ورود پرماجرای اژدهاسواران ایران به امارات

استقبال سیل بی سابقه از قایقرانان!

فائزه زمانی
خبرنگار اعزامی به شارجه

سیل شارجه قایقران‌های دراگون بوت را غافلگیر کرد.
پرواز تهران- شارجه تیم دختران و پسران دراگون‌بوت سکان تهران و ملوان نداجا برای رقابت‌های باشگاه‌های خاورمیانه پنجشنبه هفته قبل با تأخیر یک‌ساعته به فرودگاه شارجه نشست.
اگرچه تصاویر و خبرهای بارش اخیر بعضی شهرهای امارات، همه را کمی نگران کرده بود اما کسی تصورش را هم نمی‌کرد که اوضاع شارجه تا این حد خراب بوده و سیل این‌گونه از تیم‌ها استقبال کند.
 سفر پرماجرای قایقران‌های ایرانی با بدقولی اتوبوس‌های هماهنگ‌شده در شارجه شروع شد؛ درحالی که مسئولان تیم از دو روز قبل، دو اتوبوس را برای انتقال قایقران‌ها به هتل رزرو کرده بودند اما آنها به دلیل آب‌گرفتگی و عدم‌امکان نقل و انتقال، بد قولی کردند. سرپرست تیم با هماهنگی یکی از دوستان مقیم در امارات بالاخره ماشینی را برای رساندن قایقران‌ها به هتل‌ها هماهنگ کرد اما این آخر قصه ورود پرماجرا نبود. ماشین قایقران‌ها هرچه بیشتر از فرودگاه فاصله می‌گرفت و به هتل نزدیک می‌شد، بیشتر در آب فرو می‌رفت تاجایی که ماشین چندین‌مرتبه خاموش شد و این موضوع کل تیم را نگران کرده بود. بعد از استارت‌های پیاپی، روشن‌شدن ماشین و چندمرتبه دور‌زدن و امتحان مسیرهای مختلف برای رساندن ملی‌پوشان به محل اقامت، هیچ مسیر امنی برای پیاده‌کردن ملی‌پوشان پیدا نمی‌شد؛ در قسمت‌هایی از شهر تابلو‌ها و ماشین‌ها تا کمر در آب فرو رفته بودند و عده‌ای از شهروندان که انگار با این سیل عجین شده بودند، به دل آب زده و مشغول زندگی روزمره‌شان بودند.
سیل ظاهراً مسئولان اماراتی را هم غافلگیر کرده بود و البته کمبود راه‌آب‌ها در سطح شهر و بارش بی‌سابقه‌ای که خود اماراتی‌ها معتقدند در ۶۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده، آنها را بدجورغافلگیر کرده است.
 اتوبوس حامل قایقران‌های ایرانی تقریباً 4 ساعتی به دور خود می‌چرخید تا ملی‌پوشان خسته را به محل اقامتشان برساند اما آب‌گرفتگی به‌حدی زیاد بود که افراد تیم با خنده و شوخی می‌گفتند وقت آن است که قایق‌هایشان را به آب بیندازند و تا هتل پارو بزنند.
مسیرهای منتهی به هتل پسران کاملاً بسته شده بود و در نهایت تلاش‌های راننده به در بسته خورد اما بالاخره بعد از چرخیدنی اساسی به دور شارجه خبری خوش، خنده را به لب‌ها آورد؛ تیم بعد از چهار ساعت بالاخره به هتل دختران رسید و سیل چاره‌ای نگذاشته بود و سرپرستان مجبور شدند تا با جا دادن دختران در اتاق‌های مشترک، برای پسران هم در همان هتل اقامت بگیرند.
البته که تیم ایران خوش‌شانس بود که هتل دختران بحران آب‌گرفتگی نداشت چرا که طبق شنیده‌ها قایقران‌های چند تیم مثل دوحه برای ورود به هتلشان چمدان‌هایشان را روی سر گذاشته و با عبور از آب‌گرفتگی به اتاق‌هایشان رسیدند. از طرف دیگر لغو بسیاری از پروازها باعث شد تا چند تیم با انصراف، قید حضور در مسابقات را بزنند.
شارجه شهری کوچک درفاصله 25 دقیقه‌ای دوبی، قرار نبود تا این حد سرناسازگاری با قایقران‌های دراگون‌بوت داشته باشد اما از بد‌شانسی، سیل بی‌سابقه 65 سال اخیر تمام نقشه‌ها را نقشه برآب کرد تا بچه‌ها هنوز نرسیده خستگی به تنشان بماند هرچند که دو طلای ۲۰۰ متر آزاد دختران و پسران در اولین روز مسابقات کمی خستگی را از تن‌شان بیرون کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی