صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

نبرد دمشق با تروریست‌ها ادامه دارد

بازی جدید بازوان امریکا در سوریه

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار


ارتش سوریه در ادامه تبادل آتش با گروه‌های تروریستی، یکشنبه شب با همکاری نیروهای روسیه مواضع تروریست‌ها را در حومه دیرالزور، تدمر و ادلب بمباران کرد.
خبرگزاری سانای سوریه گزارش داد یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه، تجمعات تروریست‌ها را در مناطق روستایی دیرالزور، تدمر و ادلب هدف حملات خود قرار دادند. یک منبع نظامی به سانا گفت: «یگان‌هایی از نیروهای مسلح‌مان با همکاری نیروهای دوست روسی طی چند روز گذشته، مجموعه‌ای از عملیات‌های دقیق و نقطه‌ای را با استفاده از جنگنده‌های بمب‌افکن، پهپادها و آتش توپخانه و موشک انجام دادند که طی آن، مقرّها، مواضع و استحکامات متعلق به گروه‌های تروریستی، انبارهای اسلحه و مهمات و تجهیزات مختلف در مناطق روستایی دیرالزور، تدمر و ادلب هدف قرار گرفت.» این منبع خاطرنشان کرد: «در پی این حملات، مقرّها و مواضع مذکور به طور کامل منهدم و ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند که تعدادی از آنها از سرکردگان این گروهک‌ها و همچنین تروریست‌هایی از ملیت‌های خارجی بودند.»
روز شنبه نیز خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی حمله گروه‌های داعش به نقاط نظامی در شهرک معادن عتیق در حومه رقه را دفع کردند. این در حالی است که هفته گذشته هم وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود حمله اعضای گروه تروریستی (جبهه النصره) را در حومه غربی حلب دفع کرده است.

همزمانی تشدید حملات تروریست‌ها با حملات رژیم صهیونیستی
در پایان ماه مارس گذشته، نیروهای ارتش سوریه با بزرگ‌ترین حمله گروه تروریستی تحریر الشام و حزب اسلامی ترکستان در حومه غربی حلب در شمال سوریه مواجه شدند که مصادف با تجاوزات رژیم صهیونیستی به نقاطی از ارتش سوریه و متحدانش در حومه شرقی حلب در منطقه جبرین و حومه غربی در شهرک کفر جوم بود. شواهد نشان می‌دهد، حملات شبه‌نظامیان با حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مناطقی از سوریه بویژه دمشق و همچنین مراکز مهمی چون کنسولگری ایران همراه شده است.
 
امریکا، منبع تغذیه گروه‌های تروریستی
حضور نامشروع امریکا در خاک سوریه با اهداف مختلفی همراه است که یکی از آنها پشتیبانی پنهان و آشکار از تروریست‌ها به عنوان شبه نظامیان ذخیره در منطقه و استفاده از آنها در پروژه‌های مختلف در سوریه و حتی تنازعات منطقه‌ای و جهانی در جهت بی‌ثباتی و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.
در حال حاضر بخش‌های عمده‌ای از سرزمین‌های استان‌های الحسکه، دیرالزور و الرقه (در شرق و شمال شرق سوریه) که دارای منابع نفت و انرژی است، تحت تصرف اشغالگران امریکایی و شبه نظامیان قسد مورد حمایت واشنگتن است. امریکایی‌ها همچنین در جنوب سوریه، هم‌مرز با اردن و عراق سال‌ها است که دو پایگاه در منطقه التنف ایجاد کرده که تاکنون تروریست‌های زیادی در آنها آموزش دیده و پس از تجهیز به مناطق مختلف سوریه برای اقدامات تروریستی اعزام شده‌اند. پس از طوفان الاقصی و تغییر چینش قدرت نظامی در آن و ورود گروه‌های مقاومت به عرصه رویارویی مستقیم با جبهه امریکا- رژیم صهیونیستی، ایالات متحده درصدد برآمد تا با تقویت حملات طیف‌های مختلف تروریست‌ها، خدمت این بازوها به رژیم صهیونیستی را ارتقا دهد. بویژه که حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های امریکا در مناطق مختلف سوریه و تسهیل و تقویت حملات مقاومت به داخل سرزمین‌های اشغالی با تکیه بر موقعیت ژئوپلیتیکی سوریه، تهدید عمیقی برای واشنگتن و تل‌آویو تلقی می‌شود و به همین سبب نگرانی‌های جدی را در کاخ سفید برانگیخته است. اما سیر تحولات و حوادث نشان می‌دهد که ارتش سوریه با همکاری متحدان خود مانع بزرگی را بر عملیاتی کردن این اهداف ایجاد کرده و با بمباران مقرهای مهم آنها، همچنان دست برتری را در اختیار داشته و سبب رفع توطئه‌های جدید در سوریه شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی