صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲

پس از اقامه نماز از سوی رهبر انقلاب پیکر شهدای حمله تروریستی دمشق در جمع راهپیمایان تشییع شد

پایان مأموریت در روز قدس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شامگاه پنجشنبه بر پیکر ۷ شهید راه قدس نماز اقامه کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که خانواده‌های شهیدان سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی، سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی، حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلادتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعلی صالحی‌روزبهانی حضور داشتند، رهبر انقلاب ضمن دعا برای این شهیدان، با خانواده‌های معظم این شهیدان از نزدیک گفت‌و‌گو کردند. خانواده‌هایی که خونبهای عزیزان شهیدشان را نابودی رژیم صهیونیستی می‌دانستند و در اظهارات خود بر ادامه داشتن راه این شهدا تأکید داشتند. چنانکه همسر شهید علی آقابابایی که از خبر شهادت او در زیرنویس اخبار آگاه شده بود با اعتقاد و ایمان به اینکه او در راه پاسداری از حرمت حضرت فاطمه و حضرت زینب سلام‌الله علیهما به شهادت رسیده، تأکید داشت که ریخته شدن خون او را به مثابه مقدمه نابودی اسرائیل و ظهور امام زمان(عج) به فال نیک می‌گیرد.
مادر شهید سیدعلی (عباس) صالحی روزبهانی نیز درباره شهادت فرزند تازه‌دامادش با خطاب قرار دادن دشمنان اسلام و ایران گفت: «مطمئن باشید هر چقدر جوانان ما را شهید کنید جوانان دیگری جای آنها را خواهند گرفت. سیدعلی من رفت اما دو پسر دسته گل از او به جا مانده که همانند او پرورش یافته‌اند و راهش را ادامه خواهند داد.» همسر این شهید راه قدس نیز که تنها دقایقی قبل از وقوع حمله تروریستی اسرائیل با او تماس تلفنی داشت و انتظارش برای گفت‌و‌گویی دیگر پایان یافت، این‌گونه اظهار داشت: «به شهادت همسرم افتخار می‌کنم. اگر فرزندی داشتم می‌گذاشتم راه او را ادامه دهد» مادر یکی دیگر از شهدا نیز در سخنانی تأکید کرد: «اگر ده پسر مانند او داشتم می‌فرستادم تا مشت محکم بر دهان دشمنان باشند و بدانند که نخواهند توانست به خاک ایران کوچکترین تجاوزی کنند.» پدر یکی از شهدا روایت ‌کرد که او مادرش را قبل از آخرین سفر به سوریه به قطعه شهدا برده و یادآور شده که ممکن است از مأموریتی که می‌رود بی‌فیض شهادت بازنگردد. پدر شهیدی دیگر در پاسخ به این سؤال که چرا به سوریه رفت، قاطعانه گفت: «چرا نباید می‌رفت؟ اگر ما آنجا نجنگیم باید اینجا بجنگیم» و یادآوری کرد که «این راه با کشته شدن اشخاص پایان نمی‌یابد.» شامگاه پنجشنبه حسینیه امام خمینی(ره) شاهد حضور فرزندان شهدایی بود که می‌دانستند پدرا‌ن‌شان قهرمانانی هستند که مردانه می‌جنگیدند. پسران شهیدی که مردان کوچک خانه شدند و با صدای بلند تأکید داشتند: «اسرائیل هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و دختر شهیدی که به شهادت پدرش در راه آزادی قدس و نابودی رژیم کودک‌کش اسرائیل افتخار می‌کرد.

تشییع و وداع 
با شهدای راه قدس
مراسم وداع با شهدای جنایت تروریستی دمشق پنجشنبه شب در چند نقطه از تهران و قم برگزار شد. تشییع پیکرهای مطهر شهدای راه قدس سپس همزمان با راهپیمایی روز جهانی قدس صبح دیروز از میدان فردوسی به سمت میعادگاه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار و سپس پیکر مطهر شهیدان برای خاکسپاری از دانشگاه تهران به استان‌های زادگاه آنان منتقل شد.
پیکر سردار شهید مدافع حرم حسین امان‌اللهی و همرزمانش بر روی دستان مردم تهران تشییع و پیکر پاک این شهید گرانقدر در میان اشک و اندوه مردم مؤمن و خداجو در قطعه ۵۱ گلزار شهدای بهشت زهرا آرام گرفت. همچنین مراسم وداع با شهید سردار محمد هادی حاجی رحیمی در مسجد توتونچی میدان قزوین برگزار شد و پیکر او در قطعه ۲۴ گلزار شهدای بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.پیکر مطهر شهید محسن صداقت از دیگر شهدای حادثه حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هم پس از تشییع توسط راهپیمایان قدس و وداع نمازگزاران جمعه با این شهید راه قدس عصر جمعه در مقبره الشهدای حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قم به خاک سپرده شد.پیکر مطهر شهید راه قدس «علی آقابابایی» نیز بعدازظهر دیروز مورد استقبال بی‌نظیر مردم قزوین قرار گرفت. مراسم تشییع و خاکسپاری شهید زاهدی هم روز شنبه در اصفهان برگزار می‌شود. روز گذشته مزار این شهید گرانقدر در جوار مزار شهیدان خرازی و ردانی‌پور در گلستان شهدای اصفهان آماده‌سازی شد.
پیکر مطهر شهید سیدعباس صالحی روزبهانی نیز روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه مستقیم به شهرستان بروجرد منتقل شد و روز شنبه مراسم تشییع و خاکسپاری برگزار می‌شود. این شهید والامقام قبل از شهادتش وصیت کرده بود که در کنار شهدای مدافع حرم بهشت زهرا دفن شود، اما به علت اینکه خانواده شهید در بروجرد هستند و به علت مشقت رفت و آمد بر سر مزار شهید درخواست دفن شهید در شهرستان بروجرد را داشتند، آیت‌الله مکارم شیرازی با حکم ثانویه برای دفن شهید در شهرستان بروجرد موافقت کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی