صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۱

شروع کار 5 وزن اول تیم ملی کشتی فرنگی در قرقیزستان

بیشکک در انتظار شاگردان رنگرز

گروه ورزشی/فرنگی کاران 5 وزن اول امروز به روی تشک مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند.
بعد از قهرمانی مقتدرانه و زودهنگام ملی‌پوشان کشتی آزاد در بیشکک این‌بار نوبت شاگردان حسن رنگرز است تا با آمدن به روی تشک، خودی نشان بدهند.
قرعه‌کشی این مسابقات درحالی برگزار شد که پویا دادمرز در وزن 55 کیلوگرم و در جدولی 12 نفره، بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم باید مقابل برنده کشتی میان سجاد البیدهان از عراق و آرجون حالاکورکی از هند قرار بگیرد.
علیرضا ده‌بزرگی در وزن 60 کیلوگرم هم بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با جوی هوانگ از چین تایپه کشتی می‌گیرد.
در وزن 63 کیلوگرم 12 کشتی‌گیر برای رسیدن به سکو باید با یکدیگر سرشاخ شوند که ایمان محمدی ملی‌پوش کشورمان هم برای رسیدن به مدال باید در این وزن کشتی بگیرد. طبق قرعه، محمدی در دور اول استراحت می‌کند اما در دور دوم باید با کرار البیدهان از عراق یا اومش از هند سرشاخ شود.
سعید اسماعیلی نماینده وزن 67 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در دور اول مقابل لی لی از چین قرار می‌گیرد و در صورت شکست، او در دور بعد با برنده کشتی میان جاسون از فیلیپین و فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان کشتی خواهد گرفت.
محمدرضا رستمی فرنگی‌کار وزن 72 کیلوگرم هم طبق قرعه در دور اول استراحت دارد اما در مرحله بعد با برنده مبارزه میان جی لنگ از چین و العبید از سوریه به رقابت خواهد پرداخت.
همچنین در وزن 77 کیلوگرم که 13 نفر حضور دارند، امیر عبدی در دور اول با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی می‌گیرد و در صورت عبور از کشتی‌گیر عراقی در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان میسو از سنگاپور و ساجان از هند خواهد رفت.
در وزن 82 کیلوگرم فقط 9 کشتی‌گیر حضور دارند و رسول گرمسیری بعد از استراحت در گام اول، قدم بعدی را باید با برد مقابل سیجین یانگ از کره جنوبی بردارد.
ناصر علیزاده نماینده وزن 87 کیلوگرم هم به لطف قرعه در اولین مرحله استراحت می‌کند اما در دور بعد با برنده دیدار میان گانبولد از مغولستان و آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان مبارزه خواهد داشت.
در وزن 97 کیلوگرم که 10 کشتی‌گیر حضور دارند، محمدهادی ساروی ستاره تیم ملی بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با یکی از کشتی‌گیران ازبکستان و یا مغولستان رقابت خواهد داشت.امین میرزازاده ملی‌پوش سنگین‌وزن رنگرز هم در دور اول استراحت می‌کند اما در دور دوم با برنده کشتی میان اسلام جان رحمت‌اف از ازبکستان و سینگ میهار از هند کشتی خواهد گرفت.
قبل از این شاگردان محسن کاوه با 5 طلا و 3 برنز زودتر از موعد، بر سکوی اول رقابت‌های قهرمانی آسیا ایستادند تا سکوی قهرمانی را بار دیگر پس بگیرند، با پایان مأموریت آزادکاران، حالا فرنگی‌کاران شانس خود را در تشک بیشکک قرقیزستان امتحان خواهند کرد تا این‌بار شاهد درخشش تیم ملی کشتی فرنگی باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی