صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

نجوای عشق در تالار وحدت
حریر شریعت‌زاده سرپرست گروه موسیقی «نجوای عشق» با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از کنسرت تازه‌اش با خوانندگی وحید تاج خبر داد. این کنسرت، 25 اردیبهشت در تالار وحدت برگزار می‌شود. گروه موسیقی نجوای عشق که اسفند سال گذشته نیز با اجرای قطعاتی از آثار ماندگار موسیقی ایران، در تالار وحدت روی صحنه رفته بود، این‌بار با قطعاتی جدید میزبان علاقه‌مندان می‌شود. در این کنسرت علاوه بر حریر شریعت‌زاده به عنوان سرپرست و نوازنده پیانو و وحید تاج به عنوان خواننده، بهزاد رواقی (تار)، احسان کلهر (ویولن)، سعید چاووشی (ایرفون) و امیر خیری (تنبک) نیز دیگر اعضای گروه را تشکیل می‌دهند.
 
شعری برای علومی
 اسماعیل امینی نویسنده ایرانی، با انتشار پستی به درگذشت محمدعلی علومی اشاره کرده و در این باره نوشته است: «به یاد دوست با معرفت‌مان محمدعلی علومی. چند سال پیش در شهر بم، زادگاه آقای علومی برایش بزرگداشت گرفته بودند و من همراه دوستان طنزپرداز به آنجا رفتم. نادر ختایی در هتل هم‌اتاقم بود، گفت بیا برای علومی شعر طنز بگوییم و شب در مراسم بخوانیم و استاد را بخندانیم. ابیاتی از آن شعر را به یاد استاد فقید محمدعلی علومی بخوانید:
پس از ملا جلال‌الدین رومی
رسیده عصر علامه علومی
ادیب و فاضل افضل در فضیلت
علیم و عالم اعلم در علومی
تو مولانا و عطاری و سعدی
عبید و اهلی و وحشی، کدومی؟
 
حافظ زبان ملی‌مان باشیم
تهمورس پورناظری، نوازنده و آهنگساز نام‌آشنای موسیقی ایران، با انتشار پستی در صفحه مجازی‌اش به ورود واژه‌های بیگانه در زبان فارسی اشاره کرده و در این باره نوشته است: «نظر شما چیست وقتی؛ دلشاد بشود هپی. زمان بشود تایم. رو در رو بشود فیس تو فیس و… عادی‌سازی در جایگزینی واژه‌های غربی بویژه انگلیسی با واژه‌های ایرانی بویژه فارسی، توسط لایه تازه به دوران رسیدهِ کم‌سواد(حداقل در زبان انگلیسی) آیا جز نشان از هدفمندی در از بین بردن زبان ملی ما دارد؟ و آیا این جریان منجر به سرافکندگی از ایرانی حرف زدن نخواهد شد؟ پس ما که ایران‌پرست هستیم و از دست دادن یک وجب از خاک خود حتی تغییر نام خلیج فارس به «خلیج …» را بر نمی‌تابیم، چه وظیفه‌ای داریم و چه باید بکنیم؟»
 
روایت زندگی شهید نوری در آپاراتچی
حامد خسروشاهی روزنامه‌نگار بخشی از تیزر فیلم آپاراتچی را استوری کرده که در شرح آن آمده: «بازیگر نقش شهید نوری چگونه انتخاب شد. فیلم سینمایی آپاراتچی، به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و فیلمنامه‌نویسی حسین تراب‌نژاد که هم‌اکنون بر پرده سینماست، از کتابی با همین نام، نوشته روح‌الله رشیدی اقتباس شده است؟ تورج الوند و هومن برق‌نورد بازیگران فیلم، با خوانش بخشی از کتاب آپاراتچی، پاسخ می‌دهند.»
 
«آسمان شب» روی آنتن
سیاوش صفاریان‌پور، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون با انتشار پستی در صفحه مجازی‌اش به سالروز شبکه تلویزیونی «آسمان شب» و برنامه جدید آن اشاره کرده و نوشته است: «امروز تولد برنامه تلویزیونى «آسمان شب» است. ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۰ همراه با بابک امین تفرشی عزیز، استاد علی‌اکبر عبدالرشیدی و فؤاد، اولین قسمت این برنامه روی آنتن شبکه چهار رفت. اینکه تداوم و جذابیت آن چقدر سبب علاقه‌مندی عموم‌ به ستاره‌شناسی شد موضوعی است که بهتره دیگران با مطالعه آن دوران تحلیل کنند. اما برای من یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز برای پیدا کردن پاسخ سؤالاتم بود و هست. گرچه با تلاش افرادی پخش این برنامه در شبکه چهار متوقف شد، اما اکنون برنامه «این آسمان شب است» در یوتیوب در دسترس علاقه‌مندان این برنامه‌ است. جمعه آخر هفته مصادف با روز جهانی نجوم، قسمت تازه این برنامه‌ منتشر می‌شود. امیدوارم ببینید و تماشای آن را به دوستان خود پیشنهاد کنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی