صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

شهادت مأمور پلیس در حمله اشرار مسلح
درگیری پلیس مبارزه با موادمخدر هیرمند با قاچاقچیان موادمخدر منجر به شهادت یک مأمور پلیس شد.
به گزارش پلیس، ظهر شنبه مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان هیرمند واقع در شمال سیستان و بلوچستان در حال گشت زنی در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شده و به محض دستور ایست، موتورسوار با پرتاب جسمی مشکوک از محل متواری شد. مأموران بلافاصله در صحنه به بررسی بسته مشکوک پرداختند که ناگهان افرادی از داخل یک دستگاه خودرو سواری با شلیک گلوله به سمت مأموران حمله کردند و در این درگیری ستوان دوم حمید سلطانی‌نژاد به علت اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد. تلاش پلیس برای دستگیری ضاربان ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، شهید سلطانی‌نژاد ۳۱ ساله اهل و ساکن زابل بود.
 
دستگیری 4 حفار متخلف در کجور
چهار  حفار که به دنبال  گنج بودند، حین انجام عملیات حفاری در «لاشک» نوشهر به دام مأموران پلیس افتادند.
میثم اکبری رئیس دادگاه عمومی بخش کجور نوشهر گفت: جویندگان اشیای عتیقه از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر و پس از پرونده‌سازی و سیر مراحل قانونی تحویل دادگاه شدند. از این افراد تعدادی دستگاه‌ گنج یاب به دست آمد و با توجه به گستردگی سطح حوزه جغرافیایی ضرورت دارد مسئولان امر نسبت به تقویت امکانات و تجهیزات یگان‌های حفاظت در این بخش ییلاقی و کوهستانی تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.
بخش کوهستانی و تاریخی و گردشگری کجور نوشهر قدمتی هفت هزار ساله دارد. حفاری محوطه‌های باستانی و تاریخی از جمله در غرب مازندران یکی از چالش‌های اساسی اکنون میراث فرهنگی است که به تأکید کارشناسان رفع آن علاوه بر نظارت و پایش مستمر آثار تاریخی، نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است که این مهم باید بیش از پیش جدی گرفته شود.
 
کشف 600 کیلوگرم مواد مخدر در عملیات پلیس سراوان
عملیات ویژه مأموران پلیس در شهرستان سراوان منجر به کشف ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر شد.
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این عملیات گفت: پس از چند شبانه‌روز کار گسترده اطلاعاتی، تیم‌های عملیات ویژه پلیس مواد مخدر سیستان و بلوچستان و سراوان از فعالیت باندهای مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی در این شهرستان مطلع شدند و با رصد لحظه‌ای تحرکات این باند، پس از شناسایی محل اختفای قاچاقچیان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سوداگران مرگ وقتی تکاوران پلیس را در تعقیب خود دیدند با توجه به پستی و بلندی‌های منطقه متواری شدند و مواد مخدر را رها کردند که در مجموع ۵۰۰ کیلوگرم تریاک و ۱۰۰ کیلوگرم حشیش کشف شد و اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
 
 دستگاه بالابر جان نگهبان را گرفت
نگهبان یک مجموعه صنعتی در مشهد به علت گرفتار شدن بین دستگاه بالابر و دیواره فلزی جان باخت.
سرهنگ «عباسعلی دهقانی» جانشین فرمانده انتظامی مشهد در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مرگ مشکوک مردی میانسال در یک مجموعه صنعتی در محدوده بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، بلافاصله مأموران کلانتری معراج به همراه نیروهای امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد نگهبان 52 ساله این کارگاه هنگام بالارفتن دستگاه بالابر به علت نامعلومی بین دستگاه بالابر و دیواره فلزی گرفتار شده و به علت شدت جراحات وارده به ناحیه سر جان باخته است. در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.
 
دستگیری شکارچی بعد از انتشار عکس یادگاری
 گرفتن عکس یادگاری با لاشه حیوانات و انتشار این تصاویر در شبکه اجتماعی ایـــنستـــــاگــــرام شکارچی متخلف همدانی را به دام قانون انداخت.
رضا دانش پژوه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان گفت: اداره کل محیط زیست به منظور شناسایی متخلفان و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی از جمله شکار و صید غیر مجاز، علاوه بر فضای حقیقی نسبت به رصد فضای مجازی نیز اقدام می‌کند که به تازگی پس از انتشار تصاویر لاشه تعدادی گراز و تشی (خارپشت) در فضای مجازی، فرد متخلف شناسایی شد. مأموران یگان حفاظت محیط زیست در بازرسی از منزل شکارچی متخلف مقداری از بقایای لاشه ۲ رأس گراز را کشف کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه این شکارچی غیربومی حدود ۲ سال است که در شهرستان همدان اقامت دارد، یادآوری کرد: این فرد سال گذشته در یک فقره اقدام به دریافت مجوز میرشکاری از محیط زیست کرده که با توجه به تخلف اخیر از لیست میرشکاران استان همدان و کشور حذف شد و تا پایان دوران محرومیت حق دریافت مجوز شکار و صید از او سلب شد.
 
مرگ کارگر مرغداری زیر آوار
ریزش دیوار مجتمع مرغ زرند در جاده ساوه - بوئین زهرا یک کشته بر جا گذاشت.
علیرضا شهرجردی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی گفت: این حادثه حدود ساعت ۱۶ شنبه اعلام و عوامل امدادی بلافاصله به محل اعزام شدند. در این حادثه دیوار حائل بین ۲ سوله نگهداری خوراک دام به دلیل انباشت بار بیش از اندازه ظرفیت تخریب و روی یکی از کارگران مجتمع آوار شد. در این حادثه کارگر 20 ساله که از اتباع افغانستانی بود جان باخت.
 
سرقت پیاز از کشاورزان در پوشش مأمور پلیس
زن و مرد جوانی که با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس از کشاورزان در مزارع پیاز عنبرآباد اخاذی و سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
 سرهنگ رضا فیروزبخت فرمانده انتظامی عنبرآباد در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش چند مورد اخاذی محصول پیاز کشاورزان تحت عنوان مأمور در مناطق روستایی عنبرآباد، مأموران پاسگاه انتظامی جهادآباد موضوع را مورد بررسی قرار داده و متوجه شدند یک مرد و زن با معرفی خود به عنوان مأمور، مقدار زیادی پیاز از کشاورزان دریافت و منطقه را ترک کرده‌اند. مأموران پلیس با بررسی دقیق اظهارات مالباختگان و به دست آوردن مشخصات ظاهری متهمان، این مرد و زن اخاذ را هنگام خروج از شهرستان عنبرآباد با یک خودروی تیبا شناسایی و دستگیر کردند که این افراد در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۰ فقره اخاذی از شهروندان در پوشش مأمور اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی عنبرآباد از شهروندان خواست چنانچه از سوی این افراد در حوزه بخش جهادآباد، جبالبارز جنوبی و عنبرآباد مورد اخاذی قرار گرفته‌اند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پاسگاه جهادآباد مراجعه کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی