صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هشت - ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۲

دستگیری زورگیران بـزرگراه صـدر در شمـال کشـور

گروه حوادث/ عاملان زورگیری و سرقت خشن از راننده یک خودرو در بزرگراه صدر تهران، در حالی در یکی از شهرهای شمالی کشور دستگیر شدند که صبح دوشنبه برای بازسازی صحنه جرم و تشریح جزئیات این حادثه به محل ارتکاب جرم منتقل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، هفته گذشته فیلمی 21 ثانیه‌ای از یک سرقت خشن بسرعت در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد. تصاویری که دیدن آن باعث تعجب و ایجاد رعب و وحشت برای هر بیننده‌ای شد؛ چرا که 4 مرد موتورسوار با قمه‌هایی در دست در روز روشن در یکی از شلوغ‌ترین معابر شهری تهران با حمله به یک خودرو و باز کردن در آن و تهدید و ضرب و جرح راننده گوشی تلفن همراه او را سرقت کردند.
 مردی که یک کلاه مشکی به سر و چاقویی در دست داشت از موتور پیاده شد، در خودروی سفید رنگی را باز کرد و درحالی که چاقو را به سمت راننده پرتاب می‌کرد، گوشی او را گرفت. دوستش هم او را پشتیبانی می‌کرد و سپس هر دو نفر با عجله سوار بر موتورهایی که چند متر جلوتر منتظرشان بود، شدند و از محل گریختند. در فیلم صدای شلیک 5 گلوله نیز به گوش می‌رسید.
به دنبال انتشار این فیلم و شکایت مرد جوانی که گوشی تلفن همراه او به سرقت رفته بود، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در این خصوص بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به صورت شبانه‌روزی برای شناسایی و دستگیری سارقان درحال انجام است و تحقیقات اولیه حکایت از آن دارد که تیراندازی از سوی سارقان نبوده و یکی از مأموران نظامی حاضر در محل سرقت، برای جلوگیری از فرار سارقان اقدام به‌ تیراندازی کرده است. دستگاه قضایی نیز خواهان پیگیری ویژه این پرونده شد.
چهره 4 متهم که در این سرقت دست داشتند، بلافاصله از فیلم دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت و فیلمی که یکی از رهگذران شاهد ماجرا گرفته بود به‌دست آمد. با این احتمال که مردان چاقو به دست سابقه کیفری داشته باشند، کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت به سراغ آلبوم متهمان سابقه‌دار اداره آگاهی رفتند.
در بررسی‌ها و تطابیق تصاویر، هویت سارقان موتورسوار به‌دست آمد. متهمان مردانی بودند که قبل از این به اتهام زورگیری، خفتگیری و گوشی قاپی بازداشت شده بودند. با شناسایی هویت متهمان، کارآگاهان پلیس راهی مخفیگاه آنها شدند اما سارقان خشن متواری شده بودند.
تحقیقات برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه رد آنها در یکی از شهرهای شمالی کشور به‌دست آمد. پس از هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان پلیس راهی مخفیگاه آنها شدند و صبح یکشنبه 26 فروردین‌ماه، در عملیاتی ویژه هر  4 متهم را در مخفیگاه‌هایشان بازداشت کردند. متهمان قرار است ساعت 10 صبح امروز دوشنبه به بازسازی صحنه سرقت‌شان بپردازند.
جستجو
آرشیو تاریخی