پایان در پیچ قهرمانی

حسرت ژست قهرمانی بر دل خطیر

روزی که علی خطیر در آیین واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس از طریق دو وزیر (آقایان هاشمی و خاندوزی) در ساختمان وزارت اقتصاد حضور یافت و ژست یک قهرمان را به خود گرفت، هرگز تصورش را نمی‌کرد چند روز پس از این واگذاری از سمت مهمی که ماه‌ها در اختیارش قرار گرفته بود، کنار گذاشته شود.خطیر اما به زعم تصمیم‌گیران جدید باشگاه استقلال به انتهای خط رسیده بود و تداوم حضورش دراین باشگاه به صلاح نبود و گرنه چنانچه او از مقبولیت کافی نزد تصمیم‌گیران این باشگاه برخوردار بود، چند هفته دیگر برایش صبر و تأنی می‌شد تا پس از پایان لیگ از این صندلی مهم کنار گذاشته شود اما عمق اختلاف نظرها به شکلی بود که تصمیم‌گیران باشگاه استقلال تاب نیاوردند و بلافاصله بعد از بازی این تیم مقابل تراکتور حکم برکناری او را امضا کردند.
درباره کنار گذاشتن خطیر از باشگاه استقلال روایت‌های متعددی به گوش می‌رسد. از برخی ابهامات مالی به جا مانده که احتمالاً آقای مدیر باید درباره آن به نهادهای بالادستی توضیحاتی بدهد، تا اختلاف‌های دامنه‌دارش با جواد نکونام که صدای صغیر و کبیر را در آورده بود. ظاهراً تلفیقی که از این دو دلیل سبب برکناری خطیر شده است
وگرنه چنانچه جا برای تداوم حضور او روی صندلی یکی از مهم‌ترین باشگاه‌های ایران و آسیا وجود داشت او چند هفته دیگر حفظ می‌شد اما تصمیم این شد که خطیر دیگر نباشد. درباره ترکیب هیأت مدیره و اینکه چه کسی بعد از خطیر مدیرعامل قطعی استقلال می‌شود نیز روایت‌های گوناگونی به گوش می‌رسد. اما باید به این نکته توجه داشت که اکنون مرد تصمیم‌گیرنده در باشگاه استقلال احمد شهریاری است و او به عنوان نماینده تام‌الاختیار و احتمالاً رئیس هیأت مدیره آتی استقلال نقشی کلیدی و مهم در انتخابات این باشگاه خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی