صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و هفت - ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

شهادت یک فلسطینی در حملات شهرک نشینان

روز گذشته در پی تهاجم گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست به مردم فلسطین در مناطق مختلف کرانه باختری که یک شهید و 25 زخمی بر جا گذاشت، گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح خواستار مقابله با صهیونیست‌ها در سراسر کرانه باختری شده‌اند. جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری در مقابل اقدامات جنایتکارانه شهرک‌نشینان صهیونیست علیه اهالی این منطقه شد. حماس در ادامه تأکید کرد: این حملات خطرناک تشکیلات خودگردان فلسطین را ملزم به عمل به نقش خود برای حفاظت از ملت فلسطین می‌کند.
همچنین منابع فلسطینی گزارش دادند که گروه‌های ملی و اسلامی در رام‌الله و البیره واقع در کرانه باختری برای مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست فراخوان داده و خواهان مقابله با تجاوزات شهرک‌نشینان و فعال‌سازی کمیته‌های امنیت مردمی در شهرک‌های فلسطینی شدند.
بهانه یورش گسترده از سوی صدها شهرک‌نشین که با همدستی و همکاری ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، یافتن یک شهرک‌نشین مفقود شده در روز جمعه بود. شهرک‌نشینان مسلح شده در این یورش، به شهرک‌ها و روستاهای فلسطینی حمله کردند و منازل، خودروها و درختان را در روستاهایی در نابلس، رام‌الله و دیگر شهرها به آتش کشیدند که منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها شد. به دنبال این حملات، ارتش رژیم اشغالگر خیابان اصلی رابط بین شمال کرانه باختری و مرکز آن یعنی خیابان حواره را بست.
جستجو
آرشیو تاریخی