مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران اعلام کرد

صادرات محصولات امدادی هلال احمر افزایش یافته است

مهسا قوی قلب
خبرنگار

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران گفت: در سال‌جاری تولید 180 هزار چادر امدادی و منسوجات وابسته در این کارخانه را در دستور کار داریم.در سال‌های قبل چادرها تولید پاکستان و هند بود، اما امروز هم نیاز داخلی در حوادث را تأمین می‌کنیم و هم به کشورهای حادثه‌دیده ارسال می‌کنیم. در زلزله ترکیه هم 60 هزار چادر ارسال شد.
امیرالدین روح‌نواز، در نشست خبری به مناسبت هفته کارگر با اشاره به تولیدات مختلف از جمله چادر امدادی، پتو و منسوجات در این واحد تولیدی، افزود: درخصوص صادرات از رتبه 57 در سال 2019 به رتبه 19 در سال 2022 رسیده‌ایم. این درحالی است که مواد اولیه هم صددرصد داخلی است.
روح‌نواز گفت: تولید پارچه‌های جدید با کیفیت بسیار بالاتری نسبت به گذشته صورت می‌گیرد تا جایی که محصولات نانو است و قابلیت اشتعال ندارد و دیگر شاهد آتش گرفتن چادرها در حوادث نخواهیم بود. درحال حاضر تولید نخ در خوانسار سالیانه به میزان 1400 تن است، این درحالی است که در سنوات گذشته این میزان 700 تن بود.
او افزود: خط جدید نخ در سایت خوانسار، راه‌اندازی شده است و همه دستگاه‌ها به‌روزرسانی شده‌اند.
هم‌اکنون نیز درحال راه‌اندازی کارخانه در لرستان هستیم تا پتوهای جدیدی با درجه حرارت متعادل و متنوع برای حادثه‌دیدگان تولید کنیم.
روح‌نواز درخصوص تجهیز سایت لرستان نیز گفت: در فاز اول ۴۴ دستگاه چرخ خیاطی در محل قرار داده شده و زنان سرپرست خانوار درحال تولید لباس راهیان نور در این سایت هستند.
مدیرعامل صنایع نساجی هلال ایران درباره ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه همکاری با جمعیت هلال احمر توضیح داد: در این حوزه توافقاتی با دانشگاه امیرکبیر داریم و بتدریج از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه بهره‌مند خواهیم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی