صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و سه - ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

کاتیمرینی
یونان

نتانیاهو سرانجام موافقت کرد، گذرگاه‌های انسانی به روی غزه باز شود و کمک‌های امدادی به دست ساکنان این منطقه برسد.
 اما این اقدام تنها بعد از آن انجام شد که اسرائیل به دلیل کشتار امدادگران تحت فشارهای جهانی قرار گرفت و در خواست‌ها برای توقف صادرات تسلیحات به تل‌آویو نیز بالا گرفت.
 این در حالی است که فشارهای اقتصادی علیه اسرائیل نیز رو به افزایش است.

 

الاخبار
لبنان

اسرائیل در حالی بدون توقف جنگ خود را با غزه در یک دور باطل پیش می‌برد که فشارها و چالش‌ها بر آن از هر جهت در حال افزایش است. 
شاید فشارهای امریکا بر تل‌آویو هنوز بیشتر در حرف باشد تا عمل، اما در فضای افکار عمومی جهانی، مخالفت با اسرائیل در جنگ غزه، روزبه‌روز بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌ طوری که حتی دونالد ترامپ نیز درباره آن به نتانیاهو هشدار داد.

 

گاردین
بریتانیا

بعد از اینکه تل‌آویو اعلام کرد، به اشتباه کاروان سازمان آشپزخانه جهانی را به گمان اینکه عضوی از حماس در آن بوده هدف گرفته است و اینکه این حمله حاصل یک اشتباه بوده و مسئولان این اشتباه اخراج شده‌اند، این سازمان اعلام کرد، حاضر به پذیرش چنین بهانه‌هایی نیست و اخراج افسران نیز بیهوده است. 
بنابراین درخواست تحقیقات مستقلی را ارائه خواهد کرد.

 

راینیشه پست
آلمان
 

روسیه خبر داد‌، با بیش از 50 پهپاد به اوکراین حمله کرده است. بنا بر آنچه که روسیه اعلام کرده‌، این حملات در پاسخ به حمله اوکراین به خاک این کشور و پایگاه هوایی موروزوفسک با 44 پهپاد است. مسکو همچنین خبر داد که این پهپادها را سرنگون کرده است. با این حال صدای انفجارهایی در مناطق انگلس، ییسک، بلگورود و کورسک شنیده شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی