صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد

انسداد 3600 کارت و سیمکارت کلاهبرداران

گروه حوادث/  رئیس پلیس آگاهی فراجا از انسداد بیش از سه هزار و ۶۰۰ شماره کارت و حساب بانکی، سیمکارت و سریال گوشی تلفن همراه به منظور پیشگیری از کلاهبرداری در یک سال گذشته خبر داد.
 سردار محمد قنبری در تشریح وضعیت عملکرد مبارزه با کلاهبرداری در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: مقابله جدی با کلاهبرداران و دستگیری افراد تحت تعقیب این جرم، از اولویت‌های مهم مأموریتی پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با جعل و کلاهبرداری است. با تلاش کارآگاهان در سال ۱۴۰۲ در حوزه مقابله با کلاهبرداری، شاهد افزایش ۲۲.۶ درصدی کشفیات و کشف ۸۵ درصدی پرونده‌ها در سطح کشور بوده‌ایم.رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: شایع‌ترین کلاهبرداری‌ها نیز تحت عنوان خرید و فروش، برداشت متقلبانه از حساب، سایت‌های اینترنتی، سرمایه‌گذاری و دلالی بوده است.
وی در مجموع از انسداد بیش از ۳ هزار حساب بانکی، سیمکارت و سریال گوشی تلفن همراه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: برای افزایش هزینه ارتکاب جرم کلاهبرداران در این خصوص حدود ۲ هزار و ۳۰۰ شماره کارت و حساب بانکی و تعداد یک هزارو ۳۱۸ سیمکارت و سریال گوشی تلفن همراه در اختیار کلاهبرداران مسدود شده است.
سردار قنبری سال گذشته را برای پلیس آگاهی سالی پرتلاش عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح‌های مختلف توانستیم جرایم سازمان یافته را کاهش دهیم که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ها و طرح‌های مختلف بیش از پیش امنیت را برای مردم فراهم کنیم.
وی به شهروندان توصیه کرد: با رعایت ضوابط و مقررات در انجام معاملات و بررسی دقیق و استعلام از دستگاه‌های ذیربط قبل از انجام هرگونه معامله و داد و ستد مطمئن شوند و سپس نسبت به انجام آن اقدام کرده و از رفتن به پای دستگاه خودپرداز برای دریافت جایزه در کنترل و مهار وقوع کلاهبرداری با پلیس همکاری کنند تا شرایط مطلوب‌تری ایجاد شود.
جستجو
آرشیو تاریخی