صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و یک - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

شالبافیان از اصلاح قبوض سال 1402 خبر داد

تعرفه گاز تأسیسات گردشگری یک‌چهارم شد

زیست بوم/ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی به یک‌چهارم خبر داد و گفت: بنا بر اقدام حمایتی از فعالان بخش خصوصی گردشگری در سال جهش تولید، دستور اصلاح قبوض گاز تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی صادر و بر این اساس دستور محاسبه هزینه گاز تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی برای نیمه اول سال ۱۴۰۲ نیز با تعرفه یک‌چهارم اعلام شد.
علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به اینکه این اقدام در راستای تصویب آیین‌نامه نرخ تعرفه گاز مصرفی صنایع و خدمات توسط هیأت وزیران در سال گذشته صورت گرفته است، گفت: با توجه به مصوبه دولت، نرخ مصوب از نیمه دوم سال گذشته برای تأسیسات گردشگری اعمال شد و با طرح ادله قانونی و پذیرش آن توسط معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری و اهتمام وزیر محترم، نرخ مصوب یک‌چهارم برای نیمه نخست سال گذشته نیز تعمیم یافت و مقرر شد قبوض مشترکین تأسیسات گردشگری و صنایع دستی در بازه زمانی اعلام شده، تعدیل شود.
وی افزود: از این رو هزینه بهای گاز تأسیسات گردشگری برای نیمه اول سال ۱۴۰۲ با تعرفه یک‌چهارم محاسبه می‌شود و این موضوع با اصلاح قبوض، حمایت از فعالان بخش خصوصی را در پی خواهد داشت.
شالبافیان گفت: با عنایت به مصوبه ارزشمند دولت، دستگاه‌های متولی حوزه آب، دفع فاضلاب و انرژی مکلف شدند نسبت به تدوین تعرفه ویژه بخش گردشگری اقدام کنند. با اهتمام صورت گرفته، تعرفه ویژه تأسیسات گردشگری در زمینه گاز، برق و سوخت شناور‌ها تصویب گردید و ذینفعان مربوطه از آن بهره‌مند شدند. تعرفه آب و فاضلاب نیز در حال تدوین است. او یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور را بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی دانست چون سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی