صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

ناکامی ستارگان جدید دنیای فوتبال

خیلی دور از رونالدو و مسی!

در حالی که خیلی از هواداران و کارشناسان فوتبال، ارلینگ هالند و کیلیان امباپه را جانشینان بر حق کریستیانو رونالدو و لیونل مسی می‌دانستند اما عملکرد آنها در دیدارهای حساس یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ثابت کرد هنوز فاصله زیادی با رسیدن به سطح دو فوق ستاره نسل قبلی دارند. این در حالی است که از جود بلینگام ستاره ۲۰ ساله رئال مادرید هم به عنوان ضلع سوم سوپراستارهای آینده فوتبال یاد می‌شود اما او هم در بازی‌های اخیر نتوانسته عملکرد درخشان ابتدای فصل را تکرار کند.

ارلینگ هالند
غول نروژی سیتی‌زن‌ها این فصل افت قابل توجهی داشته است. او این فصل دچار مصدومیت‌های نسبتاً بلندمدتی شده که عملکردش را تحت تأثیر قرار داده. هالند در لیگ برتر به آمار ۱۹ گل و ۵ پاس گل در ۲۵ بازی رسیده است؛ آماری که در مقایسه با عملکرد مشابه فصل گذشته‌اش افت فاحشی داشته. مهاجم نروژی فصل پیش که با سیتی فاتح سه‌گانه هم شد به آمار درخشان ۳۶ گل در پایان فصل رسید. جدای از عملکرد کلی او،  ارلینگ همچنان در بازی‌های بزرگ خاموش و بی‌خطر است. فصل پیش او در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال و اینتر نتوانست گلزنی کند و بار گلزنی روی دوش هافبک‌های پپ گواردیولا افتاد. این فصل این طلسم گل نزدن در بازی‌های بزرگ به لیگ برتر کشیده شده است. هالند در دو بازی رفت و برگشت مقابل رقبای اصلی سیتی در لیگ یعنی آرسنال و لیورپول هم نتوانست خودش را نشان دهد.

 

جود بلینگام
هافبک انگلیسی رئال مادرید ابتدای فصل آنقدر عملکرد خوبی در گلزنی داشت که همه را وادار به تحسین کرده بود و در نظرسنجی‌ها از او به عنوان شانس اول توپ طلا نام برده می‌شد؛ اما همان درخشش ابتدای فصل حالا هجمه رسانه‌ها روی او را رقم زده است. جود در بازی‌های اخیر چه در لالیگا چه در لیگ قهرمانان اروپا با داوران بحث‌های زیادی دارد که نشان از عدم تمرکزش در مقطع حساس فصل دارد. هافبک انگلیسی در بازی حساس با منچسترسیتی در سانتیاگو برنابئو هم عملکرد خوبی نداشت. بلینگام اگر می‌خواهد در 20 سالگی توپ طلا را ببرد باید در بازی برگشت مقابل شاگردان پپ گواردیولا طلسم ورزشگاه اتحاد را برای رئالی‌ها بشکند و زمینه‌ساز صعود لوس بلانکوس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود، در غیر این صورت احتمالاً یکی از بازیکنان پپ،  فاتح اولین توپ طلا پس از دوران مسی و رونالدو شود.

 

کیلیان امباپه
مهاجم فرانسوی پاریسی‌ها برخلاف هالند آمار خوبی در لیگ یک فرانسه ثبت کرده و در کنار هری کین از شانس‌های کفش طلا به شمار می‌آید. به گزارش فوتبال ۳۶۰،  کیلیان تا اینجای فصل در ۲۶ بازی لیگ به آمار ۲۴ گل و شش پاس گل رسیده است که آماری قابل توجه است. مخصوصاً وقتی متوجه شویم انریکه بعد از توافق او و رئال مادرید برای فصل بعد در لیگ از کیلیان به عنوان بازیکن تعویضی استفاده می‌کند. امباپه در لیگ قهرمانان اروپا هم عملکرد بدی نداشته. در جدال مرحله یک‌هشتم نهایی پاری‌سن‌ژرمن مقابل رئال سوسیداد، امباپه نقش اول داستان بود و توانست با سه گلی که در دو بازی رفت و برگشت به نماینده اسپانیا زد، حکم صعود تیمش را صادر کند. فشارها از جایی روی مهاجم فرانسوی افزایش یافت که مقابل بلوگرانا توسط کوبارسی ۱۷ ساله و آرائوخو کاملاً مهار شد. تلخ‌ترین شکست انریکه در جدالی حیثیتی مقابل ژاوی رقم خورد تا پاریسی‌ها کار سختی برای صعود در بارسلون داشته باشند. با توجه به عملکرد درخشان امباپه مقابل بارسلونا در فصول گذشته،  انتظارها از او در این بازی بالا بود؛ به خصوص اینکه مهاجم فصل بعد مادریدی‌ها برخلاف هالند، مرد بازی‌های بزرگ است؛ بازیکنی که در فینال جام جهانی هت‌تریک کرده است. حالا بازی سه‌شنبه شب مقابل بارسا برای امباپه کاملاً حیثیتی جلوه می‌کند چون ستاره فرانسوی دنبال ثابت کردن خودش به عنوان پادشاه جدید دنیای فوتبال است.

جستجو
آرشیو تاریخی