صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

خوش‌خبر هم ازجمله گزینه های سرپرستی تیم ملی والیبال است

تقوی: پائز برای کارش دلیل دارد

مهری رنجبر
خبر‌نگار

اردوی اول تیم ملی هنوز شروع نشده، بازیکنان خیلی زود غربال شدند. این مسأله برخی انتقاد ها را متوجه کادر تیم ملی کرد. حتی انگشت اتهام را به طرف کادر ایرانی برد که شاید آنها دو بازیکن را خط زده‌اند. اما میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال معتقد است همه کارها در اردوی تیم ملی با نظر سرمربی فرانسوی تیم انجام می‌شود؛ حتی غربال و جابه‌جایی بازیکنان.

وضعیت اردوی تیم ملی والیبال چطور است؟
اولین اردوی تیم ملی والیبال از 20 فروردین ماه با حضور بازیکنان جوان شروع شده و منطقی است که بازیکنان تیم‌های فینالیست هم کم کم اضافه می‌شوند، در دهه اول اردیبهشت ماه هم لژیونرها می‌آیند که با حضور پائز و دستیاران خارجی‌اش کادر فنی تیم و اردو جدی می‌شود. تفاوت اصلی لیگ ملت‌های 2024 با دوره‌های قبلی این است که تیم‌ها می‌توانند ترکیب 18 نفره داشته باشند. بنابراین باید دید پائز با ارزیابی بازیکنان چند نفر را انتخاب می‌کند.
شنبه، 5 روز بعد از شروع اردوی تیم ملی، دو بازیکن از جمع اردونشینان خط خوردند و 3 نفر اضافه شدند. بعضی‌ها به این قضیه انتقاد کردند که معلوم نیست چرا جابه‌جایی قبل از پایان اردوی اول اتفاق افتاده است.
سرمربی تیم ملی والیبال و کادرش بازیکنان را زیر نظر دارند و منطقی است که حذف و اضافه اردونشینان هم جزو وظایف پائز و دستیارانش است. بدون شک سرمربی تیم می‌داند که چه بازیکنانی بر طبق چه معیار و اساسی حذف یا کدام بازیکن دعوت می‌شوند.
در جمع بازیکنان دعوتی اسم امیر‌حسین توخته هم هست که یکسالی محروم بود و بازی نداشته است.
به هرحال پائز در جریان اردوی تیم ملی است و بر کار بازیکنان و دستیارانش در تمرین نظارت می‌کند و حتی برای حذف و اضافه بازیکنان هم اختیار تام دارد. ما حتی تأکید داریم حالا که دور از اردو است، خودش روی تمرین آنلاین نظارت کند و بازیکنان لژیونر را هم زیر نظر بگیرد. اوالبته از کادرش هم مشورت می‌گیرد. منطقی است که کادر ایرانی تیم ملی به سرمربی درباره بازیکنان مشورت بدهند. البته اگر امسال به ترکیبی از سرعتی‌زنان دقت کنید، متوجه می‌شوید سرعتی‌زنان اردونشین بازیکنان نامی این پست هستند. البته که به خاطر اینکه تعداد بازیکنان زیاد است باید صبر کنیم تا پائز درباره این قضیه توضیح دهد. شک نکنید او برای این کارش دلیل دارد.
وقتی امیر‌حسین توخته یک سال بازی نکرده، میزان آمادگی‌اش معلوم نبوده. این انتخاب به خاطر سابقه حضورش در تیم ملی بوده؟
پائز در ایران نبود که امیر‌حسین را بشناسد اما با کادر فنی تلاش می‌کند تا بهترین بازیکنان را برای ترکیب تیم ملی انتخاب کند. به هر حال هرکسی که می‌تواند به آن کمک کند، باید دیده شود. امیر‌حسین توخته هم سابقه بازی در تیم ملی را داشته و کارش را هم خوب انجام داده، بنابراین به اردو دعوت شده چرا که شاید بتواند به تیم ملی کمک کند.
اردوهای تدارکاتی برزیل و ژاپن و بازی‌های تدارکاتی تیم ملی قطعی شد؟
ما پیگیر اردوهای تدارکاتی و بازی‌های دوستانه تیم ملی برای آمادگی بیشتر قبل از شروع لیگ ملت‌های 2024 هستیم و رایزنی‌ها هم انجام شده است اما اجازه دهید صحبت درباره آن بماند برای وقتی که قطعی شد.
الان کادر فنی تیم ملی مشخص شده و مانده سرپرست تیم. ممکن است که امیر خوش‌خبر دوباره سرپرست تیم ملی شود؟
ما لیستی از گزینه‌های مورد نظر برای سرپرستی تیم ملی والیبال داریم که امیر خوش‌خبر هم یکی از گزینه‌هاست. به هر حال او یکی از گزینه‌های باسابقه است. فکر می‌کنم یکی، دو روز آینده سرپرست تیم ملی والیبال انتخاب شود. ما می‌خواهیم بهترین سرپرست را برای تیم ملی انتخاب کنیم.
با روند گرانی ارز، امسال کار فدراسیون سخت‌تر از سال قبل می‌شود؟
دوره قبل هم دلار 27 هزار تومان بود که کار برای ما سخت بود، منطقی است حالا که گرانی روند صعودی گرفته، شک نکنید مشکلات ما هم بیشتر از قبل می‌شود. با این حال همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا طبق برنامه برای تأمین منابع مالی بیشتر شرایط بهتری را برای تیم ملی فراهم کنیم. قطعاً راهکارهایی پیشنهاد شده و امیدوارم اسپانسر فدراسیون امسال هم با همراهی، تیم ملی را برای نتیجه و شادی مردم کمک کند.
حضور امیر غفور و میلاد عبادی‌پور لژیونرهایی که پارسال قید تیم ملی را زده بودند، امسال چقدر در تیم ملی قطعی است؟
حرف این است که برای تصاحب سهمیه المپیک، از بهترین بازیکنان در تیم ملی استفاده شود. با این شرایط هر بازیکنی که لازم باشد به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود. از طرف دیگر بازیکنان ما با غیرت هستند و خودشان را مدیون والیبال می‌دانند و قدرناشناس نیستند. شک نکنید آنها تنها به خاطر مسائل شخصی به اردو نمی‌آیند، نه مسأله دیگری. آنها دوست دارند به والیبال کمک کنند. فراموش نکنید پاریس 2024 آخرین المپیک برای بعضی از ملی‌پوشان محسوب می‌شود و بنابراین آنها هم نمی‌خواهند به راحتی این فرصت را از دست بدهند. چرا که بازی در المپیک برگ زرینی از زندگی‌شان است و اگرمشکل شخصی نداشته باشند، به تیم ملی می‌آیند.

 

برش

ما لیستی از گزینه‌های سرپرست تیم ملی والیبال داریم که امیر خوش‌خبر هم یکی از گزینه‌هاست. به هر حال او یکی از گزینه‌های باسابقه است. فکر می‌کنم یکی، دو روز آینده سرپرست تیم ملی والیبال انتخاب شود. ما می‌خواهیم بهترین سرپرست را برای تیم ملی انتخاب کنیم.

جستجو
آرشیو تاریخی