صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

پاد

 علیرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از مشاهده و ثبت تصویر گونه پلنگ ایرانی در یکی از زیستگاه‌های کوهستانی بخش زرین‌آباد از توابع شهرستان دهلران خبر داد و گفت: مستند‌سازی حضور این گونه حمایت شده با نصب دوربین تله‌ای توسط محیطبان «مهدی مامی» و با همکاری و همراهی افراد بومی منطقه انجام گرفت.

 

برنا

 علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ایجاد شرایط مناسب برای توسعه گردشگری زیست‌محیطی در تالاب بیشه دالان خبر داد و بر لزوم حفاظت و مدیریت تالاب و جلوگیری از هرگونه تغییر کاربری در بستر تالاب، تبیین ارزش‌های اقتصادی تالاب به لحاظ پرنده‌نگری و سایر کارکردها و جلوگیری از ایجاد حریق توسط کشاورزان تأکید کرد.

 

ایلنا

 غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست از سه برابر شدن میزان مطالبه ضرر و زیان گونه‌های جانوری نسبت به نرخ جرایم مصوب سال ۹۸ در صورت تصویب جدول تدوین‌شده در این زمینه، در جلسه آتی شورای‌عالی حفاظت محیط‌ زیست خبر داد و گفت: میزان جریمه آسیب به گونه‌های جانوری براساس ارزش زیستی هر گونه، میزان بحران جمعیتی و وضعیت در خطر انقراض بودن یا نبودن گونه مربوطه متفاوت است؛ به عنوان مثال، با توجه به اینکه یوزپلنگ آسیایی در بحران انقراض قرار دارد و جزو اصلی‌ترین گونه‌های حمایت‌شده محسوب می‌شود، این گونه جانوری دارای بالاترین نرخ از نظر میزان مطالبه ضرر و زیان حیات وحش است. سایر گونه‌های جانوری اعم از پلنگ، گوزن زرد، گورخر ایرانی، خرس سیاه، خرس قهوه‌ای، میش‌مرغ، شاهین، بالابان و… نیز هرکدام دارای نرخ جریمه مشخصی هستند که در سال جدید افزایش خواهد یافت.

 

پاد

 مهدی اله‌پور، مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی از زمان کاهش رسیدگی به تقاضاهای حمل و نقل پسماند، به ۴ روز خبر داد و گفت: در این شاخص استان خراسان رضوی پس از استان اصفهان در مقام دوم کشور قرار دارد.

 

ایرنا

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور گفت: ساخت پتروشیمی میانکاله به هیچ عنوان مجوز ندارد. در این ارتباط پرونده‌ای در دستگاه قضا تشکیل شده و نباید به بهانه ایجاد اشتغال، محیط زیست منطقه را تخریب کرد.

 

ایسنا

 بر اساس لایحه بودجه سال‌جاری، عوارض خروج از کشور برای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان تعیین شد که ۱۲۰ هزار تومان نسبت به سال قبل افزایش یافته است. البته عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. بر این اساس عوارض خروج از کشور برای هر نفر نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

مهر

 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تلف شدن «ریشا» شیر باغ وحش مشهد گفت: در جریان موضوع مریضی شیر این باغ وحش بودیم. کهولت سن در حیوانات و به‌خصوص شیرها موجب می‌شود تا در صورت حمله کوچک‌ترین ویروس از بین بروند. درباره باغ وحش مشهد نیز باید بگویم این مجموعه دامپزشک خود را داشت و از سوی دیگر سازمان حفاظت محیط زیست در جریان موضوع بود.

 

ایسنا

 سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از تشکیل ۳۵۷ پرونده تخلف زیست محیطی در حوزه شکار و صید غیرمجاز استان طی سال‌ گذشته خبر داد و گفت: در بازه زمانی مذکور، ۳۶۷ نفر متخلف این حوزه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. طی سال گذشته ۲۴۹ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز از متخلفین ضبط و تحویل مراجع ذی‌ربط شد.

جستجو
آرشیو تاریخی