صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و پنج - ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۹

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه مشکوک به پنالتی

بنیادی‌فرد: مشکلی با عالیشاه ندارم

در دقیقه ۱۸ دیدار پرسپولیس و گل‌گهر، یک برخورد مشکوک بین مدافع گل‌گهر و امید عالیشاه در محوطه جریمه شکل گرفت اما موعود بنیادی‌فر اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و تصمیم داور در این صحنه اعتراض بازیکنان و اعضای کادرفنی پرسپولیس را به دنبال داشت و برای دقایقی بازی را به حاشیه و جنجال کشید. در این میان، تعدادی از کارشناسان داوری نظیر محمدرضا ابوالفضلی، محمدحسین ترابیان، مهدی عالیقدر، ابراهیم میرزابیگی، تورج حق‌وردی، حسین عسگری و نادر جعفری معتقدند که داور می‌بایستی اعلام پنالتی می‌کرد. سعید علینژادیان ناظر داوری دیدار گل‌گهر - پرسپولیس درباره صحنه مشکوک به پنالتی عنوان کرد: «لحظه برخورد را فیکس کردم و به نظر می‌آید در لحظه برخورد بازیکن پرسپولیس چند قدم پشت محوطه جریمه است.»
این در حالی است که عالیشاه بعد از بازی در اظهار نظری اعلام کرد بنیادی‌فرد با لحن بدی با بازیکنان صحبت کرده است. کاپیتان سرخ‌ها بعد از بازی گفت: «من تعجب می‌کنم، پنالتی‌ای که جلوی چشم داور اتفاق افتاد را نگرفت. من نمی‌دانم آقای بنیادی‌فر با من چه مشکلی دارد. اگر مشکلی‌ داری  بیا رو در رو بگو من مشکلی دارم که نمی‌گویم یا اصلاً دوست ندارم بگویم!» علی‌نژادیان در پاسخ به این موضوع گفت: «در جایگاه حضور داشتم و از آنجا چنین چیزی ندیدم. با توجه به شخصیت بنیادی‌فر چنین چیزی بعید است.»
در این میان، بنیادی‌فرد درباره حرف‌های عالیشاه به ورزش سه گفت: «هیچ مشکلی با عالیشاه ندارم و در بازی هم بد صحبت نکردم. من به افشین پیروانی هم گفتم که ما زیر فشار هستیم و باید کمی درک کنید.»
اما این تنها مورد قضاوت جنجالی بنیادی‌فر نبود. چرا که او اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس را هم اخراج کرد که با اعتراض این مربی برزیلی همراه بود و او گفته تنها می‌خواهم بدانم چرا اخراج شده‌ام. ناظر بازی در این باره به تسنیم گفت: «سرمربی پرسپولیس در صحنه اخراج وارد زمین شد و به تصمیم داور اعتراض کرد. داور چهارم این موضوع را به بنیادی‌فر اطلاع داد و طبق قانون او اخراج شد. اگر بیرون زمین اعتراض می‌کرد، شاید تصمیم دیگری گرفته می‌شد.»
علینژادیان درباره اینکه پرسپولیسی‌ها معتقدند اوسمار برای اطلاع دادن مصدومیت بازیکن گل‌گهر وارد زمین شده نه اعتراض، عنوان کرد: «اصلاً این موضوع وظیفه او نیست و اجازه ندارد وارد زمین شود. توپ هم دست بازیکنان گل‌گهر بود و آنها خودشان باید توپ را به بیرون می‌زدند و سرمربی اجازه ورود به زمین را نداشت.»
او به این پرسش که بنیادی‌فر چه نمره‌ای در قضاوت این دیدار کسب می‌کند، چنین پاسخ داد: «اجازه بدهید چیزی در این‌باره نگویم اما به‌طور کلی نمره او نرمال است.»

جستجو
آرشیو تاریخی