فرهنگ

وزیر فرهنگ در حاشیه راهپیمایی روز قدس:
رژیم صهیونیستی روی تمام سفاکان تاریخ را سفید کرده است
محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در حاشیه حضور در جمع راهپیمایان روز قدس در چهارراه ولیعصر تهران در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به اتفاق‌های اخیر غزه و جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی به‌ویژه در طول بیش از ۶ ماه گذشته انجام داده و کودک‌کشی بی‌سابقه‌ای که اتفاق افتاده، این رژیم روی سفاکان تاریخ را سفید کرده است.» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «افکارعمومی در جهان ملتهب و هر کدام به نوعی نگران این بحث هستند. امروز با اتفاقی که افتاده و شهدای عزیزی که در حال تشییع هستند همگی باعث شده که یک ابراز انزجار ملی و درکنار آن یک وحدت و انسجام ملی شکل بگیرد.»
اسماعیلی گفت: «مردم با همه سلایق سیاسی و گروهی و همه تفاوت‌های متعارفی که در یک کشور آزاد و پیشرفته و مستقل مانند ما وجود دارد، پای آرمان بزرگ حمایت از مظلوم و فلسطین به میدان آمده‌اند و این در آغاز سال یک حرکت نویدبخش برای انسجام بیشتر در داخل کشور نیز هست و امید ایجاد می‌کند و اشتیاق عمومی برای مشارکت تأثیرگذار در پیشبرد اهداف میدانی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی فراهم می‌کند.» او در پاسخ به سؤال ایرنا در خصوص عملکرد رسانه‌ای کشور در خصوص غزه نیز گفت: «برای نخستین بار است که این گونه رژیم صهیونیستی را در فضای رسانه‌ای شکست‌خورده می‌بینیم. امروز فضای رسانه‌ای در دنیا بر اثر روشنگری خبرنگاران و رسانه‌های مستقل، مقاومت و رسانه‌های عزیز کشورمان کاملاً به نفع جریان مقاومت و غزه تمایل پیدا کرده و خود را در اجتماعات چند صد هزار نفری در فضاهای فرهنگی و هنری و ورزشی دارد نشان می‌دهد. جای تقدیر از همکاران رسانه‌ای خودمان در داخل کشور هم دارد که واقعاً در این مدت با هم و در کنار هم برای موضوع غزه در میدان بودند.» وزیر فرهنگ تأکید کرد: «حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس نویدبخش اضمحلال رژیم صهیونیستی در آینده‌ای نزدیک خواهد بود. پیام این راهپیمایی روشن است. خواب صهیونیست‌ها و حامیان‌شان آشفته‌تر از قبل خواهد شد. امیدوارم مسلمانان به‌زودی نماز را در مسجدالاقصای عزیز اقامه کنند.»
 

سینما برای غزه

جاناتان گلیزر با ارائه پوسترهای امضا شده «منطقه مورد علاقه» در حراجی «سینما برای غزه» در روز اول بیش از ۵۰ هزار دلار جمع کرد. قبل از شروع رسمی جمع‌آوری کمک مالی که از روز سه‌شنبه آغاز شد، گلیزر و جیمز ویلسون تهیه‌کننده «منطقه مورد علاقه» ۷ پوستر «منطقه مورد علاقه» و منتخبی از پوسترهای فیلم سال ۲۰۱۴ او «زیر پوست» را به این حراجی اهدا کردند. امضای پوسترها توسط گلیزر، ویلسون و آهنگساز میکا لوی که در هر ۲ فیلم همکاری کردند، انجام شده است. این هدیه یکی از پرتقاضاترین اقلام در حراج است و در حالی که قیمت فعلی آن ۲۷۵۰ پوند (۳۴۵۰ دلار) است، در حراجی بیش از ۴۲۰۰۰ پوند (۵۲۸۰۰ دلار) جمع‌آوری کرده است. /مهر
 

جستجو
آرشیو تاریخی