صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و سه - ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۱

کلمه‌سازی با «فندق»

بازی با کلمات و کنار هم قرار دادن حروف مختلف، تاکنون زمینه‌ساز طراحی و تولید بازی‌های موبایلی متعددی شده؛ بازی‌هایی که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. یکی از این بازی‌های موبایلی، «فندق» است که در ژانر پازل و جدول کلمات ارائه شده است. محیط گرافیکی جذاب این بازی با داشتن بیش از 900 مرحله، کاربران را جذب خود کرده است.
این بازی عملاً حروف به هم ریخته را مقابل دیدگان کاربران قرار می‌دهد و هرچه بتوانید در مدت زمان کمتر، تعداد بیشتری کلمه فارسی معنادار بسازید، بی‌شک امتیاز بیشتری کسب می‌کنید. این بازی علاوه بر اینکه یک ورزش برای ذهن محسوب می‌شود، می‌تواند دامنه واژگان کاربران را نیز افزایش بدهد چراکه در مراحل بالاتر، واژه‌ها سخت‌تر می‌شوند. اگر در مراحل سخت بازی ذهن‌تان یاری نکرد، می‌توانید از دکمه راهنما استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که به این ترتیب تعدادی از سکه‌هایی که در طول بازی کسب کرده‌اید را از دست خواهید داد. اگر هم نمی‌خواهید از این بخش استفاده کنید، می‌توانید با کمک قابلیتی به نام «از دوستانت بپرس»، از دوستان خود کمک بگیرید. برای این کار هم تنها کافی است تصویر میز بازی‌تان را از طریق شبکه‌های اجتماعی با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید و برای تکمیل جدول کلمات، از آنها کمک بگیرید.
پس از به پایان رساندن هر فصل از بازی فندق، به شما سه صندوقچه نمایش داده می‌شود که با انتخاب هر کدام از آنها به‌ صورت تصادفی، تعدادی سکه به شما هدیه داده می‌شود. در برخی از مراحل هم حروف و کلمات ستاره‌دار را می‌بینید که با حدس هر حرف می‌توانید ۵ سکه بیشتر دریافت کنید و صاحب یک صندوق پر از سکه شوید. این بازی همچنین یک چالش روزانه دارد که برای ورود به آن باید ابتدا ۳۰ سکه خرج کنید و پس از آن ۹۰ ثانیه فرصت دارید تا کلمات پنهان شده بین حروف را بیابید و با حدس هر کلمه سکه بگیرید و این یعنی هر چه کلمه‌های بزرگتر و بیشتری را حدس بزنید، سکه بیشتری هم به دست خواهید آورد. موسیقی زیبای ایرانی و پشتیبانی از انواع گوشی و تبلت هم از مزایای دیگر این بازی موبایلی محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی