آموزش

وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری عنوان کرد
جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
امسال کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته ۵۰ هزار معلم و امسال ۷۲ هزار معلم از آزمون‌های استخدامی جذب خواهند شد و بر این اساس، معادل ۲۰ درصد کل معلمان کشور در دوره دولت سیزدهم مشغول به فعالیت می‌شوند.
به گزارش ایرنا، رضا مراد صحرایی دیروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: نقطه تمرکز آموزش و پرورش، اجرای حقیقی سند تحول بنیادین است و پس از ۱۲ سال، نقشه این سند با پنج ویژگی آماده تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.
صحرایی افزود: پیام سند تحول این است که همه با هم آموزش و پرورش را حرکت دهیم. روح سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت است. برای اجرای سند تحول بنیادین بودجه لازم است اما شرط کافی نیست، بلکه مسأله شکل‌گیری آن ائتلاف است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل اجرای سند تحول در مدارس تهیه و اجرای آزمایشی آن آغاز شده است، افزود: هفت برنامه ملی پیشران در این سند انتخاب و آماده اجراست.
وی گفت: یک طرح از این هفت برنامه، چهارشنبه پنجم فروردین تصویب شد؛ طرح مهارت آموزی یکپارچه و سراسری دانش‌آموزان کشور نخستین آیین‌نامه اجرایی در چهارچوب اصل ۱۳۸ قانون اساسی برای اجرای سند تحول بود.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اولین اقدام مهم آن بود که موضوع سند به یک جهت اصلی در برنامه‌های پیشرفت کشور تبدیل شود. در قانون آموزش و پرورش به مثابه امر ملی تکلیف شده است که ظرف ۶ ماه در دستگاه‌ها تقسیم وظایف ملی برای تعلیم و تربیت تصویب و اجرا شود. در این برنامه ۳۸ حکم داریم که بی‌سابقه است.
دولت سیزدهم مصوبه کنکور را اجرا کرد
صحرایی گفت: دولت سیزدهم مصوبه کنکور را اجرا کرد و هدف این است که از حفظیات به یادگیری عمیق حرکت کنیم و مرجعیت برنامه درسی ملی به مدرسه و معلم بازگردد نه به مؤسسه کنکوری که همه دغدغه‌اش هزینه است.
وی افزود: امسال ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد امتحانات نهایی در پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها تأثیر دارد. همچنین هفت استان سهم از دست رفته خود در سه هزار صندلی پذیرش دانشگاه‌ها را باز پس گرفته‌اند.
امسال کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت سیزدهم تربیت معلم را اصیل می‌داند و جذب استعدادهای دانشگاه‌های برتر بهتر از جذب از طریق ماده ۲۸ است. امسال کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد تا بهترین دانش‌آموزان، معلمان کشور شوند.
ساخت و تجهیز هفت هزار مدرسه در دولت سیزدهم
وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت سیزدهم، ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد. در این دولت، هفت هزار مدرسه تکمیل، تجهیز و ساخته شده است.
صحرایی اضافه کرد: سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص دادیم.
وزیر آموزش و پرورش از تشکیل قرارگاه ملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بطن مدرسه‌ها خبر داد و افزود: ۳۲ هزار مرکز مشاوره در مدارس فعالیت دارند و ۶ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مدارس برای آسیب‌های اجتماعی غربال شده‌اند.
۵ هزار میلیارد تومان برای شیر مدارس اختصاص یافت
وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح توزیع رایگان شیر در مدارس، گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای تأمین شیر مدارس اختصاص یافت و ۱۶۰ میلیون پاکت شیر بین دانش‌آموزان توزیع شد.
آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری دیروز در آستانه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم با حضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برگزار شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی