صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

گزارش و خبر

وینگر تیم ملی این فصل را از دست داد
مصدومیت دوباره قلی‌زاده
علی قلی‌زاده پس از اینکه در فیفا دی اخیر در دو دیدار متوالی برای تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 مقابل ترکمنستان به میدان رفت، در بازگشت به لهستان حضور 90 دقیقه‌ای در مسابقه لخ پوزنان در لیگ استراکلاسا برابر استال می‌یلتس داشت، اما پس از آن در یک بازی جام حذفی غایب بود و شب گذشته هم در فهرست قرار نگرفت تا مشخص شود دوباره با مصدومیت مواجه شده است. او بعد از مصدومیت هفت ماهه‌ای که گریبانگیرش شد، با انجام چهار بازی در لیگ استراکلاسا و یک مسابقه در جام حذفی لهستان دوباره به تیم ملی دعوت شد و در دو مسابقه جام ملت‌های آسیا برابر امارات و سوریه به میدان رفت ولی آسیب‌دیدگی دوباره موجب شده حداقل دو ماه دیگر از میادین فاصله بگیرد و فصل را از دست بدهد. طبق خبرهای رسیده بافت مینیسک زانوی قلی‌زاده، مجدداً باز شده و همین اتفاق موجب شده تا او دوباره مجبور به انجام عمل جراحی شود. ماریوس روماک، سرمربی لخ پوزنان هم روز گذشته تأیید کرد که زانوی علی قلی‌زاده ضربه جدیدی خورده و او باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و در مسابقات این تیم حضور ندارد.


منع قانونی علیه وضعیت ویژه استقلالی‌ها
هیچ بازیکنی نمی‌تواند جانشین مهدی‌پور شود
در دیدار استقلال برابر مس رفسنجان، مهدی مهدی‌پور هافبک میانی آبی‌ها دچار پارگی رباط صلیبی شد و بدین ترتیب او بین شش تا هفت ماه از میادین به دور خواهد بود و نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. در این میان اخباری در رسانه‌ها مطرح شد مبنی بر اینکه استقلال می‌تواند نام مهدی‌پور را از لیست خارج کند و بازیکن جدیدی را وارد لیست خود کند اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این موضوع صحت ندارد. فرشید طاهری مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این باره به ورزش سه گفت:« براساس مقررات، بازیکنی که مصدوم می‌شود، باشگاه می‌تواند در اولین پنجره نقل و انتقالاتی پیش رو، نام ایشان را از لیست خارج کند، بدون اینکه قرارداد آن بازیکن مصدوم را فسخ کند و نفر جدیدی را جایگزین او کند. الآن نیز چون نقل و انتقالات تمام شده در نتیجه قاعدتاً استقلال نمی‌تواند بازیکنی را جایگزین مهدی‌پور کند.» او درخصوص اینکه آیا رضا میرزایی که از قبل بازیکن آبی‌ها بوده می‌تواند جانشین مهدی‌پور شود یا نه، پاسخ داد: «خیر چون لیست بازیکنان بزرگسال این تیم پر شده در نتیجه میرزایی نیز نمی‌تواند تا آخر فصل برای استقلال بازی کند.» طاهری در پایان و در خصوص تنها استثنای این قانون می‌گوید: «قوانین کارگروه ناظر بر قراردادها فقط برای دروازه‌بان پیش‌بینی کرده بود که اگر یک گلر مصدوم شود، آن تیم می‌تواند یک سنگربان را جایگزین کند که باشگاه نساجی این کار را انجام داد.» در این شرایط، میرزایی که فصل گذشته در تیم استقلال حضور داشت و بعد از گذراندن دوران مصدومیت پارگی رباط صلیبی، امیدوار به بازگشت به فهرست آبی‌ها بود، نمی‌تواند در این فصل به میدان برود و در خوشبینانه‌ترین حالت میرزایی می‌تواند از ابتدای فصل در صورت صلاحدید جواد نکونام به فهرست آبی‌ها بازگردد.


صعود یک پله‌ای فوتسال
مطابق جدیدترین آمار سایت رنکینگ فوتسال جهان، تیم ملی ایران یک پله صعود کرده و به رتبه ششم جهان رسیده است. تغییر در رنکینگ ایران پس از آن صورت گرفته که قزاقستان مقابل ازبکستان در دیداری دوستانه متوقف شد و به رتبه هفتم سقوط کرد تا ایران یک پله صعود کند. تیم ملی فوتسال ایران این روزها برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود. اردوی آماده‌سازی تیم ملی از روز شنبه ۱۷ فروردین آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ادامه خواهد داشت و کاروان تیم ملی روز ۲۶ فروردین عازم تایلند می‌شود. شاگردان وحید شمسایی در نخستین نبردنشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴،  ۳۰ فروردین ماه مقابل تیم ملی افغانستان بازی خواهند کرد.


قایدی؛ جادوگر جدید امارات
مهدی قایدی در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در لیگ امارات داشته و یکی از بهترین بازیکنان اتحاد کلباء بوده است. این موضوع باعث شده تا روزنامه اسپورت ۳۶۵ امارات برای قایدی لقب «جادوگر لیگ امارات» را انتخاب کند و درباره او بنویسد: «قایدی از بهترین بازیکنان لیگ در فصل جاری بوده است. او در ۲۵ بازی که برای اتحاد کلباء در فصل جاری به میدان رفته، موفق به زدن 11 گل و چهار پاس گل شده است.» درخشش قایدی در فوتبال امارات باعث شده است تا پیشنهادهای خارجی خوبی داشته باشد تا جایی که روزنامه‌ای پرتغالی مدعی شد پورتو و براگا و اندرلخت در تلاشند این بازیکن ریزنقش و تکنیکی ایرانی را در تابستان پیش رو جذب کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی