صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

شورای شهر تهران هم در شور و شعف اقدام غرور آفرین عملیات وعده صادق

سیلی محکم ایران به اسرائیل

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت حمله ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل و تنبیه رژیم غاصب، گفت: امیدواریم این تنبیه نتیجه‌بخش باشد و منجر به نابودی رژیم کودک‌کش شود. با این حمله، آرزوی دیرینه  امت اسلام برآورده شد و جهان نظاره‌گر سیلی محکم ایران به اسرائیل بود.
مهدی چمران روز گذشته، در دویست و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: خودشان اعلام کردند که حرکت بزرگی بود و فکر نمی‌کردند به این شکل گسترده باشد؛ البته باید این‌گونه می‌بود تا مؤثر باشد. متأسفانه مجامع بین‌المللی کوتاه آمدند و نشان دادند که ایران باید تنبیه متجاوزان را انجام دهد.
وی گفت: اسرائیل چون در شرایط خاصی است، به هر حرکتی دست می‌زند. امیدواریم این موفقیت غرور ایجاد نکند و چشم‌ها را به روی آماده‌باش نبندیم اگرچه امریکا گفته دخالتی نمی‌کند، اما نمی‌توان وقعی به صحبت‌های آنها نهاد.
به گفته چمران، پدافند هوایی ما باید آماده باشد و اگر از پایگاه‌های کشور همسایه و دریا تجاوزی صورت گرفت و اسرائیل رها نکرد، که فکر می‌کنیم رها نمی‌کند، باید آماده باشیم.
هر روزی که ساخت واگن‌ها عقب بیفتد برای ما ضرر است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه علاوه بر نامه‌نگاری، ملاقات‌های حضوری نیز برای حل مشکل واگن‌ها داشتیم، گفت: هر روزی که ساخت واگن‌ها عقب بیفتد برای ما ضرر است.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که آیا موانع و ایرادی در مسیر واردات واگن وجود دارد، اظهار کرد: خیر؛ ایرادی وجود ندارد ولی انتظار ما این است که موضوع سریع‌تر عملیاتی شود. البته برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و باید وزارت کشور تأیید نهایی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه وزارت کشور توجیهی در این زمینه ندارد، می‌گوید: نیرویی برای تأیید ندارد و شرکت مترو این کارشناسان تخصصی را دارد و می‌تواند موارد مورد نظر وزارت کشور را با نظارت آنها تأیید کند ولی هنوز این رویه انجام نشده است.
چمران گفت: شهردار تهران نیز در هیأت دولت تلاش‌های فراوانی برای این منظور انجام می‌دهد تا به نتیجه برسد ولی انتظار ما این است که این موضوع سریع‌تر عملیاتی شود تا دچار خسارت نشویم. فکر نمی‌کنیم که ساخت و واردات واگن منتفی شود زیرا چین ساخت واگن‌ها را عملیاتی کرده است و امیدواریم امسال بتدریج این واگن‌ها وارد کشور و سیستم حمل و نقل پایتخت شوند.
پیچیدگی‌های ساماندهی کودکان کار
علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور، دیروز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساماندهی کودکان کار نیازمند همکاری بیش از ۲۰ دستگاه است. همین که شهردار تهران تعدادی از این دستگاه‌ها را گردهم آورده است، اقدامی روبه جلو به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه در شهرداری تهران اقداماتی در این خصوص درحال انجام است اما باید این سؤال را پرسید که چه تعداد مصوبه عملیاتی در این زمینه وجود دارد، تأکید کرد: خوشبینم که اتفاقات خوبی برای کودکان کار و خیابان خواهد افتاد اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که بخش قابل توجهی از کودکان کار، اتباع هستند و اینکه آیا بازگردانده شوند یا خیر؛ باید بررسی شود.
قادری با بیان اینکه رها کردن کودکان پس از سن قانونی از سوی سازمان بهزیستی از اساس اشتباه است، یادآور شد: ما افراد را ترخیص نمی‌کنیم؛ مگر اینکه به شرایط استقلال برسند و وضعیت مخاطره‌آمیز نداشته باشند. ما سال‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم که افراد را رها کنیم.
۱۲۰ هزار نفر در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: می‌توان 3 هکتار تا ۳۰ هکتار زمین برای ساخت پردیس توانمندسازی در نظر گرفت تا شهروندان و خانواده‌های دارای افراد معلول از آن استفاده کنند. در این صورت، نگاه ترحمی به این قشر دیگر وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: وضعیت پروژه‌های کوچک‌مقیاس یا میان‌مقیاس متفاوت است؛ ما به پروژه‌ای ملی نیاز داریم و اگر این فضای خاص در تهران ایجاد شود، در دیگر شهرها نیز اقدام خواهد شد.
قادری گفت: این پردیس بزرگ می‌تواند در یک کریدور پرتردد ایجاد شود. مطالعات لازم را انجام داده‌ایم و فضاها و عرصه‌های زیادی برای راه‌اندازی این پردیس وجود دارد.
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه درخواست ما این است که شهرداری و بخش خصوصی مبلغی را اختصاص دهند تا سرویس تاکسی‌های اینترنتی به خانواده‌های دارای فرزندان معلول ارائه شود، گفت: مناسب‌سازی به اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نیاز دارد. وسعت تهران بسیار زیاد است و باید اقدام گسترده‌ای شکل بگیرد تا ملموس باشد. وی با بیان اینکه هر ۴۵ روز یک بار جلسات ستاد مناسب‌سازی با حضور نماینده شهرداری تهران تشکیل می‌شود، گفت: جلسات ما در سطح ملی هستند و موضوعاتی مطرح و مشخص می‌شود که چه میزان از مصوبات اجرایی شده است.
خدمات‌دهی بهزیستی به یک میلیون و ۵۲۳ هزار نفر
قادری تأکید کرد: درخواست ما از شورا حضور و هم‌افزایی بیشتر برای پیش بردن سازمان بهزیستی به سمت نهادی هم‌افزا بود؛ سازمان‌های حمایتی کشور براساس دهک‌بندی اختصاصی افراد را تحت پوشش منابع مادی خود قرار می‌دهند و امروز با وجود عقب‌افتادگی تاریخی، با تلاش دولت هیچ پشت نوبتی برای ارائه مستمری نداریم؛ به‌طوری که امروز یک میلیون و ۵۲۳ هزار نفر از خدمات ما بهره می‌گیرند.
وی با تأکید بر اینکه کانون استعدادیابی و نخبگان نیاز به کنسرسیوم مشترک بین سازمان بهزیستی و نهادهای مختلف بویژه مدیریت شهری دارد، یادآور شد: امیدواریم با این همکاری بتوانیم روز معلولین را گرامی بداریم؛ ما 4 هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولین داریم لذا این رویدادها می‌تواند جریان‌سازی و الگوسازی کند.
جستجو
آرشیو تاریخی