صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

خرده خبر

بازدید ضرغامی از اردوی تیراندازان
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در فدراسیون تیراندازی در جریان فعالیت ملی‌پوشان قرار گرفت. عزت‌الله ضرغامی در بدو ورود و با استقبال رئیس فدراسیون تیراندازی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهید گمنام این فدراسیون ادای احترام کرد. او در ادامه از سالن ۸۰ خط و اردوی نوجوانان و جوانان تیراندازی بازدید و با ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی گفت‌وگو کرد. وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بعد از شنیدن گزارش عملکرد دو سال قبل فدراسیون از زبان مرتصی قربانی، آمادگی‌اش با تفنگ را به چالش کشید و به هدف در فاصله ۱۰ متری شلیک کرد. او در پایان بازدیدش سری هم به سایت اهداف پروازی زد و با ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی و سهمیه المپیک در قطر و کادر فنی گفت‌وگو کرد. ضرغامی بعد از آشنایی با رشته اهداف پروازی، تیراندازی در این رشته را هم امتحان کرد.


۱۲ وزنه‌بردار در اردوی جهانی و المپیک
وزنه برداران از اول اردیبهشت ماه برای رقابت‌های جهانی ۲۰۲۴ منامه و المپیک دوباره به اردو
برمی گردند.  نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بعداز جلسه‌اش با سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون اسامی حمید زارع، عبدالله بیرانوند، ایلیا صالحی‌پور، علی عالی‌پور، میرمصطفی جوادی، علیرضا عباس‌پور، علیرضا معینی، علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع، آریا پایدار، آیت شریفی و علی داودی را برای اردوی جدید داد که باید ۳۱ فروردین با حضور در کمپ تیم‌های ملی خود را به کادر فنی معرفی کنند.دور جدید تمرینات تیم ملی مداوم تا المپیک پاریس در کمپ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.


اولین میزبانی ایران در تنیس ساحلی
ایران با موافقت فدراسیون جهانی تنیس برای اولین بار در اردیبهشت ماه میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد. اولین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی در دو هفته برگزار می‌شود. هفته اول رقابتها 6 تا 9 اردیبهشت و هفته دوم 10 تا 14 این ماه برگزار می‌شود که 29 تیم در قسمت مردان و 15 تیم در قسمت زنان با هم در جزیره کیش رقابت می‌کنند.
 

ناکامی فروغی در انتخابی المپیک
جواد فروغی قهرمان تیراندازی المپیک توکیو فرصت حضور در بازی‌های المپیک پاریس را از دست داد. در دومین روز مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی تیراندازی و سهمیه المپیک در برزیل، ملی‌پوشان تپانچه مردان در خط آتش ایستادند. در پایان دور مقدماتی وحید گلخندان با 580 امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر، از صعود به فینال بازماند و در رده دهم ایستاد. سجاد پورحسینی دیگر نماینده کشورمان با 574 امتیاز سی‌وسوم شد و جواد فروغی با 566 امتیاز در رده شصت‌وششم ایستاد. به این ترتیب پرونده نمایندگان تپانچه مردان بدون سهمیه در برزیل بسته شد. ایران پیش‌تر توسط هانیه رستمیان در تپانچه 25 متر صاحب سهمیه المپیک پاریس شده بود. با این حساب تپانچه مردان ایران در المپیک پاریس نماینده ندارد که در این بین ناکامی جواد فروغی قهرمان المپیک برای تکرار سهمیه بیش از همه قابل تأمل‌تر است. مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی تیراندازی و آخرین انتخابی المپیک پاریس از 24 تا 31 فروردین با حضور 466 ورزشکار از 76 کشور در برزیل در حال برگزاری است.

 
عالمیان رقبای خود را شناخت
نوشاد عالمیان تنها نماینده پینگ‌پنگ ایران در گروه ١٦ کاپ جهانی ITTF به میزبانی ماکائو با حریفانی از مصر و سوئد همگروه شد. مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های جهانی تنیس روی میز با حضور ٤٨ پینگ‌پنگ‌باز برتر دنیا دیروز در ماکائو برگزار شد. در گروه ١٦ این مسابقات، نوشاد عالمیان نماینده پینگ‌پنگ ایران با عمر عصار دارنده رتبه ١٥ دنیا از مصر و مورگارد دارنده رنکینگ ١٧ از سوئد همگروه شد. هدایت نوشاد عالمیان در این مسابقات برعهده جمیل لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کشورمان است.
 

استخدام سه قهرمان کشتی
با پیگیری فدراسیون کشتی و مساعدت یکی از شرکت‌های تلفن همراه، سه قهرمان استخدام شدند. محمدرضا‌گرایی دارنده مدال‌های طلای المپیک، طلا، نقره و برنز جهان در کشتی فرنگی، محمد نخودی دارنده ۲ مدال نقره و ۱ مدال برنز جهان و امیرمحمد یزدانی دارنده ۲ مدال نقره جهان در کشتی آزاد قهرمانان کشورمان هستند که به استخدام شرکت همراه اول درآمدند. همچنین قبل از این یونس امامی، محمدهادی ساروی و کامران قاسم‌پور در سازمان ورزش شهرداری تهران و حسن یزدانی، امیر حسین زارع و امین میرزازاده نیز به استخدام بانک ملی در آمده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی