صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و دو - ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

حضور «نوبت لیلی» در جشنواره آلمان
روح‌الله حجازی با انتشار تصویری از مریلا زارعی در سریال «نوبت لیلی» از کاندیدا شدن این سریال در مهمترین جشنواره سریال آلمان خبر داده است. او نوشته: «سریال نوبت لیلی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی در چهارمین حضور بین‌المللی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره DIE SERIALE در آلمان راه یافت و کاندیدای بهترین سریال بلند شد. این رویداد قدیمی‌ترین جشنواره آلمان است که به سریال‌های مستقل اختصاص دارد و 29 مه الی 3 ژوئن 2024 در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.»
 
بزرگمرد سینما و تئاتر
نفیسه روشن تصویری از خودش در کنار اکبر زنجانپور را در مراسم بزرگداشت این بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون منتشر کرده است. او نوشته: «بزرگمردی که من سر سریال فرات زیاد ازشون آموختم». نکوداشت اکبر زنجانپور با سخنانی از محمود دولت‌آبادی، محمد رحمانیان، مسعود دلخواه و نوید محمدزاده نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
 
یادآوری از قدیمی‌های سینما و تلویزیون
شهره سلطانی تصویری در کنار صدرالدین حجازی بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون منتشر کرده و نوشته: «با صدرالدین حجازی(عمو صدراجانم ) مرد مهربانی که ورودم به عرصه تصویر را مدیون او و محبت‌هایش هستم و بسیار دوستش دارم». او همچنین در ادامه نوشته است: «قدیمی‌ها را فراموش نکنیم، آنها همین که کمتر کار می‌کنند، به اندازه کافی غمگین هستند».
 
امیر جدیدی در نقش یک تنیسور مطرح ایرانی
امیر جدیدی با انتشار تصویری از حضورش در فیلمی فرانسوی خبر داده است. امیر جدیدی در فیلم بیوگرافی «منصور» در نقش منصور بهرامی تنیسور مشهور ایرانی ایفای نقش می‌کند. کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین‌المللی است. امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.
 
دعوت کارگردان «علفزار» به تماشای «بی‌بدن»
کاظم دانشی ویدیویی از فیلم «بی‌بدن» را منتشر کرده و دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای این فیلم دعوت کرده است. «بی‌بدن» اولین ساخته سینمایی مرتضی علیزاده فیلمی جنایی است که از یک پرونده قضایی مهم الهام گرفته است. داستان فیلم با تغییراتی به یک پرونده معروف جنایی دهه ۹۰ اشاره دارد؛ پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی که چندین بار تا مرحله اجرای حکم رفت و برگشت و یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های چند سال اخیر ایران بود که حاشیه‌هایی هم در فضای مجازی داشت. الناز شاکردوست، نوید پورفرج، پژمان جمشیدی، سروش صحت و... ازجمله بازیگران این فیلم هستند. کاظم دانشی سازنده «علفزار» نویسنده فیلمنامه «بی‌بدن» است.
 
اصغر همت در «گنجشک مفرغی»
حمیدرضا نعیمی با انتشار یک پوستر  از حضور اصغر همت در نمایش «گنجشک مفرغی» خبر داده است. نمایش «گنجشک‌ مفرغی» به کارگردانی شهرام کرمی با بازی اصغر همت، مجید رحمتی، یلدا عباسی و ایمان‌ سلگی از ۲۵ اردیبهشت در سالن سمندریان این تماشاخانه‌ به صحنه می‌رود.
 
بهرام افشاری غایب بزرگ پایتخت
صفحه اینستاگرام صبا به نقل از روزنامه دیجیتالی سینما خبری از عدم حضور بهرام افشاری در سری جدید پایتخت منتشر کرده است. طبق این خبر محسن تنابنده پس از چند ماه کشمکش و جلسه با مدیران تلویزیون سرانجام بر سر حضور در این سریال توافق کرد تا گروه «پایتخت» دور هم جمع شوند. جز مهران احمدی که دوباره از حضور در سری جدید «پایتخت» انصراف داده بود، غایب مهم گروه، بهرام افشاری سوپراستار و بازیگر بفروش این روزهای سینمای ایران ظاهراً به دلیل برنامه فشرده کاری نتوانسته خود را با گروه این سریال هماهنگ کند. گفتنی است چندی پیش پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت۷» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شد که این سریال به دنبال یک پیرمرد ۶۵ سال به بالای مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلوهای همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی