صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲

همزمان با برگزاری متفاوت راهپیمایی روز جهانی قدس مورد تأکید قرار گرفت

نابودی؛ پایان محتوم رژیم اشغالگر

 راهپیمایی روز جهانی قدس برای هم‌صدایی با مردم فلسطین و تأکید بر استمرار مبارزه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان با رژیم جنایتکار اسرائیل تا پایان دادن به عمر این رژیم اشغالگر در شهرهای ایران و بسیاری از دیگر کشورهای جهان برگزار شد؛ راهپیمایی‌ای که امسال در همزمانی با جنگ غزه و پس از ماه‌ها قرار داشتن مردم مظلوم فلسطین زیر آتش موشک و حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی که تاکنون به شهادت بیش از 33 هزار فلسطینی منجر شده است متفاوت برگزار شد.
چهل و چهار سال پس از برگزاری نخستین راهپیمایی این روز جهانی در آخرین جمعه ماه رمضان سال 58 و بنیان گذاشته شدن روز قدس از سوی امام خمینی(ره)، تشییع پیکر هفت شهید حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بر بالای دست‌های مردم روزه‌دار تهران حکایت از آن داشت که آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف زنده‌تر از همیشه در جریان است و جز با نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی پایان نخواهد یافت.
راهپیمایی روز قدس با شعار «از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» که در بطن خود بر پیروزی غایی مجاهدان جبهه مقاومت تأکید دارد روز گذشته در تهران با حضور مقامات عالی کشوری و لشکری در میان جمعیت پرشمار مردم برگزار شد. رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه‌قضائیه، معاون اول رئیس جمهور و دیگر معاونان و وزرای دولت، نمایندگان مجلس و فرماندهان ارتش و سپاه از جمله مقاماتی بودند که با حضور در این راهپیمایی بر عهد خود با آرمان فلسطین تأکید کردند.

هدف غایی راهپیمایی روز قدس
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جمع راهپیمایان روز قدس درباره همزمانی تشییع شهدای راه قدس، تصریح کرد: خداوند این‌گونه مقدر کرد که سرداران ما در روز شهادت امیرالمؤمنین علی(ع) به شهادت برسند و در روز قدس تشییع شوند تا جلوه خاصی به این روز ببخشند.
رئیس جمهور افزود: این راهپیمایان همان مردمی هستند که در روزهای گذشته قرآن بر سر گرفتند و امروز در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف از رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری می‌کنند و یقین داریم این احساس برآمده از قلب‌ها، دل‌ها و فریادها حتماً به نابودی رژیم صهیونیستی و اعتلای عزت مردم فلسطین و مسلمین جهان منتهی خواهد شد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با اخلاص جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کرد، اظهار داشت: امروز می‌بینیم نسلی که در خیابان‌ها حضور دارند، نسلی هستند که نه امام راحل را دیدند و نه روزهای ابتدایی انقلاب را اما در اینجا حضور یافته‌اند تا 75 سال جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و ان‌شاالله پیروزی حتمی برای مردم فلسطین و مسلمین خواهد بود.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه نیز در سخنانی تأکید کرد:جنایات بعضاً بی‌سابقه‌ ۶ ماه اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در غزه با حمایت‌های امریکا بوده است و امریکایی‌ها در این قضیه مسئول هستند و باید پاسخگوی جامعه جهانی باشند. وی یادآور شد: جنایات سبعانه صهیونیست‌ها در غزه و اقدامات جنون‌آمیز آنان در منطقه از روی استیصال و درماندگی است و این رژیم منحوس روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مردم ما و همه مردم دنیا نشان دادند که موضوع فلسطین نه تنها موضوع اول جهان اسلام بلکه موضوع اول بشریت در دنیا است، گفت: امیدواریم این بیداری و این هوشیاری در دنیا بویژه در جهان اسلام بتواند مایه نابودی و از بین رفتن این غده سرطانی باشد.

فرمانده کل سپاه: 
هیچ عملی علیه جمهوری اسلامی بدون پاسخ نمی‌ماند
فرمانده کل سپاه هم در خطبه‌های پیش از نماز جمعه مراسم روز قدس در دانشگاه تهران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز با تنفس مصنوعی امریکا زنده است، گفت: رهبر بزرگ و علمدار انقلاب‌مان فرمودند که دلاورمردان ما رژیم صهیونیستی را تنبیه خواهند کرد. این رژیم نمی‌تواند از شر فتنه‌هایی که ایجاد می‌کند بگریزد، در دسترس و در معرض است و می‌داند که چه خواهد شد. ما هشدار می‌دهیم هیچ عملی از دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بین حیات و ممات دست و پا می‌زند و هر اقدامی انجام بدهد شکست خواهد خورد، اظهار داشت: این رژیم اگر جنگ با فلسطین را ادامه دهد در پایان مجبور خواهد شد به مقاومت آسمانی مردم فلسطین تن دهد و اگر عقب‌نشینی هم بکند، باز هم شکست خواهد خورد. وی ادامه داد: پیام‌هایی که از داخل غزه به ما منتقل می‌شود این است که ما هیچ مشکلی برای ادامه این استقامت نداریم. فلسطینی‌ها به ما می‌گویند شما محکم باشید چرا که ما رژیم را در غزه مدفون خواهیم کرد. راهی برای نجات صهیونیست‌ها وجود ندارد. صهیونیست‌ها نمی‌توانند میان جنگ و زندگی یکی را انتخاب کنند، راهشان تسلیم شدن است.

خطیب جمعه تهران: 
قطعاً محاسبات دشمن را بر هم می‌زنیم
حجت‌الاسلام ابوترابی نیز در خطبه‌های نماز جمعه‌ای که پس از راهپیمایی روز قدس برپا شد، با بیان اینکه روز قدس امسال پس از طوفان الاقصی مبارک‌تر از همه روزهای قدس دیگر است، گفت: تل‌آویو برای اینکه بتواند راهی برای خروج از بن‌بستی که نتیجه اشتباه محاسباتی او است پیدا کند بازی خطرناکی را علیه مستشاران ایرانی در سوریه آغاز کرده است. خطیب جمعه تهران راهپیمایی جهانی روز قدس را پشتوانه محکم و بی‌بدیل برای مجاهدان خط مقدم در غزه و مردم غیور فلسطین دانست و درباره حمله شامگاه دوشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران گفت: صهیونیست‌ها در بحبوحه فشارهای بین‌المللی و شدت یافتن تنش‌ها در کرانه باختری و درگیری‌های گسترش یافته داخلی و گسترش اختلافات با شرکای غربی خود که در رسانه‌ها راه یافته، دست به این اقدام زده‌اند. خطیب جمعه تهران در پایان خطبه‌های خود یادآور شد: هرچند شهدای آن بسیار عزیز و ارجمند هستند و امروز در دستان مردان و زنان تهرانی تشییع می‌گردند و وداع با آنها برای ملت عزیز و محور مقاومت سنگین است، ایران برای پاسخگویی فعال، هوشمند با قدرت و صلابت و متناسب با حمله دشمن باحوصله و دقت عمل می‌کند و قطعاً محاسبات دشمن را در هم خواهد ریخت.

مجاهدان فلسطین در حلقه راهپیمایان تهرانی
روز جهانی قدس در تهران با حضور «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «ابوفدک المحمداوی» معاون حشدالشعبی عراق در حلقه راهپیمایان تهرانی همراه بود. معاون الحشد الشعبی عراق در این راهپیمایی با بیان اینکه علاوه بر مشارکت در راهپیمایی روز جهانی قدس برای تسلیت به ملت ایران، سپاه پاسداران و خصوصاً رهبر انقلاب اینجا هستیم، حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به محل کنسولگری ایران را خودکشی اسرائیل و اعلام فروپاشی این رژیم دانست و تأکید کرد: قطعاً آنچه امروز در میان تمامی گروه‌های محور مقاومت در یمن، عراق، لبنان و فلسطین و همچنین جمهوری اسلامی ایران در جریان است، اعلام زوال اسرائیل است و ما منتظر دستور رهبر انقلاب هستیم که چه باید بکنیم، ما امروز منتظر این دستور هستیم.
رهبر کلیمیان ایران: کلید مسأله غزه دست ملل آزاده است
روز گذشته جمع قابل توجهی از هموطنان کلیمی نیز در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند. یونس حمامی لاله‌زار، رهبر دینی کلیمیان ایران در جریان این راهپیمایی اقدامات رژیم جنایتکار اسرائیل را مغایر دستورات تورات و آیین حضرت موسی(ع) و وظیفه پیروان ادیان الهی را دفاع از مظلوم دانست و با بیان اینکه مردم غزه در ۶ ماه اخیر تحت حملات وحشیانه هستند و بیمارستان، مساجد و زنان و کودکان بی‌دفاع مورد حمله واقع می‌شوند و امکان هیچ کمک رسانی به آنها وجود ندارد، گفت: امیدی به دولت‌ها نیست؛ بهتر است که ملت‌های آزاده فشار وارد کنند تا جنگ غزه به آتش بس منجر شود تا بتوان به مردم مظلوم غزه کمک کرد.

