صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و چهار - ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

جنگ با ایران ما را نابود می‌کند
 خبر اول اینکه،به رغم هیاهوی رسانه‌ای و تبلیغاتی صهیونیست‌ها مبنی بر دست بالا داشتن این رژیم در مواجه نظامی با ایران، یک مقام سابق اطلاعاتی ارتش این کشور گفت در صورت جنگ با ایران، نابود می‌شویم. «اسرائیل زیف» رئیس پیشین بخش عملیات ارتش اسرائیل گفت: نباید با ایران وارد جنگ شویم؛ جنگ با ایران منجر به فروپاشی اقتصاد و ثبات استراتژیک ما خواهد شد و نابودی اسرائیل را به دنبال دارد.

قدردانی سران عشایر عراق از اقدام نظامی ایران
 خبر دیگر اینکه، شمار زیادی از سران عشایر و طوایف عراق، ضمن حضور در سفارت ایران در این کشور و دیدار با سفیر، از اقدام ایران در حمله تلافی جویانه نظامی به رژیم صهیونیستی قدردانی کردند. به گزارش رسانه «مطالعات عراق» شنبه گذشته قریب به 40 نفر از سران قبایل و عشایر مناطق مختلف عراق، در دیدار با محمد کاظم آل صادق، اقدام بجای ایران را مایه افتخار جهان اسلام و مسلمانان دانستند. آنان همچنین نسبت به سکوت جامعه جهانی در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه ابراز تأسف کردند.

روایت رسوایی رژیم تحریم‌ها علیه ایران
 شنیدیم که، یک فعال سیاسی-رسانه‌ای در حوزه حقوق بین‌الملل در مطلبی خاطرنشان کرد که اصل وضع تحریم‌ها به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، بی‌پایه و اساس و غیرقانونی بوده است. رضا نصری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دیدنِ اینکه ایران به دلیل استفاده از حق دفاع مشروع خود در روز روشن تحریم می‌شود، باید هر ناظری را متوجه این حقیقت کند که سایر تحریم‌های اِعمال شده علیه ایران به دلیل برنامه هسته‌ای‌اش نیز به همین اندازه مضحک، ناعادلانه و غیرقانونی بوده‌اند.» به گزارش یورونیوز، قانونگذاران آمریکایی پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل، در بسته کمک مجلس نمایندگان برای اوکراین و رژیم صهیونیستی، تحریم‌هایی را علیه صادرات نفت ایران گنجاندند!

اینترنشنال و اعتراف به بی‌تأثیری تحریم موشکی
 با خبر شدیم که، کارشناس شبکه اینترنشنال، تحریم‌های ادعایی آتی غرب علیه توان موشکی و پهپادی ایران را کاملاً بی‌تأثیر خواند. مجری این شبکه تلاش می‌کرد با سؤال جهت‌دار خود، نوعی ارعاب درباره این تحریم‌ها ایجاد کند. اما این کارشناس معترف شد که توان پهپادی و موشکی ایران درحالی به دست آمده که جمهوری اسلامی از ابتدا با تحریم تسلیحاتی غرب روبه‌رو بوده است. بنابراین، تحریم‌های احتمالی آتی همچون گذشته، بی‌تأثیر و بی‌معنی خواهد بود.گفتنی است، اینترنشنال که سرسپردگی نسبت به رژیم صهیونیستی را به اوج رسانده، در راستای این سرسپردگی باز هم گاف داد. این شبکه با انتشار تصاویری از کامیون‌های نظامی در جاده‌های ایران مدعی شده بود که این خودروها درحال جابه‌جایی ادوات نظامی هستند. درحالی که با کمی دقت مشخص می‌شود آنها حامل پل‌های شناور رزمی هستند. این گاف درحالی است که پس از تحرکات ایذایی اخیر رژیم صهیونیستی، این شبکه با انتشار ویدیوی حملات حزب‌الله لبنان، آن را حمله صهیونیست‌ها جا زده بود.

بی بی سی هم خسارت‌های حمله ایران
به پایگاه نواتیم را تأیید کرد
 خبر رسیده که، به رغم تلاش جریان رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر خسارات وارده به اسرائیل، بی بی سی فارسی خسارت‌های حمله ایران به پایگاه نواتیم اسرائیل را تأیید کرد.
این شبکه فارسی زبان با انتشار گزارشی اعلام کرد که با تجزیه‌، تحلیل و مقایسه داده‌ها و اطلاعاتی که درباره این حمله موجود است، تأیید می‌کند که اهداف نظامی ایران در سرزمین‌های اشغالی آسیب دیده‌اند.
بی بی سی نوشت: اهداف حمله ایران نشان می‌دهد، جدای از توانایی‌های موشکی که همواره غرب از آن نگران بوده است و در جریان برجام هم سعی کرد که با قطعنامه ۲۲۳۱ آن را مهار کند، ایران، شمال و تقریباً جنوب اسرائیل را هدف قرار داد. گستردگی حمله ایران حاوی این پیام است که به هر نقطه‌ای از اسرائیل دسترسی دارد.
بنابر گزارش بی بی سی، ارتش اسرائیل می‌گوید، ۹۹ درصد پرتابه‌های ایران را دفع و تنها خسارت‌های جزئی به پایگاه نواتیم وارد شده است اما آثار تغییرات متعددی در این پایگاه قابل مشاهده است و نشان می‌دهد موشک‌های ایران از سیستم چند لایه پدافند هوایی اسرائیل عبور کرده‌اند.


المیادین: پشتیبانی اقتصاد ایران
از تغییر راهبرد نظامی
 دست آخر اینکه،  سایت خبری المیادین در تحلیلی نوشت:‌ بعد از یک دهه تحریم‌های شدید اقتصادی، اسرائیل انتظار داشت ایران به دلیل نگرانی نسبت به افزایش مشکلات اقتصادی، واکنشی غیرمتناسب در مقابل حمله به کنسولگری نشان بدهد و این عملیات کمترین خطر را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند؛ اما حمله گسترده موشکی به رژیم صهیونیستی نشان داد، ایران بر این نگرانی فائق آمده است.  المیادین در مطلب خود افزود: در کنار اعتماد مقامات ایران به قدرت و توان نظامی،‌ به‌نظر می‌رسد تهران با پیش‌بینی تشدید تنش‌های امنیتی به عنوان یکی از سناریوها، از ماه‌ها قبل خود را برای این دوره آماده کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی