می خواهم با سهمیه المپیک ناکامی هانگژو را جبران کنم

آقا میرزایی: برای صید طلا به ژاپن می‌روم

فائزه زمانی
خبر‌نگار

 چند روز پیش لیست قایقرانان اعزامی به مسابقات انتخابی المپیک اعلام شد. طبق پیش‌بینی علی آقا‌میرزایی با برتری مقابل رقیبان خودی باز هم مجوز حضور در این مسابقات را گرفت تا برای دوئل حضور در المپیک، پارو بزند.
ستاره تیم ملی قایقرانی که دست خالی از آب‌های بازی‌های آسیایی بیرون زد، حالا می‌خواهد ناکامی‌اش را با گرفتن سهمیه المپیک پاریس بشورد و ببرد؛ بلکن خاطرات تلخ هانگژو در ذهنش کم رنگ و کم رنگ‌تر شود.
با تصمیم رئیس فدراسیون بعد از اخراج پدروسنا در پی نتایج نامطلوب در بازی‌های آسیایی، سرمربی‌ای جایگزین او نشد و قایقرانان با مربیان شخصی خود به تمرین پرداختند؛ حالا برخلاف تصورات آقامیرزایی از این اتفاق استقبال می‌کند و معتقد است رکوردهایش قبل از اعزام به مسابقات انتخابی المپیک، گویای این است که تمرینات خوبی را در این مدت پشت سر گذاشته و نداشتن سرمربی واحد مشکلی بوجود نیاورده است.
 او از آخرین شرایطش قبل از اعزام به مسابقات انتخابی المپیک می‌گوید: «بعد از بازی‌های آسیایی که پدروسنا به‌خاطر نتایج نامطلوب برکنار شد، به شخصه با آرش بصارت‌دار تمریناتم را 6 ماهی در بندر انزلی پیگیری کردم. حالا هم از چهارم فرودین به تهران آمدم تا روزهای باقی مانده را در دریاچه آزادی پارو بزنم.
رکودهای این مدتم چه در بندرانزلی و چه در تهران قابل قبول است و امیدوارم روز مسابقه بتوانم با رکوردی خوب سهمیه را بگیرم.»
 درحالی که بعد از بازی‌های آسیایی سرمربی برزیلی آب‌های آرام برکنار شد، آقا میرزایی همچنان معتقد است عدم استخدام سرمربی برای تیم ملی مشکلی بوجود نیاورده است: «نداشتن سرمربی واحد مشکلی ایجاد نکرده و در این مدت هرکسی با مربی موردنظر خودش به خوبی تمریناتش را پیش برده است، از طرفی بعد از 15، 16 سال ورزش حرفه‌ای به علم قایقرانی رسیده‌ایم و خودمان به خوبی می‌دانیم که چه نوع سیستمی روی بدنمان جواب می‌دهد؛ بنابراین در این مدت مشکلی وجود نداشت، فعلاً تمرینات به خوبی جواب داده و رکوردهایم به خوبی جوابگوی این موضوع است.»
المپین توکیو حالا با توجه به شرایط مسابقات، امیدوار است تا در المپیک پاریس هم حضور داشته باشد: «ما در ایران در ارتفاع بالاتری نسبت به سطح دریا و اقیانوس تمرین می‌کنیم اما ژاپن ارتفاع پایین‌تری نسبت به اقیانوس دارد و این کار ما را راحت‌تر می‌کند. از طرفی در مسابقات انتخابی المپیک توکیو، فقط قایق اول سهمیه را می‌گرفت اما این دوره دو قایق سهمیه می‌گیرند که این کار را برای من راحت‌تر می‌کند. رقبای اصلی من در این مسابقات قایقرانان چین و ازبکستان هستند که قبل از رقابت تکنفره در قایق‌های 2 نفره پارو خواهند زد، طبق قوانین کنفدراسیون آسیا اگر در آن ماده سهمیه بگیرند دیگر نمی‌توانند در تکنفره پارو بزنند و این موضوع به نفع من خواهد بود؛ هرچند برای من فرقی نمی‌کند و باتوجه به اینکه این مسابقات قهرمانی آسیا است و در آن مدال توزیع می‌شود، تحت هر شرایطی برای اولی می‌روم. رکوردهایم خیلی بهتر از انتخابی المپیک توکیو است و این موضوع من را به گرفتن سهمیه امیدوار می‌کند.»
 آقامیرزایی که مدتی قبل از ناحیه دست مصدومیت شدیدی را تجربه کرد، معتقد است بازگشت به ورزش قهرمانی با چنین آسیبی کار هرکسی نیست: «مصدومیت دستم 60، 70 درصد بهبود پیدا کرده است، اما کلاً این آسیب به نحوی است که دکترم بازه زمانی 7، 8 ساله را برای بهبودش پیش‌بینی کرده است. حتی خود دکترم هم گفت که بازگشت به ورزش قهرمانی و رسیدنم به مسابقات انتخابی المپیک کار هرکسی نیست ولی خدا را شکر من انجامش دادم.»
 او حالا می‌خواهد ناکامی‌اش دربازی‌های آسیای را با سهمیه المپیک فراموش کند: «بعد از بازی‌های آسیایی سهرابیان رئیس فدراسیون تعامل خوبی با قایقرانان داشت و اجازه داد هرکسی با مربی موردنظر خود و در شهر خودش تمرین کند. من هم قدردان این فرصت هستم و امیدوارم بتوانم ناکامی بازی‌های آسیایی را با گرفتن سهمیه المپیک جبران کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی