مرور

سخنگوی سازمان انتقال خون عنوان کرد
ایران مرجع آموزش سازمان جهانی بهداشت در زمینه طب انتقال خون
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و ۱۰۰ درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان گفت: کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان جهانی بهداشت در زمینه طب انتقال خون در منطقه فعالیت داریم.
به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون، بشیر حاجی‌بیگی افزود: همه این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع‌دوست و حمایت‌های مسئولان است و انتظار داریم در آینده نیز این حمایت‌ها شامل حال سازمان حیاتی و خدمت‌رسان انتقال خون شود.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمند ایران در زمینه خون و فرآورده‌های خونی اظهار داشت: انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد، انجام آزمایش غربالگری آنتی‌بادی برای انطباق صددرصدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی‌یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) برای بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و گسترش خدمات نوین و توسعه کمیت و کیفیت این خدمات وابسته به حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.
حاجی‌بیگی عنوان کرد: سال گذشته شاخص اهدای خون کشور ۴.۷ درصد رشد داشت و در کل کشور ۲ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۹۷۷ واحد خون اهدا شد.


مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران:
5هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی پایتخت افزوده می‌شود
مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران گفت: طی ۲سال اخیر که از دوره ششم مدیریت شهری می‌گذرد ۸۶۲ اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است، در حالی‌که در دوره چهار ساله پنجم مدیریت شهری فقط ۱۰۰ اتوبوس در تهران نوسازی شد.
به گزارش «ایران»، مهدی علیزاده درباره روند نوسازی اتوبوس‌های تهران افزود: هم‌اکنون بیش از 3000 اتوبوس در شهر فعال است. قرارداد اتوبوس‌های نو با شرکت‌های ایرانی نیز به میزان ۲۵۰۰دستگاه بسته شده و پیش پرداخت آن در ماه جاری انجام می‌شود. اتوبوس‌های برقی چینی هم بزودی به شبکه اتوبوسرانی تهران اضافه می‌شود. تلاش می‌کنیم تا پایان دوره مدیریت شهری ۵ هزار اتوبوس را آماده کنیم. این ۵ هزار اتوبوس ۱۲ متری است و در خطوط اتوبوسرانی به مردم خدمات‌رسانی خواهند داشت.
علیزاده با بیان این‌که در طول ۲ سال برای خرید ۵ هزار اتوبوس شهری قرارداد بستیم، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده‌ایم که یک عده خوش‌شان نیامد ولی ما محکم و بدون حاشیه مسیر خود را در این زمینه جلو می‌بریم.
او درباره واردات اتوبوس‌های برقی گفت: مهم‌ترین موضوع در اتوبوس برقی باتری آنهاست. اتوبوس برقی در نظر گرفته شده بیشترین پیمایش را برای مردم خواهد داشت و مانند اتوبوس‌های تولید داخل، خدمات پس از فروش برای اتوبوس برقی در نظر گرفته‌ایم. در حال مذاکره با شرکت‌های تولید کننده داخلی برای تأمین خدمات پس از فروش این اتوبوس‌ها هستیم و قرار است ظرف ماه جاری، خدمات پس از فروش را به یک تا دو تولید کننده داخلی واگذار کنیم که در آینده دچار مشکل نشویم.
علیزاده افزود: اتوبوس‌های فعلی را در منطقه غرب تهران نوسازی کردیم تا جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شود.

جستجو
آرشیو تاریخی