها و امکانات برای اطفای سریع آتش بسیج شد؛ البته سرعت و شدت حریق زیاد بود و امکان مهار سریع وجود نداشت.
وی از تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای ساخت واحدها به صورت فنی و مهندسی خبر داد و خاطرنشان کرد: از سوی دولت، کمک‌های بلاعوض معیشتی و کالایی نیز برای خسارت دیدگان در نظر گرفته می‌شود؛ همچنین با کمک نهادهای حمایتی اقدام به تأمین اقلام زندگی خواهیم کرد. استاندار گیلان با اشاره به جایگاه معنوی امامزاده ابراهیم نزد مردم استان، اظهار کرد: فرایند صدور پروانه برای احداث مهندسی ساز واحدهای خسارت دیده، رایگان خواهد بود؛ همچنین حدود ۴۰ بلوک دارای بیمه بودند که در حال پیگیری و تعیین خسارت هستیم.
گفتنی است چادر‌های امدادی هلال احمر برای اسقرار ساکنان روستای امامزاده ابراهیم شفت در استان گیلان که در آتش سوزی بامداد پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه‌های خود را از دست داده بودند، برپا شد. در این آتش‌سوزی ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی از بین رفت.
جستجو
آرشیو تاریخی