صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

باز هم خطای پنالتی روی مهدی گرفته نشد اما

طلسم گلزنی طارمی شکست

پورتو در شرایطی در یکی از دیدارهای هفته بیست و نهم لیگ برتر پرتغال، در استادیوم دراگائو برابر فامالیسائو به تساوی 2-2 دست یافت که گل تساوی‌بخش اژدهایان را مهدی طارمی به ثمر رساند.
این درحالی بود که با تصمیم سرژیو کونسیسائو، طارمی بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود اما این تیم میهمان بود که برخلاف جریان مسابقه و با ضربه سر جوندر کادیز به گل رسید ولی در ادامه پورتو روی تلاش اوانیلسون که شوتش با برخورد به زیدو یوسف، مدافع فامالیسائو وارد دروازه شد، به گل تساوی دست یافت. در دقایق پایانی نیمه نخست، میزبان باز هم غافلگیر شد و کادیز ونزوئلایی گل دوم خودش و فامالیسائو را به ثمر رساند. در شروع نیمه دوم و با ورود طارمی به زمین مسابقه، خط حمله پورتو از این رو به آن رو شد. مهاجم کشورمان در متن چند موقعیت خوب و خطرناک قرار گرفت. سرانجام طلسم ناکامی‌های طارمی در دقیقه 82 شکسته شد. پس از آنکه گالنو از سمت چپ با یک فرار تند و تیز و تماشایی وارد محوطه جریمه شد، با یک پاس در عرض فوق‌العاده، یک موقعیت ایده‌آل را برای مهدی فراهم کرد که ضربه بغل پای طارمی به تور دروازه چسبید تا پورتو کار را به تساوی بکشاند. طارمی که مدت زیادی نتوانسته بود برای پورتو گلزنی کند، چهارمین گلش در این فصل از لیگ برتر پرتغال را به ثبت رساند. اتفاق دیگری که برای طارمی در این بازی رخ داد، این بود که او برای دومین هفته متوالی، در محوطه جریمه رقبا سرنگون شد. هفته گذشته نیز در جدال برابر ویتوریا گیمارش بود که طارمی در دقیقه 74 برای زدن ضربه سر به هوا بلند شد که پس از برخورد با گلر میهمان روی زمین افتاد.
ژرژ کوروآدو کارشناس داوری روزنامه اوجوگو اعتقاد داشت که این برخورد یک خطای پنالتی به روی طارمی است که البته برخی کارشناسان دیگر پرتغالی نظر متفاوتی داشتند. در دیدار اخیر هم دقیقه 54 در شرایطی که طارمی قصد داشت وارد محوطه جریمه شود، توسط اینیا میهاج سرنگون شد و در شرایطی که داور کاملاً به صحنه نزدیک بود، هیچ خطایی تشخیص نداد و VAR نیز در این صحنه دخالت نکرد. پس از این بازی، باشگاه پورتو در پایان این بازی اطلاعیه‌ای را منتشر و به داوری بازی با فامالیسائو اعتراض کرد. آنها نوشته‌اند: «یک پنالتی واضح دیگر برای ایجاد فرصت گلزنی به سود پورتو گرفته نشد؛ این‌بار خطا روی طارمی. این سومین بازی متوالی بود که این اتفاق افتاد. گزارش این اشتباه داوری به معنای توجیه اشتباهات انجام شده توسط تیم در زمین مسابقه نیست اما عدم گزارش آن به منزله چشم‌پوشی از کسانی است که به باشگاه پورتو آسیب می‌زنند. از ابتدای سال 2024، پورتو در سفر به بسا، آروکا و استوریل و در میزبانی از تیم‌های ریو آوه، ویتوریا گیمارش و فامالیسائو توسط داوری بشدت جریمه شده است.»
ژرژ کوروآدو کارشناس داوری روزنامه اوجوگو در شماره دیروز این روزنامه پرتغالی درباره برخورد میان طارمی و مدافع فامالیسائو گفته است: «میهاج با پا جلوی حرکت طارمی را گرفت و سپس با انداختن این بازیکن، او را متوقف کرد. جریمه این خطا پنالتی است. البته دو کارشناس دیگر اوجوگو نظرات متفاوتی دارند اما به هر حال طارمی برای دومین هفته متوالی به‌صورت مشکوکی در محوطه جریمه حریف سرنگون شد اما خبری از اعلام پنالتی نبود.»

 

برش

سایت پرتغالی: ترس از شکست باعث شد طارمی بازی کند

سایت «publico» پرتغال با اشاره به گلزنی طارمی نوشت:« ترس از سومین شکست متوالی پورتو تا دقیقه ۸۲ در ورزشگاه دراگائو وجود داشت، اما مهدی طارمی با بازگشت به روند گلزنی خود پورتو را از یک شکست دیگر نجات داد. در این دیدار ضعف‌های خط دفاع پورتو آشکار بود و در فاز تهاجمی قابلیت خوبی نداشت. این نتیجه باعث شد تا همچنان پورتو در رده سوم باقی بماند. کار خوب «کونسیسائو» سرمربی پورتو به نیمه دوم برمی‌گردد که او گالنو، طارمی و وارلا را وارد زمین کرد و این ۳ بازیکن توانستند پیشرفت محسوسی در تیم ایجاد کنند. طارمی در این بازی اولین گل خود برای پورتو در سال ۲۰۲۴ را به ثمر رساند.»

جستجو
آرشیو تاریخی