صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و چهار - ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

درگذشت کاریکاتوریست افسانه‌ای برزیل
مسعود شجاعی طباطبایی با انتشار تصاویری از زیرالدو‌ چهره افسانه‌ای هنر کارتون و کاریکاتور برزیل از مرگ این هنرمند در 91 سالگی خبر داده و نوشته است: «زیرالدو فارغ‌التحصیل رشته حقوق، کاریکاتوریست، نویسنده، نقاش، نمایشنامه‌نویس و وقایع‌نگار است که کتاب‌های او (غالباً برای کودکان) در بسیاری از کشورهای دنیا به چاپ رسیده است. سال گذشته در نمایشگاه امریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران با کمک ادرا آموریم او را به عنوان نماینده تاریخ و هنر کاریکاتور برزیل با ارائه آخرین آثارش معرفی کردیم، به نظرم او واقعاً تاریخ مجسم این هنر در قاره امریکای لاتین ‌‌و کشورش به شمار می‌رود. در مورد او سخن فراوان است که امیدوارم با چاپ کتاب امریکای لاتین در ایران بتوانیم حق مطلب را درباره او ادا کنیم.»
 از روز گذشته غالب هنرمندان به‌خصوص کاریکاتوریست‌های برزیلی تلاش دارند که دین خود را در شبکه‌های اجتماعی به او ادا کنند. رئیس‌جمهور این کشور آقای لولا در این‌باره گفت: «زیرالدو یکی از بزرگترین نمایندگان فرهنگ، مطبوعات و ادبیات کودکان در کشور برزیل محسوب می‌شود.»

راه آزادی از فلسطین می‌گذرد
سعید مستغاثی تصویری از یک زن انگلیسی در تظاهرات حمایت از فلسطین در لندن را که تابلویی با نوشته «فلسطین آزاد» در دست دارد، به اشتراک گذاشته و نوشته است: «امروز منافع همه سرمایه‌داران و استعمارگران و استثمارگران و تروریست‌ها و دیکتاتورها و مرتجعین و... در موجودیت اسرائیل تبلور یافته، همه فسادها، نابسامانی‌ها، تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها و سرکوب‌ها و کشتارها و فقر و عقب‌ماندگی‌ها و... همه به گونه‌ای ریشه‌ در همین شجره خبیثه دارد... تمامی مدعیان حقوق ضد بشر و کمیته‌های دروغین حقیقت‌یابی و عروسک‌های خیمه شب‌بازی نوبل و عفو بین‌الملل و... تمامی برای ماله‌کشی و نجات این شجره خبیثه تشکیل و حمایت می‌شوند. پس واقعاً و حقیقتاً همه آزادی عقیده و بیان و انسانیت، امروز از راه آزادی فلسطین می‌گذرد، یعنی همان‌طور که این بانوی انگلیسی نوشته: آزاد باد فلسطین.»

حضور خواننده کره‌ای در پذیرایی افطار
از تصاویر وایرال شده شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر، پذیرایی کیم داوود خواننده تازه مسلمان‌شده کی‌پاپ در مراسم افطاری است. این خواننده کره‌ای که به دعوت برنامه «محفل» به ایران آمده بود، در مراسم ساده میدان فلسطین حضور یافته و از روزه‌داران پذیرایی می‌کند.

اکران مردمی «نوروز» با شبنم مقدمی
شبنم مقدمی از حضور در اکران مردمی فیلم «نوروز» خبر داده است. طبق اطلاعاتی که این بازیگر منتشر کرده، او دوشنبه 20 فروردین ماه ساعت 20 در اکران مردمی این فیلم در صبا مال به همراه علی بوراک، مهتاب ثروتی و رایان سرلک حضور می‌یابد. «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق از فیلم‌های اکران نوروز است و از حضور علی نصیریان بهره برده است.

نوید محمدزاده در «جنگل آسفالت»
نوید محمدزاده تصویری از سریال «جنگل آسفالت» را به اشتراک گذاشته و از انتشار قسمت سوم این سریال خبر داده است. «جنگل آسفالت» اولین تجربه سریال‌سازی پژمان تیمورتاش از حضور نوید محمدزاده، امیر جعفری، ریما رامین‌فر، آزاده صمدی، فرشته حسینی و... بهره برده است.

«پوست شیر» در جشنواره مسکو
نوید محمودی از حضور سریال «پوست شیر» در یک جشنواره بین‌المللی خبر داده است. این سریال قرار است در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو حضور یابد. جشنواره مسکو دومین جشنواره قدیمی جهان است و به‌عنوان یکی از جشنواره‌های رتبه الف جهان شناخته می‌شود. این رویداد 19 الی 26 آوریل در مسکو برگزار خواهد شد. این جشنواره برای نخستین بار بخش غیررقابتی را برای معرفی و نمایش اپیزود اول سریال‌ها از سراسر جهان در نظر گرفته است که در همین راستا سریال «پوست شیر» به این رویداد جهانی دعوت شده است.
 

جستجو
آرشیو تاریخی