صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار

گالانت: حاضریم هزینه بازگشت اسرا را بدهیم
با وجود کارشکنی‌های رژیم‌صهیونیستی در مذاکرات برای تحقق آتش‌بس اما روز گذشته یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی با عقب‌نشینی از مواضع قبلی، از آمادگی این رژیم برای پرداخت هزینه آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه سخن گفت. وی گفت:«آماده هستیم تصمیمات دشواری اتخاذ کنیم و هزینه بازگشت گروگان‌ها (اسرای صهیونیست در غزه) را بپردازیم و پس از آن جنگ را از سر بگیریم.» وی در حالی این اظهارات را بیان داشت که مذاکرات آتش‌بس در قاهره از سر گرفته شده است. با این حال روز گذشته با وجود اخباری از سوی میانجی‌ها در مورد نزدیک شدن به توافق، یکی از مقامات مقاومت فلسطین گفت که به دلیل مخالفت و لجبازی رژیم‌صهیونیستی، تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات آتش‌بس در غزه حاصل نشده است. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تأکید کرده که هر گونه مذاکره‌ای باید شامل برقراری آتش‌بس دائم و عقب‌نشینی کامل اشغالگران از غزه باشد. لازم به ذکر است روز یکشنبه به دعوت مصر، هیأت‌هایی از حماس و رژیم‌صهیونیستی برای شرکت در مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه راهی قاهره شدند.
 
وزارت جنگ رژیم‌صهیونیستی هک شد
یک گروه هکری با انتشار اسناد و اطلاعاتی اعلام کرد که موفق شده به سامانه‌های وزارت جنگ رژیم اسرائیل نفوذ کرده و آن را هک کند. این گروه هکری که خود را با نام «Nethunter» معرفی کرده، در کانال تلگرامی خود تأکید کرده که توانسته است با حمله سایبری به این سامانه‌ها، به اسناد محرمانه‌ این وزارتخانه از جمله برخی نقشه‌های ساخت ابزارهای جنگی سلاح و قطعات تجهیزات نظامی و حتی اسناد مرتبط با سامانه پدافندی گنبد آهنین دست یابد. طی روزهای گذشته دادگستری این رژیم نیز هک شده بود.

 
بورل: انصارالله هزینه‌های اروپا را بالا برده است
روز گذشته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که حملات نیروهای مسلح یمن به کشتی‌ها در این منطقه، هزینه انتقال یک کانتینر از چین به اروپا را دوبرابر کرده و هزینه بیمه کشتیرانی را نیز تا ۶۰ درصد افزایش داده است. همچنین مدت زمان سفر ۱۰ الی ۱۴ روز بیشتر شده و این در حالی است که مقاومت یمن طبق اعلامیه خود فقط کشتی‌هایی را با مقصد سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی