صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و دو - ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایرنا

 علی شجاعی اصفهانی، سرپرست هیأت کاوش در گذر «کمر زرین» اصفهان گفت: این گذر در قلب بافت تاریخی شهر اصفهان قرار دارد و شواهد مهمی از زیست دوره‌های تاریخی مختلف در آن کشف شده است. یافته‌های باستان‌شناسی در گذر کمر زرین از پیش از اسلام تا دوره قاجار قابل ردیابی است.
 

میراث آریا

 اسدالله عباسی، استاندار گیلان برآورد مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان گیلان را 7 میلیون و ۲۹۲ هزار و ۶۳۷ نفر عنوان کرد و گفت: با پیش‌بینی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده از سوی ستاد خدمات سفر و دستگاه‌های ذی‌ربط، امسال در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی کمبود و مشکل جدی نداشتیم و حتی در حوزه جاده‌ای کاهش محسوس سوانح رانندگی را شاهد بودیم.
 

ایرنا

ابهرامعلی ظاهری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: مجموع یوزپلنگ‌های شناسنامه‌دار در محدوده پارک ملی توران شرق استان ۱۶ قلاده است و تمام تلاش‌ها برای شکستن کد انقراض یوز و رسیدن به عدد ۵٠ قلاده پیگیری می‌شود. افزایش جمعیت یوزپلنگ‌ها در طبیعت اولویت نخست سازمان حفاظت محیط زیست است، اما تکثیر در اسارت نیز به صورت علمی در مرکز تحقیقات پارک ملی توران در شاهرود دنبال می‌شود.
 

میراث آریا

هادی شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از فروش ۶۵ میلیارد ریالی انواع تولیدات دستی استان در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از آغاز سفر‌های نوروزی تا ۱۳ فروردین خبر داد.
 

ایسنا

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به آغاز فنس‌کشی ۲ کیلومتر از جاده عباس‌آباد بر لزوم تسریع در فنس‌کشی و نورپردازی این جاده برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تأکید کرد و گفت: فنس‌کشی و ادامه نورپردازی باید تسریع شود تا شاهد حادثه بدی نباشیم. جابه‌جایی یوزها عمدتاً از حدود غروب تا نزدیک طلوع آفتاب انجام می‌شود. کار سختی است که محیطبانان تمام شب را پایش انجام دهند.
 

ایرنا

 محمدرضا بهرامی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: درصد اشغال هتل‌های کرمان به طور میانگین در ایام تعطیلات نورزی زیر ۵۰ درصد بود که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.
 

میراث آریا

 جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر در پروازهای نوروزی تا ۱۵ فروردین‌ماه 1403 خبر داد.
 

ایرنا

 نرجس شهمیری، رئیس دبیرخانه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای اعتلا و حفاظت بهینه محیط زیست کشور ۳ جلسه برگزار و ۱۳ دستور کار مصوب و اجرایی شده است.
 

ایسنا

 افزایش دمای جهانی در سال ۲۰۲۳ تمام مدل‌های آب‌وهوایی را پشت سر گذاشت. اکنون دانشمندان تأیید کرده‌اند که سال ۲۰۲۳، گرم‌ترین سال ثبت‌ شده بوده است و این هم باعث نگرانی و هم جذابیت می‌شود. تغییر اقلیم به تغییرات طولانی‌مدت دما و الگوهای معمول آب‌وهوا در سراسر سیاره ما اشاره دارد. این تغییرات می‌تواند شامل تابستان‌های گرم‌تر، زمستان‌های سخت‌تر، بارش‌های غیرقابل پیش‌بینی، طوفان‌های قوی‌تر، بالا آمدن سطح دریا و مجموعه‌ای از اثرات مخرب باشد.
 

میراث آریا 

امین مهدوی‌کیا، مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر گفت: در نوروز امسال ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ بلیت الکترونیکی از سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به فروش رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی