صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با «ایران»:

تأثیر اجتماعی عملیات «وعده صادق» شگرف بود

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران در واکنش به تأثیر اجتماعی عملیات غرورآفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، بویژه بر جوانان و دانشگاهیان گفت: اگر می‌خواهید تأثیر این اتفاق را مشاهده کنید، خوب است لحظه‌ای را در دانشگاه و در جمع دانشجویان و اساتید فرهیخته باشید، زیرا این غرور و افتخاری که پیش آمده قابل وصف نیست. در دانشگاه تهران بلافاصله گروهی برای جشن گرفتن به‌خاطر انجام عملیات «وعده صادق» دور هم جمع شدند.
حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی در گفت‌وگو با «ایران» افزود: این مسأله از چند جهت ارزشمند است. اول اینکه حمله پهپادها از خاک خودمان و از ایران بوده است، دوم اینکه آن گنبد آهنین اسرائیل که اعلام می‌کردند، نفوذناپذیر است، به‌راحتی به آن نفوذ شد و یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی مورد هدف قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه انتظار مردم و رهبر معظم انقلاب محقق شد، گفت: این عملیات ضمن تحقق این انتظارات، تأثیر اجتماعی شگرفی داشت. امیدواریم با این قوت قلبی که نیروهای ما در ایران می‌گیرند، شاهد موفقیت‌های بیشتر از این دست در آینده باشیم.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تهران بیان کرد: پیش از این اقدام، بسیاری از دولت‌ها می‌خواستند مخالفت‌هایی نسبت به اسرائیل داشته باشند اما به خاطر تبلیغ‌های مسمومی که شده بود، جرأت نمی‌کردند مخالفت خود را اعلام کنند. اما اکنون آن غولی که از اسرائیل و امریکا ساخته بودند و تصور می‌کردند آنها یک جبهه نفوذناپذیر هستند، شکسته شده است.
وی با تأکید بر بازدارندگی این عملیات افزود: جنبه بازدارندگی بیشتر از این جهت به چشم می‌آید که هیبت امریکا و اسرائیل شکسته شد. این باعث شد که خود اسرائیل هم جرأت نکند دوباره ادعا کند، من چنین و چنان می‌کنم و باوجود تبلیغات مستمری که داشت ، نیروهای نظامی کشور ما توانستند یک کار دقیق و حساب شده انجام دهند و موفقیت بزرگی کسب کنند.
«حمله صادق» نمادی از غیرت ملی و نشانه‌ای از پیشرفت فناوری کشور
تعدادی از دانشگاه‌های سراسر کشور دیروز در واکنش به پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی شاهد تجمع اساتید و دانشجویان بودند.
دانشجویان در دانشگاه تهران پس از نماز ظهر و عصر، به منظور حمایت از مجاهدت سربازان سپاه اسلام در پاسخ قاطع به رژیم خونخوار صیهونیستی مقابل مزار شهدای دانشگاه تهران تجمع کردند.
دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در حمایت از مجاهدت سربازان سپاه اسلام در پاسخ قاطع به رژیم خونخوار صهیونیستی تحت عنوان «وعده صادق» گردهم جمع شدند. در این اجتماع، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سر دادن شعارهای نصرمن‌ الله و فتح قریب، اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است، رژیم صهیونیستی نابود باید گردد، خیبر خیبر یا صهیون، الله اکبر، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، شکست صهیون نباشد بعید، حمایت خود را از مجاهدت سربازان سپاه اسلام در پاسخ قاطع به رژیم خونخوار صیهونیستی اعلام کردند و سپس این اجتماع با قرائت بیانیه دانشجویی پایان یافت.
دانشجویان دانشگاه‌ صنعتی شریف، از برگزاری تجمعی بعد از نماز ظهر و عصر در داخل این دانشگاه‌ برای حمایت از پاسخ قاطع به حمله هفته گذشته رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.
تنبیه متجاوز با پیشرفت‌های فناورانه با وجود تحریم‌ها
علاوه بر دانشگاه تهران، امیرکبیر و شریف، هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر، حملات غیورمردان سپاه پاسداران در به تحقق رساندن خواسته‌های به‌حق مقام معظم رهبری و مردم انقلابی را نمادی از غیرت ملی و نشانه‌ای از پیشرفت فناورانه علم به‌رغم تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران دانست.
دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی: در نخستین دقایق بامداد ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، دلاورمردان هوافضای سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق دفاع مشروع مصرح در ماده۵۱ منشور ملل متحد و در واکنش به اقدامات نظامی رژیم جعلی صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به کنسولگری کشورمان در دمشق، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.
در این بیانیه هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تشکر ویژه خود را از حملات غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح، در به تحقق رساندن خواسته به‌حق رهبر معظم انقلاب (حفظه الله تعالی) و مردم انقلابی و سربلند ایران اسلامی که خود نمادی از غیرت ملی و نشانه‌ای از پیشرفت فناورانه با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران است را اعلام کردند و تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی را حق مشروع و مسلم ملت ایران دانسته و برای تمام جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دلاورمردان جبهه مقاومت در راستای نابودی رژیم جعلی، توفیق روزافزون، نصرت و عزت الهی را آرزو کردند.

 

برش

بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
عملیات غرورآفرین «وعده صادق» دفاع مشروع برای ملّت بزرگ ایران بود

 دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی و تشکر از نیروهای مسلح کشور خاصّه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با عزم راسخ عملیات غرورآفرین «وعده صادق» را با موفقیت به انجام رساندند، تأکید کرد که این عملیات در حکم دفاع مشروع برای ملّت بزرگ ایران و موجب تجدید روح نشاط و امیدآفرینی در جهان اسلام و در دل تمامی آزادی‌خواهان جهان شده است.
به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بیانیه آمده است:
عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که نشان از درایت، مدیریت، دقّت، هوشیاری و عزم راسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد در پی سکوت مرگبار رسانه‌ای و عدم واکنش نهادهای حقوقی و حقوق بشری جهان به حملات پی‌درپی رژیم منحوس و مجعول صهیونسیتی به مردم مظلوم غزه و ترور ناجوانمردانه نخبگان و عزیزان این سرزمین و دست آخر تجاوز آشکار به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.
این عملیات بار دیگر به دشمنان این نظام و انقلاب خاصه امریکای جنایتکار و فرزند نامشروعش، رژیم غاصب صهیونیستی نشان داد که دلاورمردان و غیرتمندان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی پرصلابت و مصمم بوده و هرکس اندیشه و خیال باطل تعرض به خاک کشور عزیزمان ایران اسلامی را داشته باشد با سیلی محکم و تنبیه قاطع سربازان اسلام مواجه خواهد شد.

 

بیانیه وزارت علوم  
«وعده صادق» باعث شادی همه مردم آزاده جهان شد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور بیانیه‌ای از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در حمله به سرزمین‌های اشغالی و رژیم غاصب اسرائیل اعلام حمایت کرد.
در این بیانیه آمده است: عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، به مدد الهی نقطه عطفی در تاریخ و شروع حرکتی عظیم در محو غده سرطانی، رژیم اشغالگر صهیونیستی، در منطقه غرب آسیا و باعث مسرت و شادی همه مردم آزاده جهان بویژه مسلمانان شد. ما دانشگاهیان کشور، همراه با ملّت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی، ضمن قدردانی از وعده صادق ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و پاسداران جان برکف این مرز و بوم، به منظور پاسخ به جنایات متعدد رژیم خبیث و کودک‌کش صهیونیستی، ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی و دانشمندان هسته‌ای ایران، حمایت خود را از نیروهای مسلح ایران اعلام می‌داریم. امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی