صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۳

در گفت و گو با «ایران آنلاین» مطـرح شد

رویکرد شجاعانه شورای‌عالی امنیت ملی پس از حضور رئیسی

کارشناس مسائل استراتژیک و دفاعــــی گفــــت: رویکــــــرد شورای‌عالی امنیت ملی پس از حضور آقای رئیسی شجاعانه‌تر شده و دیگر از ملاحظاتی که در گذشته در ارتباط با مسائل منطقه و بین‌الملل مشاهده می‌کردیم خبری نیست که این موضوع، اقتدار کشور را بیشتر نشان می‌دهد.
امیر موسوی در گفت‌و‌گو با «ایران آنلاین» درباره عملکرد شورای‌عالی امنیت ملی پس از دوران ریاست آقای رئیسی اظهار کرد: ما در حال حاضر شاهد یک هماهنگی خوب و بسیار منظم بین ارکان شورای‌عالی امنیت ملی هستیم که در گذشته وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه رویکرد شورای‌عالی امنیت ملی پس از حضور رئیسی و علی‌اکبر احمدیان شجاعانه‌تر شد، گفت: این شورا در دوره جدید جسارت بیشتری پیدا کرده و دیگر از ملاحظاتی که در گذشته در ارتباط با مسائل منطقه و بین‌الملل مشاهده می‌کردیم خبری نیست و تعارفات قبلی را کنار گذاشته که این موضوع، اقتدار کشور را بیشتر نشان می‌دهد و نمونه آن را می‌توان در عملیات «وعده صادق» که در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، مشاهده کرد.
وی افزود: پیش از این نیز تصمیماتی همچون انجام عملیات علیه رژیم صهیونیستی گرفته شده بود اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌کردیم و بحث‌هایی که صورت می‌گرفت با ملاحظات خاصی بررسی می‌شد چرا که مقامات بیشتر دنبال این بودند که تنشی ایجاد نشود و درگیری بیشتری صورت نگیرد، همین موضوع هم باعث شده بود که رژیم صهیونیستی گستاخانه عملیات مختلفی علیه منافع ملی کشور ما در داخل و خارج انجام دهد.
کارشناس حوزه امنیت افزود: بدون پاسخ ماندن اقدامات رژیم صهیونیستی چهره جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و دنیا جریحه‌دار کرده بود، اینکه ایران جسارت کافی برای مقابله با رژیم صهیونیستی ندارد، باعث شده بود تا کشور ما در مجامع بین‌المللی بسیار ضعیف نشان داده شود، اما در حال حاضر همه دنیا متوجه شده‌اند که برخورد با جمهوری اسلامی ایران و منافعش چه پیامدهایی در برخواهد داشت.

 

تحول گسترده در شورای‌عالی امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای‌عالی امنیت ملی پس از حضور رئیسی با یک تحول گسترده روبه‌رو شده و نوع برنامه‌هایی که در حال انجام است واقع‌بینانه‌تر به نظر می‌رسد و این موضوع را می‌توانیم در عملیات وعده صادق به‌خوبی مشاهده کنیم. مهدی سعادتی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین» با اشاره به نقش شورای‌عالی امنیت ملی در دوره آقای رئیسی اظهار کرد: تغییراتی که در دوره رئیسی و احمدیان در شورای‌عالی امنیت ملی صورت گرفته در عملکرد موفق آن بسیار مشهود است. سعادتی ادامه داد: در این مقطع چند ساله پس از حضور مقامات جدید، هماهنگی گسترده‌ای بین سران سه قوه ایجاد شده که نتیجه آن در امور مختلف امنیتی، دفاعی، نظامی، اطلاعاتی و همچنین در کل سطوح راهبردی به‌خوبی مشهود است. وی با اشاره به عملکرد شورای عالی امنیت ملی در عملیات وعده صادق گفت: هماهنگی‌ای که میان نیروهای مسلح، امنیتی و اطلاعاتی در این عملیات وجود داشت، نشان‌دهنده یک حرکت روبه‌رشد و تحولی گسترده بود که در این شورا رخ داده است. وی افزود: وعده صادق یک عملیات سخت و پیچیده بود که به یک برنامه بسیار جامع و کلان نیاز داشت، اما انجام موفقیت‌آمیز آن نشان داد که شورای‌عالی امنیت ملی با یک تحول روبه‌رو شده و نوع برنامه‌هایی که در حال انجام است واقع‌بینانه‌تر به نظر می‌رسد.
سعادتی تأکید کرد: همکاری و هماهنگی ارگان‌های مختلف از وزارت دفاع گرفته تا هوافضا و مجموعه‌های مرتبط با ارتش، وزارت اطلاعات و همچنین هماهنگی‌های مربوط به خارج از کشور در عملیات وعده صادق بسیار کار پیچیده‌ای بود و به اطلاعات جامعی نسبت به آرایش نیروهای مقابل خودمان که چندین کشور دنیا بودند و بنا داشتند توانمندی‌های کشورمان را زیر سؤال ببرند، نیاز بود، اما مشاهده کردیم این عملیات به‌خوبی انجام شد که نتیجه جلسات منظم و بسیار خوبی بود که با حضور شخص رئیس‌جمهور صورت می‌گرفت و اینها همه نشان‌دهنده سطح هماهنگی‌ها و کارهای اجرایی در شورای‌عالی امنیت ملی است که نشان می‌دهد امور در این شورا به چه سطح قابل قبولی رسیده است. همچنین، پیش‌بینی برنامه‌های بعد از این عملیات غرورآمیز نیز حاکی از مدیریت فوق‌العاده این شوراست.

جستجو
آرشیو تاریخی