امریکا متهم ردیف اول جنایات صهیونیست‌ها است
راهپیمایان روز قدس روز همچنین گذشته در بیانیه‌ای تأکید کردند: به امریکا به‌عنوان متهم اول اداره جنگ غزه و حمایت از صهیونیست‌ها هشدار می‌دهیم از پرداخت هزینه‌های بیشتر پرهیز کند.
در بخشی از قطعنامه پایانی که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد، آمده است:  به امریکا به‌عنوان متهم اول اداره جنگ غزه و حمایت از صهیونیست‌ها و شراکت در همه جنایات آنها که از همان روز اول عملیات طوفان الاقصی با حضور سیاسی، نظامی و امنیتی در سطوح عالی در کنار رژیم مجعول صهیونیستی رقم خورده است و میلیاردها دلار حمایت مالی و ده‌ها پرواز و کشتی از محموله‌های تسلیحاتی و سامانه‌های نظامی برای تحقق اهداف صهیونیست‌ها گسیل داشته و به دفعات با تلاش‌های پنهان و آشکار از آتش‌بس و ممانعت از توقف جنگ جلوگیری کرده است، هشدار می‌دهیم از پرداخت هزینه‌های بیشتر راهبردی و رسوایی ناشی از شکست و مشارکت در جنایت و نسل‌کشی در غرب آسیا پرهیز و با تجدید نظر در سیاست شیطانی خود برای حمایت و پشتیبانی از جنایتگری‌های رژیم سفاک، بیش از این آبروی مردم امریکا را قربانی قاتلان زنان و کودکان غزه نکند.
این قطعنامه با تأکید بر اینکه پایان بخشی به جنگ غزه و جنایت این روزهای رژیم جلاد و گرگ صفت صهیونیستی به‌ویژه نیازمند عزم و اراده دولت‌های اسلامی برای نقش‌آفرینی در این صحنه است؛ زمزمه‌های تداوم طرح عادی‌سازی روابط با دولت جعلی و اشغالگر از سوی برخی دولت‌های عربی و اسلامی را محکوم کرده و افزود: از کلیه دولت‌ها به ویژه دولت‌های اسلامی می‌خواهیم ظرفیت‌های حقوقی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای خود برای تحقق آتش‌بس دائمی و گسیل کمک‌های بشردوستانه و متناسب با نیازهای فوری مردم غزه و تأمین پایدار آن در زمینه‌های معیشتی، بهداشتی و خدماتی به‌کار گرفته و از هرگونه غفلت در این امر انسانی و اخلاقی جلوگیری کنند.
در بندی دیگر از این بیانیه  با یادآوری بر اقتدار و توانمندی‌های «بازدارنده» کشور و نفوذ معنوی و تعیین کننده منطقه‌ای ایران مقتدر به یمن مجاهدت‌های اقتدارآمیز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی  و تأکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی به دشمنان این سرزمین تصریح شد: هشدار می‌دهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است اجتناب ورزیده و بدانند در صورت هرگونه خطای محاسباتی هدف پاسخ‌های قاطع و ویرانگر و مجازات پشیمان کننده مدافعان امنیت و تمامیت ارضی وطن قرار خواهند گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی