صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۲

اخبار

اعلام مبلغ فطریه از سوی رهبرانقلاب

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای در پاسخ به یک استفتا، مبلغ زکات فطره برای هر نفر را اعلام کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، متن این استفتا به این شرح است:

سؤال: مقدار فطریه برای هر نفر چه مقدار است و چه چیزی باید به عنوان فطریه پرداخت شود؟
جواب: مکلف باید خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو گندم) یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت یا مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است. ضمناً مبلغ زکات فطره امسال (1403) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت و پنج هزار تومان» و به قیمت برنج برای هر نفر «یکصد و هشتادهزار تومان» اعلام شده است.

نخست‌وزیر عراق 
در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور:
راهبری مقتدرانه ایران 
موجب پیروزی مقاومت است
«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق شامگاه چهارشنبه در مکالمه تلفنی با دکتر سیدابراهیم رئیسی، ضمن تسلیت شهادت سرلشکر پاسدار «محمدرضا زاهدی» و جمعی از همرزمانش در حمله تروریستی رژیم جنایتکار صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، به رهبری معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران، این اقدام جنایتکارانه را ناشی از شکست‌های مفتضحانه و پی در پی این رژیم جنایتکار از جریان مقاومت در منطقه دانست و افزود: اطمینان داریم با راهبری‌های عزتمندانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران، پیروزی قطعی و نهایی از آن مقاومت اسلامی خواهد بود.
نخست‌وزیر عراق همچنین ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ و مستمر جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و ثبات دائمی در عراق بر علاقه‌مندی دولت این کشور برای تقویت مناسبات و همکاری‌های استراتژیک تهران-بغداد تأکید کرد.
دکتر سیدابراهیم رئیسی نیز در این تماس تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی دولت عراق با دولت و ملت ایران و همچنین صدور بیانیه در محکومیت این اقدام تروریستی، جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی را نقض آشکار اصل مصونیت اماکن و پرسنل دیپلماتیک و کنسولی و حمله به دو اصل مهم دیپلماسی و صلح بین‌المللی توصیف و تأکید کرد: به حول و قوه الهی این رژیم در قبال این اقدام جنایتکارانه خود تاوان سنگینی خواهد پرداخت. 
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به موضع راهبردی و منطق اصولی خود در حمایت از مقاومت اسلامی افتخار می‌کند، افزود: امروز پس از 45 سال همه ملت‌های جهان به اصالت و درستی این موضع جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند. دکتر رئیسی همچنین موضع مشترک علیه رژیم غاصب صهیونیستی را از جلوه‌های همبستگی دو ملت ایران و عراق عنوان کرد و ضمن تجلیل از مواضع محکم و قاطع دولت عراق در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بر ضرورت اتخاذ این مواضع از سوی همه کشورهای اسلامی تأکید کرد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای با عراق اهمیت ویژه‌ای قائل است، ابراز امیدواری کرد با عزم و اراده مسئولان عالی دو کشور روابط تهران و بغداد بیش از گذشته تقویت و توسعه یابد.

سفیر ایران در روسیه:
امروز مسیحیان آزاده نیز در کنار ملت فلسطین هستند

سفیر ایران در روسیه با اشاره به موج انزجار جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: امروز نه تنها ملت‌های مسلمان، بلکه مسیحیان آزاده جهان نیز در کنار ملت فلسطین هستند و به جنایات تل‌آویو در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و برخی کشورهای جهان اعتراض دارند.
به گزارش ایرنا، کاظم جلالی روز جمعه در کنفرانس روز جهانی قدس؛ تأثیرات طوفان‌الاقصی بر شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی و نقش روسیه در حمایت از فلسطین به میزبانی مرکز اورشلیم در مسکو افزود: مردم و رهبری روسیه از جمله مسیحیان آزاده جهان هستند که امروز با خردمندی در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند، همچنانکه این کشور مواضع خوبی در موضوع فلسطین و جنایات اسرائیل در غزه و همچنین پیگیری‌های خوبی در شورای امنیت سازمان ملل داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی