آلترناتیو یزدی‌ها برای رضا تندروان

سعید معروف سرمربی شهداب یزد می‌شود؟

مهری رنجبر
خبر‌نگار

سه ماه بعداز پایان حضور سعید معروف در تیم ملی والیبال، حالا حرف از نشستن او روی نیمکت تیم شهداب یزد است.
اسم سعید معروف همیشه جذابیت خاصی دارد. چه به عنوان پاسور و کاپیتان تیم ملی چه به عنوان بازیکن کمکی یا حتی سرمربی. او که با پایان المپیک توکیو از تیم ملی خداحافظی کرد، اما دیگر حاضر نیست بازیکن باشد. چرا که به گفته خودش و خیلی‌ها، سعید معروف در دوره بازی‌اش روزها و لحظات خاصی را تجربه کرده و حالا وقت آن رسیده در دنیای توپ و تور، لحظات خاصی را نه به عنوان پاسور که مرد شماره یک نیمکت یک تیم رقم بزند. به همین خاطر وقتی حرف از آوردن مربی خارجی بزرگ به تیم ملی والیبال ایران بود و خیلی از پیشکسوتان و اعضای کمیته فنی از داورزنی رئیس وقت فدراسیون والیبال خواستند، معروف را به تیم ملی برگرداند، حتی به عنوان بازیکن- مربی، قبول نکرد. حرف معروف یک کلام بود: «می آیم، اما به عنوان سرمربی نه بازیکن. او حتی استدلال بقیه درباره سوزاندنش را قبول نداشت. وقتی هم نوبت به مذاکره وحید مرادی سرپرست فدراسیون برای حضورش در تیم ملی به عنوان بازیکن - مربی رسید، جواب او به مرادی «نه» بود و بس.»
با اینکه حتی دوستانش هم موافق حضور او روی نیمکت تیم ملی به خاطر سختی کار نبودند، اما او‌ فکر همه چیز را کرده بود و تنها مانده بود توافق فدراسیون با شرایطش که انجام نشد و وقتی با مرادی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی به توافق نرسید، قصه حضور وی در تیم ملی والیبال ایران نیز تمام شد.
اما حالا مدیرعامل باشگاه شهداب یزد، پرونده سرمربیگری سعید معروف در تیمش را برای فصل جدید لیگ برتر باز کرده است. پرونده‌ای که یک بار نیم فصل ۱۴۰۲ باز نشده، بسته شد.
امیر شرافت با اینکه محمدرضا تندروان سرمربی فصل قبلش را گزینه ماندنی در تیمش می‌داند، اما پای معروف را هم وسط می‌کشد: «سعید معروف اسطوره والیبال این مملکت است. وقتی بحث مربیگری تیم ملی شد شاید بعضی‌ها معتقد بودند چون تجربه مربیگری ندارد در تیم ملی موفق نمی‌شود اما ما با شناخت از شخصیت و کاریزمای او، مطمئنیم در سرمربیگری هم موفق می‌شود. با آقای معروف هم صحبت‌هایی شده است، با هم در ارتباط هستیم. او هم جزو گزینه‌های ماست. اما اول باید بودجه باشگاه را مشخص کنیم و در نهایت ببینیم با توجه به هدف‌مان مناسب‌ترین گزینه کدام است.»
با این حال آنهایی که شخصیت سعید معروف را خوب می‌شناسند، مثل روز برای‌شان روشن است که سرمربی شهداب یزد نمی‌شود. 
با اینکه مذاکره یزدی‌ها با کاپیتان سابق تیم ملی خیلی جدی نشده، اما به خاطر سیستم باشگاه شهداب که پکیج را کنار هم می‌گذارد و تنها یک نفر را می‌خواهد تا در رأس تیم قرار بگیرد، معروف نمی‌آید. چرا که پکیج حاضر و آماده برایش جذابیتی ندارد و ترجیح می‌دهد، مثل یک معمار بنا را خودش از پایه بچیند. او در والیبال به محبوبیت و شهرت رسیده و بنابراین دنبال شهرت نیست، بلکه این تیم است که با وجود معروف، معروف می‌شود و محبوب. از طرف دیگر او همه جوره حرفه‌ای است حتی درباره قراردادش. 
بنابراین اگر سعید معروف گزینه جدی سرمربیگری تیم امیر شرافت، مدیرعامل شهداب یزد باشد، بدون شک کار راحتی برای راضی کردن سعید معروف ندارد و به قول قدیمی‌ها باید کفش آهنین به پا کند. فعلاً باید صبر کرد و دید چه اتفاقاتی تا شروع فصل جدید می‌افتد.

جستجو
آرشیو تاریخی