صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

توصیه‌ای مهم برای ایام پایانی ماه مبارک رمضان
صفحه منتسب به آیت‌الله فاطمی‌نیا (رحمةالله علیه) در اینستاگرام به دعاهای روزهای پایانی ماه مبارک رمضان اشاره داشته و با عنوان «توصیه‌ای مهم برای ایام پایانی ماه مبارک رمضان» آورده: «از اولیاء الهی، سینه به سینه، یک یادگاری دارم که عمل به آن برکات فراوانی دارد. ماه مبارک رمضان، این ضیافت الهی را با یک زیارت جامعه کبیره به آخر برسانید. در اثر این عمل، این ضیافت چنان رنگین خواهد شد که آثارش از عقول ما خارج است و روزی به کار خواهد آمد که آن روز هیچ چیز دیگری به کار نخواهد آمد.»
 
دولت پایدارحق فرا می‌رسد
 وحید یامین‌پور به مناسبت 20 فروردین «روز هنر انقلاب» متنی از شهید مرتضی آوینی بازنشر کرده است: «صراط مستقیم، که نه شرقی است و نه غربی، از متن جهنم می‌گذرد، جهنمی که با دست اغواشدگان شیاطین بر کره زمین برپا شده است. شیاطین می‌دانند که اگر به ما اجازه رشد بدهند، آینده تاریخ جهان از کف اختیارشان خارج خواهد شد... هرکس به پیامبر اسلام گرویده، مأموریت استقامت دارد.»
همچنین در بخشی از مقاله «دولت پایدارحق فرا می‌رسد» به قلم شهید آوینی آورده: «حتی اگر هیچ برهان دیگری در دست نداشتم، ظهور انقلاب اسلامی – و بهتر بگویم، بعثت تاریخی انسان در وجود مردی چون حضرت امام خمینی(ره)- برای من کافی بود تا باور کنم که عصر تمدن غرب سپری شده است و تا وضع موعود که انتظار اوست، فاصله چندانی باقی نمانده است. نتیجه نهایی را باید در سرنوشت موعود جهان جست‌و‌جو کرد. ما مرده و شما زنده، خواهیم دید که بالاخره چه کسی پیروز خواهد شد و چه کسی زمین را به ارث خواهد برد؟ حق یا باطل، امام حسین علیه‌السلام یا یزید، حزب‌الله یا صدام، حضرت امام و یا غرب و شرق، امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف یا دجال. ما به وعده‌های خدا یقین داریم که «ان الارض یرثها عبادی الصالحون»این ماییم که زمین را به ارث خواهیم برد.»
 
یادی از یک شهید بزرگ
مسعود ده نمکی با انتشار عکسی از مرتضی آوینی در صفحه اینستاگرامش یاد و خاطر این شهید بزرگ را گرامی داشته و در توضیح آن نوشته: «جای تو خالیست وقتی به نام هنر انقلاب از انقلاب عدول می‌کنند تا هنرمند خوانده شوند. گرامی باد سالروز عروج ملکوتی سید مرتضی آوینی.»
 
فرهنگ‌سازی را آغاز کنیم
 امیرمحمد زند با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش به موضوع فرهنگ‌سازی اشاره کرده و نوشته است: «خیلی وقت است می‌خواهم یک مطلبی بگویم. به نظر شما چکار باید کرد که ظاهر فرهنگ خارجی‌ها رو با باطن فرهنگ خودمون قاطی نکنیم؟
در رفتار و گفتار و لباس پوشیدن و تفکرات (پوست) فرهنگ آنها را برداشتیم و تقلید می‌کنیم ولی هنوز مثلاً آشغال تو خیابون می‌ریزیم یا این مدل رانندگی ما است و یا... جالب‌تر اینه که درصد کمی از ما حتی رفتیم آنجا زندگی کنیم و ببینیم واقعیت زندگی آنها چیست. غم‌انگیزه.»
 
یک کتاب تازه بخوانیم
فرهاد حسن‌زاده با انتشار یک استوری از معرفی یک کتاب تازه از نشر افق خبر داده است. کتاب «همچون رعد» به نویسندگی جاسمین وارگا و ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی است. در این استوری که یکی از فعالان حوزه فرهنگ منتشر کرده، آمده است: «این آخرین و یکی از بهترین کتاب‌های نوجوانی بود که امسال خوندم. داستان پرپیچ و تابی در مورد تیراندازی در مدرسه. عجیب، نفس‌گیر و شفادهنده. من توی ویدیو به اشتباه به مسلمون بودن شخصیت داستان اشاره کردم، اما در واقع نویسنده تمرکزش روی خاورمیانه‌ای بودن هست. که آنهم نه خودش بلکه به‌واسطه پدر لبنانی‌ا‌ش این دختر و خواهرش هم خاورمیانه‌ای شناخته می‌شدند.»

درخشش «مورچه» در اولین حضور جهانی با ۲ جایزه از روسیه
فیلم کوتاه «مورچه» اولین ساخته فرهاد شنتیایی توانست در اولین حضور جهانی خود در هشتمین دوره از جشنواره چلکینوفست روسیه برنده ۲ جایزه «بهترین فیلم خارجی زبان» و «بهترین فیلم از هیأت داوران دانشجویی» را از آن خود کند.
«مورچه» پیش از این جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را گرفته بود.
مهدی قربانی، علیرضا محمدی، شیرین محسنی، نیکی بنی اسدی، مهراد فتحی، ملیکا خالقی، فاطمه میرزایی، صدرا اصغری، سید علی پرپنچی و محمد عزیزی در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی