برخی از کتاب‌هایی که درباره فلسطین روانه بازار نشر شده‌اند

آثاری خواندنی درباره فلسطین و جنایات رژیم‌صهیونیستی

جمعه‌ای که گذشت همزمان با برگزاری شکوهمند راهپیمایی روز جهانی قدس، آن هم در حال و هوایی متفاوت از سال‌های گذشته بود؛ به همین مناسبت در گزارش امروز نگاهی به برخی از آثاری خواهیم داشت که با موضوع قدس، فلسطین و جنایات رژیم‌صهیونیستی روانه کتابفروشی‌های سراسر کشور شده‌اند.
آشنایی با قدس شریف
«آشنایی با قدس شریف» عنوان یکی از این کتاب‌هاست که به قلم یوسف یوسف‌پور و از سوی انتشارات شوق در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. در این کتاب مباحثی همچون تعریف و شناخت واژه‌ها، فرایند شکل‌گیری دولت غاصب اسرائیل، اهداف صهیونیسم، اشتباه اعراب، شیطنت استعمار، انقلاب اسلامی و فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 
به گفته نویسنده این کتاب، «آشنایی با قدس شریف» در راستای آگاهی بیشتر نسل جوان و امت اسلامی درباره چگونگی شکل‌گیری این مولود نامشروع استعمار، تجاوزات و جنایات هولناک این نظام غاصب و حمایت‌های استکبار جهانی از آن ارائه شده است.
فلسطین محور اتحاد
«فلسطین محور اتحاد» عنوان کتاب دیگری در همین رابطه است که اطلاعات مفیدی را در اختیار خوانندگان آن می‌گذارد. این کتاب تألیف محمدحسین مختاری و از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی منتشر شده است. مختاری در این اثر به موضوعاتی همچون فلسطین محور اتحاد، سلطه‌ستیزی و حمایت از مستضعفین در اسلام، نقش زنان در مطالعات وحدت اسلامی، جایگاه حمایت از فلسطین در تحقق وحدت اسلامی، جهان اسلام و راهکارهای ابطال آثار مهلک و خطرآفرین معامله قرن، ابعاد استراتژی بازدارندگی محور مقاومت اسلامی و تأثیر آن بر امنیت رژیم‌صهیونیستی و موضوعات مرتبط دیگر در فصل‌های مختلف پرداخته است. این کتاب مشتمل بر «مجموعه مقالات پذیرفته ‌شده سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی» است که سال ۱۳۹۸ در تهران برگزار شده است.
اندیشیدن به فلسطین
کتاب «اندیشیدن به فلسطین» با عنوان فرعی جایگاه نظریه‌پردازی در فهم واقعیت‌های سرزمین‌های اشغالی، تألیف «رونیت لنتین» با ترجمه فرهاد قربان‌زاده ربطی، از سوی انتشارات شب‌خیز راهی بازار چاپ و نشر شده است. در این کتاب به مباحثی همچون اندیشیدن به فلسطین، فلسطینی‌سازی‌نژادی، مرگ سیاست، اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان، حبس و وضعیت استثنایی، گتوسازی فلسطینی‌ها و استمرار امر استثنایی پرداخته شده است.
آغاز پایان
کتاب «آغاز پایان» با عنوان فرعی رصد تحولات آماری و راهبردهای جمعیتی آزادسازی فلسطین، تألیف صالح قاسمی هم از دیگر آثار خواندنی در این‌باره است که به همت انتشارات سروش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
این کتاب به موضوعاتی همچون پیشینه تاریخی سرزمین فلسطین، آمارها، سیاست‌ها و چالش‌های جمعیتی یهودیان صهیونیست در فلسطین اشغالی، سیاست‌های افزایش جمعیت یهودیان صهیونیست، بحران‌ها و چالش‌های جمعیتی رژیم‌صهیونیستی، آمارها و راهبردهای جمعیتی آزادسازی فلسطین، آمارهای جمعیتی مسلمانان فلسطینی و راهبردهای جمعیتی آزادسازی فلسطین پرداخته است.
سفر به غزه، سفر به لبنان
کتاب «سفر به غزه، سفر به لبنان» تألیف علی‌اصغر سلیمانی از سوی انتشارات والتین راهی بازار چاپ و نشر شده است.
غزه نام شهری عرب‌نشین در نوار غزه است که در درگیری نیروهای جنبش «فتح» تحت کنترل گروه «حماس» درآمد. در انتخابات سال ۲۰۰۵ حماس با رأی قاطع در انتخابات شهرداری‌های غزه پیروز شد. جمعیت شهر غزه ۵۹۰ هزار و۴۸۱ نفر است که از اعراب فلسطینی تشکیل شده است. نویسنده در این کتاب در قالب یک کتاب راهنما، اطلاعات لازم را برای سفر به غزه و لبنان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی