صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مرور

شهردار تهران:
 هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت
شهردار تهران در فضای مجازی پیرامون حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز گذشته در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره حمله به رژیم صهیونیستی نوشت: هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی در عرض چند ساعت پیش چشم مردم دنیا شکسته و تنبیه شد. انتظار رژیم صهیونیستی برای رسیدن پهپادها و موشک‌های ایرانی، تا ابد در ذهن صهیونیست‌ها باقی خواهد ماند.

به منظور صیانت از امنیت روانی جامعه
دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی
 اعلام جرم کرد
 در پی انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور پس از عملیات موفقیت‌آمیز و غرور آفرین نیروهای مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی، دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اعلام جرم کرد.
به گزارش میزان، در راستای صیانت از امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این روزنامه و فرد مورد اشاره پرونده قضایی تشکیل شد و برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خبر داد
اتمام معاینه 90 درصد از زائران حج تمتع
مهسا قوی قلب/ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره خدمات‌رسانی به زائران حج تمتع امسال گفت: معاینه حدود 90 درصد از زائران به اتمام رسیده است.
سید علی مرعشی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در اواخر اردیبهشت و خرداد ماه عملیات حج آغاز می‌شود و قبل از اعزام حجاج الزاماتی مثل احراز استطاعت جسمی و روانی حجاج ضروری است. تاکنون ۹ هزار نفر از زائران معاینات پزشکی را انجام نداده‌اند و کار معاینات پزشکی مابقی به اتمام رسیده است.
وی گفت: ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند و ۳ درصد از این تعداد عوامل اجرایی و ستادی هستند. امسال تمام پزشکانی که زائران را معاینه می‌کنند به حج مشرف می‌شوند و به تعبیری به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده و خدمات بهداشتی و درمانی را به زوار ارائه می‌دهند.
ممنوعیت حضور زائران دیالیزی در حج امسال
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه توضیح داد: در حج تمتع امسال بیش از ۱۴۵۰ زائر بالای ۸۰ سال، ۹۲ زائر زیر ۱۸ سال و ۹ هزار و ۴۸۹ زائر بین ۷۰ تا ۸۰ سال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.
وی گفت: استطاعت جسمی ۵۹۵ نفر تأیید نشده است که می‌توانند به پرونده خود اعتراض کنند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ادامه داد:  زائران دیالیزی هم برای اولین سال به حج مشرف نمی‌شوند، زیرا امکانات و هزینه‌های پزشکی سنگینی متوجه این قشر می‌شود.
مرعشی با بیان این نکته که تعداد پزشکان حج امسال نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده تا در نتیجه آن زائران بیشتری به حج اعزام شوند و صف طولانی حجاج در انتظار کاهش یابد، افزود: کادر پزشکی سال قبل ۴۲۵ نفر بودند. در سال‌جاری این رقم به ۳۸۰ نفر کاهش پیدا کرده است. خدمات رسانی‌ها هم در مکه در پلی کلینیک ۶۵ تختخوابی مجهز و ۵ درمانگاه شبانه‌روزی ارائه می‌شود. همچنین در محل‌های اسکان زائران مطب ۸ ساعته دایر است.
واکسن کرونا، آنفلوانزا و تب زرد اجباری نیست
مرعشی با اشاره به اینکه زائران باید دو هفته قبل از اعزام واکسن مننژیت تزریق کنند، توضیح داد: امسال تزریق واکسن کرونا، آنفلوانزا و تب زرد برای حجاج ایرانی الزامی ندارد. واکسن‌های مننژیت هم توسط جمعیت هلال احمر کشور تهیه شده و به میزان لازم در کشور توزیع شده است.
ممنوعیت ورود مصرف کنندگان مواد مخدر به حج
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند، توضیح داد: برای شناسایی این افراد، به صورت دقیق آزمایش گرفته می‌شود و نداشتن استطاعت این افراد صادر می‌شود، اما در برخی از موارد دیده شده که افراد اصرار به حضور در حج دارند و برای رسیدن به این هدف نیز تستی با نتیجه منفی به مراجع پزشکی ارائه می‎دهند. هرچند در نهایت در فرودگاه اجازه خروج از کشور به آنها داده نمی‎شود.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا
و دارو خبر داد
رفع انحصار تأمین فاکتور ۸ و نزدیک شدن به خودکفایی
معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو از رفع انحصار تأمین فاکتور ۸ و نزدیک شدن به خودکفایی خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ با ورود یک شرکت دانش‌بنیان دیگر به حوزه تولید فاکتور 8 انحصار آن رفع و تأمین این دارو به شرایط پایداری رسید.
به گزارش سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان اینکه تولید فاکتور ۸ نوترکیب یک شرکت دانش‌بنیان در مرداد ۱۴۰۲ وارد بازار شد، تصریح کرد: داروهایی نظیر سیکلوفسفوماید، توپوتکان، ملفالان، وین کریستین، وین بلاستین و شربت سل سپت که همواره طی دو سال گذشته با کمبود روبه‌رو بودند، در سال گذشته به میزان کافی وارد کشور شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی